حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

گویاترین زبان برای ارتقاء و آموزش فرهنگ شهری زبان هنر است

شناسه : 12758 11 آوریل 2018 - 5:06 218 بازدید

تبریز ما: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ی تبریز گفت: فیلم‌های کوتاه شهروندی اتفاق مبارکی است که با زبان نافذ هنر عموم شهروندان را با چالش های شهر و موضوعات شهروندی همراه کند. به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام احمد حمیدی در نشست نقد و بررسی فیلم های کوتاه شهروندی، با بیان اینکه بیشتر چالش […]

گویاترین زبان برای ارتقاء و آموزش فرهنگ شهری زبان هنر است
پ
پ


تبریز ما: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ی تبریز گفت: فیلم‌های کوتاه شهروندی اتفاق مبارکی است که با زبان نافذ هنر عموم شهروندان را با چالش های شهر و موضوعات شهروندی همراه کند.

به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام احمد حمیدی در نشست نقد و بررسی فیلم های کوتاه شهروندی، با بیان اینکه بیشتر چالش های موجود، ریشه در فقدان آگاهی و نیز نارسایی فرهنگی دارد، اظهار داشت: در دنیای امروز، آموزش های شهروندی از همان سال‌های نخست تحصیلات ابتدایی آغاز می‌شود و به مسایلی که از موارد مسلم آموزش شهروندی است، توجه و پرداخت می شود.

وی افزود: توجه به محیط زیست، ارتباطات، ترافیک و مدیریت پسماند، از مهمترین مظاهریست که باید در متن آموزش های شهروندی لحاظ شود و با توجه جدی به آن، زمینه آگاه سازی شهروندان فراهم آید.

حمیدی با بیان اینکه مشکلات متعددی در حوزه مسائل شهری وجود دارد، اظهار داشت: با این همه تمرکز به کار فرهنگی و تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر می تواند ما را در دستیابی به اهداف توسعه هر چه بهتر و بیشتر یاری کند.

وی ادامه داد: افزون بر این، همراهی همه شهروندان در مقام احساس مسئولیت، به برقراری نظم اجتماعی کمک خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز اظهار داشت: به عنوان مثال در روز بیش از 1200 تن زباله توسط شهروندان تبریزی تولید می شود که این امر، به خاطر همان معضل نارسایی‌های فرهنگی و مصرف‌گرایی دارد و باید برای بهبود آن اقداماتی جدی را اتخاذ کرد.

وی کار فرهنگی را عاملی موثر در این مساله قلمداد کرد و افزود: ما خود را موظف می دانیم که فضا را برای همکاری هنرمندان مساعد کنیم و از کمک آنها بهره برداری کنیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.