حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مراحل پایانی ساخت ضریح مقدس تل زینبیه در تبریز

شناسه : 13394 02 ژوئن 2018 - 6:46 254 بازدید

تبریز ما: مدیر ستاد عتبات عالیات در آذربایجان شرقی گفت: ساخت ضریح مقدس تل زینبیه توسط هنرمندان آذربایجانی مراحل پایانی خود را طی و به زودی مونتاژ (سرهم بندی) نهایی می شود. به گزارش تبریز ما، علی داداش زاده ساخت ضریح تل زینبیه در کربلای معلا را یکی از برنامه ها و فعالیت های اولویت […]

مراحل پایانی ساخت ضریح مقدس تل زینبیه در تبریز
پ
پ


تبریز ما: مدیر ستاد عتبات عالیات در آذربایجان شرقی گفت: ساخت ضریح مقدس تل زینبیه توسط هنرمندان آذربایجانی مراحل پایانی خود را طی و به زودی مونتاژ (سرهم بندی) نهایی می شود.

به گزارش تبریز ما، علی داداش زاده ساخت ضریح تل زینبیه در کربلای معلا را یکی از برنامه ها و فعالیت های اولویت دار و مهم ستاد بازسازی آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: ساخت این نیم ضریح توسط هنرمندان آذربایجان اعم از میناکاران، خاتم کاران و قلم زنان زبده از سال گذشته آغاز و هم اکنون این پروژه رو به اتمام است.

وی یکی از اهداف اصلی ساخت این نیم ضریح را نشان دادن استعدادهای هنری آذربایجان در ساخت این گونه سازه ها بیان کرد و یادآور شد: با این اقدام انحصار ساخت ضریح از چند استان معدود، خارج می شود.

داداش زاده، هزینه اجرایی ساخت نیم ضریح تل زینبیه را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی در ساخت نیم ضریح مقدس تل زینبیه یک کیلوگرم طلای 18 عیار به کار رفته است که این طلاها طی تفاهم نامه ای با اتحادیه زرگران استان تامین و هزینه ای برای آن پرداخت نشده است.

داداش زاده با بیان اینکه قرار بود این پروژه سال گذشته به پایان رسیده و نصب شود، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده در تامین مصالح زمان بهره برداری و مونتاژ نهایی آن به طول انجامید.

وی جنس قالب ضریح فوق را از چوب مخصوص وارداتی از کشور برمه اعلام کرد که به دلیل مرغوبیت آن استقامتی معادل 400 سال دارد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.