حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 7 ذو القعدة 1445 Tuesday, 14 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

نجات خانواده 6 نفره از دستان قائل نامرئی توسط دختر بچه تبریزی

شناسه : 10950 20 ژانویه 2018 - 3:21 187 بازدید

تبریز ما: سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی از نجات معجزه آسای یک خانواده 6 نفره از گازگرفتگی خبر داد. به گزارش تبریز ما، وحید شادی نیا اظهار داشت: 9 نفر به‌علت مسمومیت با مونوکسید کربن در سطح استان آذربایجان‌شرقی راهی بیمارستان شدند. وی افزود: امروز در کوی باغچه‌بان تبریز بر اثر نشت گاز مونواکسید از شومینه […]

نجات خانواده 6 نفره از دستان قائل نامرئی توسط دختر بچه تبریزی
پ
پ


تبریز ما: سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی از نجات معجزه آسای یک خانواده 6 نفره از گازگرفتگی خبر داد.

به گزارش تبریز ما، وحید شادی نیا اظهار داشت: 9 نفر به‌علت مسمومیت با مونوکسید کربن در سطح استان آذربایجان‌شرقی راهی بیمارستان شدند.

وی افزود: امروز در کوی باغچه‌بان تبریز بر اثر نشت گاز مونواکسید از شومینه 6 نفر گرفتار قاتل خاموش شدند اما بیدار شدن دختر کوچک خانواده از خواب  که از سردرد و تهوع شاکی بود همه اعضای خانواده را از مرگ حتمی نجات داد.

شادی‌نیا گفت: صبح امروز سه نفر از اعضای یک خانواده سه نفره در شهرستان چاروایماق نیز براثر نشت گاز مونوکسید از بخاری توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.

وی بار دیگر در مورد گاز مونوکسید کربن به هموطنان هشدار داد و اظهار داشت: با آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرم کننده هموطنان نسبت به گاز مونواکسید کربن حساسیت داشته و در صورت مشاهده هرگونه آثار این گاز خطرناک نسبت به شناسایی و رفع آن اقدام کنند.

شادی نیا گفت: تا رسیدن اورژانس هیچ ماده خوراکی یا نوشیدنی به فرد دچار گاز گرفتگی ندهید چون به علت حالت تهوع، احتمال خفگی وی بیشتر می‌شود و نیز باید توجه داشته باشید به زنان باردار، کودکان و سالمندان زودتر از دیگر آسیب‌دیده‌ها کمک کنید.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری نخستین علائم گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است.

شادی‌نیا افزود: برای جلوگیری از وقوع گازگرفتگی باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کرد، از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ اطمینان یافت و بازبینی مستمر صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش نیز توصیه می‌شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.