حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نگهداری سگ و گربه سلامت انسان‌‌ها را به خطر می‌اندازد/ اقدامات پزشکی تنها از میزان انگل‌‌ها و بیماری‌‌ها می‌‌کاهد

شناسه : 9613 14 دسامبر 2017 - 12:17 294 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی در رابطه با نگهداری سگ و گربه در خانه‌‌ها و بیماری‌‌هایی که به واسطه این امر سلامت انسان‌ها را تهدید می‌‌کند هشدار داد. به گزارش تبریز ما به نقل از آناج، امیرحسین بهداد با بیان اینکه بحث خرید و فروش سگ به دامپزشکی مرتبط نمی‌‌باشد، ابراز داشت: همان طور که […]

نگهداری سگ و گربه سلامت انسان‌‌ها را به خطر می‌اندازد/ اقدامات پزشکی تنها از میزان انگل‌‌ها و بیماری‌‌ها می‌‌کاهد
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی در رابطه با نگهداری سگ و گربه در خانه‌‌ها و بیماری‌‌هایی که به واسطه این امر سلامت انسان‌ها را تهدید می‌‌کند هشدار داد.

به گزارش تبریز ما به نقل از آناج، امیرحسین بهداد با بیان اینکه بحث خرید و فروش سگ به دامپزشکی مرتبط نمی‌‌باشد، ابراز داشت: همان طور که مستحضر هستید خرید فروش سگ به جز سگ شکاری نیز در اسلام حرام می‌‌باشد و این موارد بحث‌‌هایی فرهنگی است که سایر نهادها من جمله نیروی انتظامی به آن می‌‌پردازند اما در خصوص بحث سلامت ما ورود پیدا می‌‌کنیم.

وی ادامه داد: قطعا نگهداری از سگ و گربه مشکلاتی را برای سلامت فرد ایجاد می‌‌کند که اسلام ما را از آن منع کرده و بنده با قاطعیت می‌‌گویم که این نوع استفاده از این حیوانات و تقلید از فرهنگ غربی به هیچ وجه صحیح نمی‌‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی متذکر شد: به کسانی که از این حیوانات نگهداری می‌‌کنند توصیه اکید می‌‌کنیم که حیوانات را به کلینیک‌‌های بخش خصوصی دامپزشکی ببرند و واکسینه کنند و از داروهای ضد انگل استفاده نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: هر چقدر هم ما اقدامات پزشکی انجام دهیم باز هم مخاطراتی که حیوانات برای سلامت انسان‌‌ها ایجاد می‌‌کنند از بین نمی‌‌رود بلکه کاهش می‌‌یابد چراکه همکاران بنده بارها با سگ و گربه‌‌هایی مواجه شده‌‌اند که علی‌‌رغم واکسینه مستمر و مصرف داروهای ضدانگل باز هم حاوی ویروس بوده‌‌اند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.