حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

رسم دیرین تبریزی ها در مشهد الرضا

شناسه : 8752 19 نوامبر 2017 - 9:56 457 بازدید

[ad_1] تبریز ما:در سالروز شهادت هشتمین ستاره آسمان ولایت، امامت و مظهر کرامت، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) سراسر ایران سیاهپوش و سراسر ماتم و عزاست. مشهد الرضا در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) غرق ماتم و عزا است و امروز اندوه و غم سراسر جهان تشیع به‌ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی و حرم مطهر […]

رسم دیرین تبریزی ها در مشهد الرضا
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما:در سالروز شهادت هشتمین ستاره آسمان ولایت، امامت و مظهر کرامت، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) سراسر ایران سیاهپوش و سراسر ماتم و عزاست.

مشهد الرضا در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) غرق ماتم و عزا است و امروز اندوه و غم سراسر جهان تشیع به‌ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی و حرم مطهر رضوی را فرا گرفته است.

حریم ملکوتی امام رضا(ع) امروز ماوای زائران بسیاری نه فقط از سراسر ایران اسلامی بلکه از دیگر بلاد شده است که در این صحن و سرا گرد آمده اند تا در شهادت مظلومانه امام کرامت و رضایت عزاداری و ارادت خود را به ساحت ملکوتی این امام همام ابراز کنند. همه صحنها و رواقها مملو از جمعیت زائران عزادار است.

عزاداران حسینی و هیات شهر تبریز بنا به رسم دیرین در این ایام در جوار بارگاه نورانی امام هشتم جمع می شوند و عزاداری آذری ها در این ایام با شکوه هر چه فراوان در رواقها و صحن های حرم برپا می شود. عزاداران  از نخستین دقایق بامداد امروز عزاداری خود را در خیابانهای منتهی به حرم آغاز کرده اند و با ورود به حرم رضوی در صفوف متحد با زبان و لهجه‎های مختلف در مصیبت عزای مولای خود می گریند، بر سرو سینه می زنند و روضه عاشقی می خوانند. نوای محزون و دل‌نشین مداحان و ذاکران در صحن و سرای رضوی طنین افکنده است.

امروز نه‌ فقط جمعیت میلیونی حاضر در صحن‌ها و بست‌های حرم مطهر رضوی در عزای امام خود در جوش و خروشند بلکه دل میلیونها عاشق و دلداده از طریق رسانه روانه زیارت امام هشتم شده است.

خیابان‌های منتهی به بارگاه رضوی مملو از جمعیت زائران و مجاورانی است که  با اهتزاز پرچم‎های عزاداری،  شال عزا بسته اند و “رضا رضا” گویان به طرف بارگاه قدسی رضوی در حرکتند، صدای بر هم کوبیدن طبل  در خیابانهای شهر طنین انداز شده است.

 

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.