حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

طرح راه آهن تبریز – میانه مشکل اعتباری ندارد

شناسه : 12444 19 مارس 2018 - 4:02 177 بازدید

تبریز ما: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکل اعتباری برای پروژه راه آهن تبریز – میانه وجود ندارد، گفت: حتی 10 درصد اعتبار اضافه برای این پروژه در نظر گرفته شده است. مجید خدابخش در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن میانه-تبریز در گفتگویی با بیان اینکه در سفر ۲۰ روز پیش خود به […]

طرح راه آهن تبریز – میانه مشکل اعتباری ندارد
پ
پ


تبریز ما: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکل اعتباری برای پروژه راه آهن تبریز – میانه وجود ندارد، گفت: حتی 10 درصد اعتبار اضافه برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مجید خدابخش در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن میانه-تبریز در گفتگویی با بیان اینکه در سفر ۲۰ روز پیش خود به شهرستان بستان آباد و بازدید از این پروژه قرار بود با ورود ریل ها، روزانه یک کیلومترریل گذاری شود، گفت: ریل ها به منطقه حمل شده، ولی به علت بارش های اخیر ریل گذاری طبق تعهدات موجود، انجام نشده است.
وی اعلام کرد: برای جبران کار باید نوبت های اضافی کار برای پیشبرد پروژه در نظر گرفته شود.
خدابخش با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهوری به استان در اردیبهشت سال آینده اعتبار ادامه مسیر از بستان آباد تا ائل گلی تبریز را پیشنهاد خواهیم داد، گفت: راه آهن میانه-تبریز را بعنوان اصلی ترین پروژه استان برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مطرح می کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود در مورد صندوق توسعه ملی و نقش آن در توسعه استان گفت: محدودیتی برای استفاده از منابع این صندوق وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: نیروگاه دوم ۵۰۰ مگاواتی در منطقه ارس جلفا از منابع صندوق توسعه ملی اجرا می شود.
وی گفت: سرمایه گذاران طرح نفلین سینیت باید به دنبال استفاده از منابع صندوق توسعه ملی باشند.
خط آهن تبریز- میانه از آغاز فعالیت دولت یازدهم، با وجود مشکلات و وضعیت نابسامان مالی دولت به دلیل تحریم ها، در اولویت طرح های زیربنایی آذربایجان شرقی قرار گرفت.
دولت امسال اعتبار چشمگیری برای بهره برداری از این خط آهن در فاصله میانه تا بستان آباد اختصاص داده و بزودی مرحله نخست این طرح ۲۰۳ کیلومتری در فاصله میانه – بستان آباد تکمیل می شود.
از جمله اهداف نهایی اجرای این طرح کاهش حدود ۱۰۰ کیلومتری مسیر راه آهن تهران- تبریز به عنوان یکی از شریان‌های اصلی شبکه راه آهن سراسری در منطقه شمال‌غرب و کریدور ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور، افزایش ظرفیت جابه جایی حمل و نقل بار و مسافر و کاهش زمان سیر، بهبود شبکه ترابری منطقه و افزایش ایمنی سیر و کاهش خسارات جانی و مالی تصادفات جاده ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک ناوگان جاده‌ای، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توسعه اقتصادی، گردشگری و ایجاد اشتغال و ارتقای شاخص‌های حمل و نقل ریلی همچنین پوشش ریلی مناطق کمتر توسعه یافته همچون شهرهای بستان آباد و قره چمن و ایجاد زیربنای لازم جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی و بازرگانی منطقه است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.