حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شهردار منتخب، چهره‌ای اجرایی، علمی و باتجربه است

شناسه : 7068 05 اکتبر 2017 - 8:55 211 بازدید

[ad_1] تبریز ما: رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریزگفت: امیدواریم در اسرع وقت دستور جلسه انتخاب شهردار امضا شده و به وزارت کشور برای ابلاغیه ارسال شود تا شهردار منتخب هر چه سریع‌تر کار خود را شروع کند زیرا شایسته تبریز نیست که مدت زیادی توسط سرپرست اداره شود. […]

شهردار منتخب، چهره‌ای اجرایی، علمی و باتجربه است
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریزگفت: امیدواریم در اسرع وقت دستور جلسه انتخاب شهردار امضا شده و به وزارت کشور برای ابلاغیه ارسال شود تا شهردار منتخب هر چه سریع‌تر کار خود را شروع کند زیرا شایسته تبریز نیست که مدت زیادی توسط سرپرست اداره شود.

به گزارش تبریز ما، محمد اشرف‌نیا افزود: روند انتخاب شهردار در تبریز مشابه سایر کلان‌شهرها بوده و هیچ تفاوتی با سایر شهرها نداشت.

وی به برگزاری برخی جلسات غیررسمی قبل از شروع به کار شورای شهر پنجم تبریز اشاره کرد و افزود: در جلسات غیررسمی شورا بحث‌های مختلف از قبیل انتخاب شهردار مطرح بود که چگونگی انتخاب فرد اصلح برای شهرداری نیز جزو بندهای جلسات غیررسمی بود.

عضو شورای پنجم شهر تبریز ادامه داد: در جلسات غیررسمی قرار بر این بود که اعضای شورا افراد متعهد، متخصص را به صورت چند نفره معرفی کنند تا این افراد طی مراحلی در صحن شورا ارزیابی شده و در نهایت انتخابات بین چند گزینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هشت گزینه برای تصدی شهردار تبریز در جلسات  غیررسمی شورا مطرح شد که سه نفر از آنها در ابتدا انصراف دادند، تصریح کرد: پنج گزینه باقی مانده طی روند بررسی کارنامه مورد ارزیابی قرار گرفتند که در ادامه از بین آنها یک نفر تمایلی به  مطرح شدن نداشت و کناره‌گیری کرد.

اشرف‌نیا اضافه کرد: بین چهار نفر باقی مانده در جلسه غیررسمی رأی‌گیری حذفی انجام گرفت و یک نفر حذف شد و سه نفر به مرحله نهایی رأی‌گیری رفتند.

وی ابراز کرد: بنابه خواسته یکی از گزینه‌های قرار بر این بود که در صورت عدم رأی آوری حذف شود و به مرحله نهایی رأی‌گیری نرود که طبق سفارش رئیس شورا یکی دیگر از سه نفر مطرح شده، حذف شد و در نهایت رأی‌گیری بین 2 نفر انجام گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز با بیان اینکه تمام ارزیابی‌های بین 2 گزینه بوده و اعضای ۱۳ نفره شورا به دنبال انتخاب فردی بودند که در جمع‌بندی مشخصات عمومی و خصوصی نزدیک‌تر به مسوولیت شهرداری باشد، افزود: هر دو گزینه نهایی از جمله افراد متعهد، متخصص و دینداری هستند و اعضای شورا نیز موضوعات گروه، دسته‌بندی و جناح را کنار گذاشته و به دنبال فرد اصلح‌تر بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته ایرج شهین‌باهر فردی جناحی نبوده و یک چهره اجرایی، علمی و با تجربه است که شورا با  بررسی همه جانبه کارنامه هر 2 فرد و با آگاهی انتخاب شایسته‌ای را انجام داد.

اشرف‌نیا با تاکید به اینکه تحصیلات مرتبط شهردار منتخب یک شرط لازم بوده و کافی نیست، ادامه داد: با توجه به نیاز شهر در راستای توسعه، ساخت‌گاه‌ها، بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی موضوع تحصیلات مرتبط شهردار بسیار مؤثر است.

