حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

لزوم شفاف سازی آمار و اطلاعات برای مردم

شناسه : 13703 30 ژوئن 2018 - 7:05 661 بازدید

تبریز ما:عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز گفت:امیدواریم در کارها به صورت کارشناسی جلو رفته و با مردم شفاف باشیم و مردم را با آمارهای غلط مخصوصا در فضای کسب و کار فریب ندهیم. به گزارش تبریز ما،جمشید برزگر اظهار کرد: مردم در کنار دولت و دولت در کنار مردم یک واقعیت انکار‌ناپذیری است. عضو […]

لزوم شفاف سازی آمار و اطلاعات برای مردم
پ
پ


تبریز ما:عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز گفت:امیدواریم در کارها به صورت کارشناسی جلو رفته و با مردم شفاف باشیم و مردم را با آمارهای غلط مخصوصا در فضای کسب و کار فریب ندهیم.

به گزارش تبریز ما،جمشید برزگر اظهار کرد: مردم در کنار دولت و دولت در کنار مردم یک واقعیت انکار‌ناپذیری است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز افزود: منافع ملی را نباید نادیده گرفت ،مردم را با آمارهای غلط فریب ندهیم. 

وی خاطرنشان کرد: این نگاه که در استان آذربایجان‌شرقی ۷ یا ۸ هزار واحد تولیدی وجود دارد، اشتباه است زیرا تبریز در آمایش کشوری ششمین شهر شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز افزود: ما نتوانستیم از مسوولان خود حق و حقوق آذربایجان و شهر تبریز را مطالبه کنیم و امروز اگر به عنوان شهر ششم انتخاب شده‌ایم، باید از این خبر غمناک تاسف بخوریم.

برزگر با تاکید به اینکه ایراد اصلی استان و شهر تبریز ارائه آمارهای غلط است، ادامه داد: مسوولان نرخ بیکاری استان آذربایجان‌شرقی را پنج درصد اعلام می‌کنند و به گونه‌ای اعلام کرده‌اند که اصلا بیکاری در این استان وجود ندارد در حالیکه خود نمایندگان مجلس به صراحت می‌گویند که بیشترین مراجعه‌کننده به آنها جوانان بیکار است.

این عضو اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آمار بیکاری در کشور کاملا مشخص است، توضیح داد: با مولفه‌ای که یک فرد را بیکار می‌دانند، می‌توان گفت که ایران دارای ۱۲ میلیون بیکار است ولی آمار مرکز آمار ایران بین ۴ تا ۶ میلیون بیکار اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه شفافیت آماری در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در اعلام نرخ بیکاری، مرکز آمار یک آماری ارائه می‌دهد و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی یک آمار متفاوت‌ ارائه می‌دهند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: لااقل رسانه‌ها وارد عمل شوند و آماری را که منطبق با واقعیت‌های جامعه است، اعلام کنند.

وی با تاکید به اینکه هیچ‌کسی در استان نمی‌تواند تعداد واحدهای تعطیل شده، نیمه تعطیل و غیره را به صورت دقیق اعلام کند، تصریح کرد: نه سازمان صنعت و معدن و تجارت و نه استانداری آذربایجان‌شرقی نمی‌توانند آمار دقیقی اعلام کنند چراکه واقعا هیچ رصدی نشده است.

برزگر ابراز کرد: امیدواریم در کارها به صورت کارشناسی جلو رفته و با مردم شفاف باشیم و مردم را با آمارهای غلط مخصوصا در فضای کسب و کار فریب ندهیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.