حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تفکر جهان شهری معنوی قابل تحقق است

شناسه : 8956 23 نوامبر 2017 - 12:49 381 بازدید

[ad_1] تبریز ما: رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: تفکر جهان شهر معنوی آرمان نیست بلکه قابل تحقق و امکان پذیر است و باید عملی شود. به گزارش تبریز ما،  دکتر جوان پور امروز در نشست تخصصی جهان شهر معنوی در جمع طلاب، استادان و دانشجویان با تبریک حلول ماه ربیع الاول و […]

تفکر جهان شهری معنوی قابل تحقق است
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: تفکر جهان شهر معنوی آرمان نیست بلکه قابل تحقق و امکان پذیر است و باید عملی شود.

به گزارش تبریز ما،  دکتر جوان پور امروز در نشست تخصصی جهان شهر معنوی در جمع طلاب، استادان و دانشجویان با تبریک حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت دوم آذر سالروز تشکیل بسیج گفت: «حضرت آیت ا.. خامنه ای در سال 67 بسیج جهان اسلام را مطرح کردند و امروز تحقق آن را شاهدیم. »

وی با تبریک پیروزی بسیج جهان اسلام به محور شرارت گفت:«داعش برای جهان شهر معنوی تهدیدی بود. آنها و در رأس آنها صهیونیستها همواره تلاش می کنند چهره ای خشن از اسلام ارائه دهند اما امروز با این پیروزی این تفکر با شکست مواجه شد و تداوم پیدا نخواهد کرد و جایی در منطقه و جهان ندارد. »

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجانامروز در نشست تخصصی جهان شهر معنوی در جمع طلاب، استادان و دانشجویان شرقی ادامه داد: «تفکر شیعه تفکری مبتنی بر آموزه های اهل بیت(ع) است و زمینه ساز تمدن اسلامی است. »

جوانپور ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این نشست تصریح کرد: «این قبیل همایش ها می تواند فصل بابی برای بنای تمدن نوین اسلامی باشد که اساس نظام اسلامی بر آن استوار شده است. »

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: «جهان اسلام از شر اشرار زمان خلاصی یابد و معنویت واقعی اسلام و رحمت اسلام در جهان اشاعه پیدا کند و شامل حال همه عالم شود.»

در ابتدای نشست دکتر حسن ستاری رییس دانشکده معماری واحد تبریز ضمن خیرمقدم گفت: «دانشکده معماری تبریز قدیمی ترین دانشکده هنر و معماری در بین واحدهای دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور و در بین دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی است. »

وی با بیان اینکه این نشست با همکاری جامعه المصطفی (ع)، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دانشکده معماری واحد تبریز برگزار می شود، افزود: «هدف از برگزاری این نشست علمی تحکیم وحدت بین حوزه و دانشگاه است.»

ستاری گزارشی مختصر از وضعیت رشته معماری واحد تبریز ارائه داد و گفت: «هم اکنون در دانشکده معماری و شهرسازی واحد تبریز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا ، 4000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند. »

طبق گزارش سخنرانان علمی این نشست دکتر محمود روحانی عضو هیأت علمی دانشگاه و دارای دکترای معماری از بیروت و پست دکتری از مسکو با عنوان ابعاد فرهنگی و اجتماعی معنویت مشهدالرضا(ع) شهرهای با هویت (آسیب‌ها و ظرفیت ها) و دکتر حسن ستاری ساربانقلی دانشیار دانشکده معماری با عنوان اندیشه آرمان شهری در تمدن اسلامی هستند.

در این نشست مقالات تورال سلمان اف با عنوان نقش تمدنی دانشمندان مسلمان و موسی حسین ولی با عنوان شهر معنوی و اخلاق ارائه می شود.

نشست تخصصی جهان شهر معنوی در سالن تبریز ما این دانشگاه در حال برگزاری است

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.