وی افزود: شرط کافی نیز برای انتخاب شهردار تجربیات و سبقه مدیریتی فرد بو،؛ زیرا شاید فردی تحصیلات بالایی داشته باشد ولی اگر  تجربه و تخصص و علم اجرایی نداشته باشد، نمی‌تواند شهر را اداره کند.

عضو شورای شهر تبریز متذکر شد: شهردار منتخب تبریز سابقه شهرداری در یک شهر کوچک را دارد که در آن دوران جزو شهرداران موفق و نمونه بود همچنین سابقه درخشان در ریاست نظام مهندسی استان و شورای چهارم داشته است که همه این سبقه دلیل بر انتخاب او به گزینه شهرداری تبریز بود.

وی تصریح کرد: چهار سال حضور شهین باهر در شورای چهارم به معنای ارتباط تنگاتنگ با موضوعات شهرداری است که طبق بررسی‌های صورت گرفته شهردار منتخب در دوران شورای چهارم با صداقت فعالیت کرده است.

اشرف‌نیا با بیان اینکه انتخاب شهین باهر براساس آگاهی، ارزیابی و سبقه درخشان او صورت گرفت، گفت: در انتخاب شهردار مسئله شخصی مطرح نبوده و بلکه موضوعات علمی، تخصصی، تجربه و توانایی مدیریتی فرد مدنظر بود.

وی با اشاره به 2 دستگی در بین اعضای شورا برای انتخاب شهردار بیان داشت: 2 نفری که خارج از لیست مستقلان به شهین باهر رأی دادند از روی آگاهی، ارزیابی و مطالعه دست به این کار زده‌اند و حتی هر 2 بعد از انتخاب شهردار به این موضوع اشاره کردند.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز تاکید کرد: انتخاب شهین باهر آگاهانه بوده و هیچ کسی چشم بسته و بدون در نظر گرفتن مسائل اساسی رأی نداده است.

وی با تاکید به امضای صورت جلسه انتخاب شهردار در اسرع وقت و ارسال آن به وزارت کشور اذعان داشت: انتخاب شهردار در جلسه رسمی و جلوی چشم رسانه‌ها انجام گرفته و اگر اعتراضی بود باید همان روز اعلام می‌شد.

اشرف‌نیا ادامه داد: تمام ۱۳ نفر روز انتخاب شهردار رأی داده و بالاخره یک نفر انتخاب شده و باید با امضای صورت جلسه به انتخابات رسمیت داد.

وی با اشاره به اظهار نظر اشتباه مشاور حقوقی شورای شهر تبریز مبنی بر اینکه باید پنج نفر مطرح شده در انتخابات شرکت می‌کردند، گفت: این یک اظهار نظر اشتباهی است زیرا افراد منتخب در جلسات غیررسمی مطرح شده بودند تا بتوان از بین آنها چند گزینه نهایی را به جلسه رسمی معرفی کرده و مورد رأی‌گیری قرار داد و زمانی که یک فرد خود می‌خواهد که در انتخابات نباشد نوشتن نام او چه معنایی دارد.

عضو شورای پنجم شهر تبریز ابراز کرد: زمانی که در جلسه علنی نام دو نفر برای انتخاب شهردار مطرح می‌شود و اعضا به یکی از آن 2 گزینه رأی می‌دهند یعنی روند انتخابات را قبول کرده‌اند.

وی اضافه کرد: امید است در اسرع وقت دستور جلسه انتخاب شهردار امضا شده و به وزارت کشور برای ابلاغیه ارسال شود تا شهردار منتخب هر چه سریع‌تر کار خود را شروع کند زیرا شایسته تبریز نیست که مدت زیادی توسط سرپرست اداره شود.

اشرف‌نیا یادآور شد: در همه انتخابات یک نفر از دیگران رأی بیشتر آورده و انتخاب می‌شود و از این رو باید فرهنگ اینکه فرد منتخب نماینده همه مردم است در جامعه تبیین شود و همه برای گسترش و پیشرفت کشور دست در دست دهیم نه اینکه چون فرد مورد نظرمان انتخاب نشده دیگر هیچ مسوولیتی به عهده نگرفته و فرد منتخب را قبول نکنیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.