حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کاهش 75 درصدی مصرف نمک جامد در اجرای عملیات زمستانی

شناسه : 11405 31 ژانویه 2018 - 9:29 185 بازدید

تبریز ما: معاون خدمات شهری شهردار تبریز از کاهش 75 درصدی نمک در اجرای عملیات زمستانی خبر داد و گفت: شهرداری تبریز سالانه در فصل زمستان 4 میلیارد تومان برای نمک پاشی با مصرف 50 هزار تن نمک هزینه می کرد که امسال این مبلغ با اجرای شیوه های نوین عملیات زمستانی و محلول پاشی […]

کاهش 75 درصدی مصرف نمک جامد در اجرای عملیات زمستانی
پ
پ

تبریز ما: معاون خدمات شهری شهردار تبریز از کاهش 75 درصدی نمک در اجرای عملیات زمستانی خبر داد و گفت: شهرداری تبریز سالانه در فصل زمستان 4 میلیارد تومان برای نمک پاشی با مصرف 50 هزار تن نمک هزینه می کرد که امسال این مبلغ با اجرای شیوه های نوین عملیات زمستانی و محلول پاشی به 700 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تبریز ما، مسعود برزگر جلالی در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر تبریز، با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ مشارکت عمومی شهروندان در حوزه خدمات شهری افزود: بهره گیری از راهکارهای نوین اجرای طرح های خدمات شهری توسط شهرداری و حذف شیوه های سنتی، علاوه بر نوسازی تجهیزات اجرایی، مستلزم استقبال و همکاری شهروندان نیز خواهد بود.

وی اعلام کرد: امسال برای اولین بار شیوه محلول پاشی مکانیزه با احداث پنج کارگاه محلول سازی اجرایی شد و در عین حال حذف کامل نمک پاشی جامد نیز اتفاق افتاد که در گام اول باعث کاهش 75 درصدی مصرف نمک برای مقابله با یخزدگی معابر سطح شهر شد.

برزگر جلالی همچنین با تاکید بر آمادگی کامل تجهیزاتی و نیروی انسانی برای اجرای عملیات زمستانی در دقایق اولیه بارش برف گفت: محلول های نمک حاوی 25 درصد نمک و 75 درصد آب همواره از آغاز بارش های زمستانی و کاهش دمای امسال در مخازن یک میلیون 500 هزار لیتری آماده بارگیری خودروهای محلول پاش مکانیزه است.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز ادامه داد: گام دوم این طرح نیز از سال آینده با اضافه شدن ماده ای استاندارد و مخصوص به این محلول برای افزایش توان جلوگیری از یخزدگی معابر تا دمای منهای 25 درجه اجرا خواهد شد.

برزگر جلالی در این دیدار ضمن تشکر از اصحاب رسانه و فرهنگ با اشاره به نقش کلیدی این قشر جامعه در نهادینه کردن فرهنگ و آگاهی در خصوص طرح های مختلف و نوین، اظهار امیدواری کرد: با قرار گرفتن مردم در کنار شهرداری و همکاری در اجرای طرح های خدماتی مانند “گوزل تبریزیم” می توانیم شاهد تحول بصری تبریز در آینده ای نزدیک باشیم.

وی همچنین در خصوص اجرای فاز دوم اجرای “گوزل تبریزیم” با عنوان طرح جامع زیباسازی و خدماتی محله ای متذکر شد: در تمامی محلات مناطق دهگانه عملیات تنظیف، رفع نازیبایی های بصری، حذف زواید در محلات، خدمات فضای سبز محلات، لکه گیری آسفالت کوچه های فرعی و بن بست اجرا می شود.

برزگر جلالی با ارائه توضیحاتی درباره برخی موارد مطروحه از طرف شهروندان نیز در این دیدار عنوان کرد: حذف پل های غیر ضروری، رفع سد معبر خوردویی و مغازه ها، جلوگیری از فعالیت های غیر مجاز دستفروشان و وانت بار ها در راستای مطالبات عمومی و شهروندی است و نمی توان حقوق شهروندی را فدای تعدادی که حق سایر شهروندان را ضایع می کنند، کرد.

وی تصریح کرد: ساماندهی دیوارهای شکسته و تابلو های مغازه هایی که به طور صحیح و اصولی نصب نشده اند و با وقوع تند باد ها و زلزله های احتمالی موجب به خطر افتادن جان عابرین پیاده می شوند اهداف اصلی اجرای طرح “گوزل تبریزیم” است.

 

 

 

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.