حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

در تبریز ۲۰۱۸ خانه‌‌های تاریخی را به هتل بوتیک تبدیل می‌‌کنیم/ ۲۸ هتل در حال ساخت طی دو سال آینده به بهره‌‌برداری می‌‌رسند

شناسه : 9543 12 دسامبر 2017 - 4:42 252 بازدید

[ad_1] تبریز ما: حمزه زاده گفت: تعداد۲۸ هتل در حال ساخت هستند و تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهند رسید که بعضی از این هتل‌‌ها در پایان سال ۹۷ افتتاح خواهند شد. به گزارش تبریز ما، احمد حمزه‌‌زاده درخصوص کمبود هتل و رستوران در سطح شهر تبریز اظهار داشت: این مسئله تنها به […]

در تبریز ۲۰۱۸ خانه‌‌های تاریخی را به هتل بوتیک تبدیل می‌‌کنیم/ ۲۸ هتل در حال ساخت طی دو سال آینده به بهره‌‌برداری می‌‌رسند
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: حمزه زاده گفت: تعداد۲۸ هتل در حال ساخت هستند و تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهند رسید که بعضی از این هتل‌‌ها در پایان سال ۹۷ افتتاح خواهند شد.

به گزارش تبریز ما، احمد حمزه‌‌زاده درخصوص کمبود هتل و رستوران در سطح شهر تبریز اظهار داشت: این مسئله تنها به آثار تاریخی منحصر نیست، ما در سطح استان یک سری کمبودهایی داریم ولی الان با مجوزهایی که برای ساخت هتل صادر شده و هتل‌‌هایی که در حال ساخت داریم قطعا دیگر کمبود در زمینه هتل و رستوران نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۲۸ هتل در دو سال آینده افتتاح خواهند شد، تاکید کرد: ما تعداد ۲۸ عدد هتل در حال ساخت داریم که در دو سال آینده قابل افتتاح و بهره برداری خواهند بود و تعداد ۲۵ هتل نیز مجوز ساخت گرفته‌‌اند و در حال طی مراحل اداری برای ساخت هستند.

معاون گردشگری اداره‌‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌‌شرقی در ادامه اذعان داشت: این ۲۸ هتلی که افتتاح خواهند شد نزدیک سه هزار و ۵۰۰ تخت به تخت‌‌های استاندارد هتل داری‌‌ها اضافه می‌‌کند، البته در درجه‌‌های مختلف که سه ستاره چهار ستاره و پنج ستاره خواهند بود و این هتل‌‌ها تلفیقی از هتل و رستوان ساخته می‌شوند.

وی از تبدیل مکان‌‌ها و خانه‌‌های تاریخی به هتل بوتیک خبر داد و عنوان کرد: به غیر از ساخت هتل یک سری خانه‌‌های تاریخی در حال طی مراحل اداری هستند تا به هتل بوتیک تبدیل شوند، در این صورت هم بافتشان حفظ می‌شود و هم کارکرد گردشگری پیدا می‌‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در اصل هتل بوتیک هتل‌‌های تاریخی با چیدمان و تجهیزات سنتی هستند که ارائه خدمات خواهند کرد، توضیح داد: این مسئله اخیرا در شورای شهر مصوب شده و  همچنین در تعرفه عوارض محلی شهرداری هم آمده که خانه‌‌های تاریخی و کلا بناهای تاریخی اعم از حمام‌‌ها و خانه‌‌ها تغییر کاربری پیدا کنند و بدون عوارض به مکان‌‌های گردشگری اعم از رستوران و هتل تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: متولی ساخت این هتل‌‌ها و رستوران‌‌های سنتی میراث فرهنگی خواهد بود منتهی از ارگان‌های دیگر نیز استعلام می‌‌شود، اگر ساخت هتل در داخل محدوده شهر ایجاد شود نقشه آن به شهرداری می‌‌رود، شهرداری بعد از نظارت و کنترل نقشه‌‌ها را به میراث فرهنگی می‌‌فرستد و این نهاد هم پروانه ساخت صادر می‌‌کند.

حمزه‌‌ زاده با اعلام اینکه نزدیک بر۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بر ردیف صندوق‌‌ها مصوب شده است، بیان داشت: طرح هایمان به بانک معرفی شده‌‌اند که در تکمیل پروژه از تسهیلات بانکی آن استفاده کنند، نظارت بر اجرا و ساخت پرژه‌‌ها و همه این اقدامات نیز در میراث فرهنگی انجام می‌‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که هتل‌‌های در حال ساخت چه زمانی به بهره‌‌برداری می‌رسند، تشریح کرد: به طور میانگین این هتل‌‌ها طبق زمان بندی که داشتیم در پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهند رسید، همچنین هتل‌‌هایی که در سال ۹۷ افتتاح خواهند شد عبارتند از هتل آزادی، هتل چهار ستاره‌‌ای که در جاده ائل گولی در حال ساخت است، سه هتل در جلفا که یکی پنج ستاره، سه ستار و چهار ستاره هستند، هتل چهار ستاره در شهر بناب، یک هتل در هادی شهر و یک هتل در اسکو و سیه رود و مابقی نیز در سال ۹۸ به بهره برداری خواهند رسید.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.