حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

طراحی شهرک خاوران، مطابق ضوابط مدرن /تسریع در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و اجتماعی

شناسه : 9719 17 دسامبر 2017 - 14:33 237 بازدید

تبریز ما: شهردار منطقه ۹ تبریز با اشاره به بسترسازی‌ها و کاربری‌های شهرک خاوران، گفت: توسعه۵۰ سال آتی کلان‌شهر تبریز به لحاظ شهرسازی و اقلیمی، مطابق چشم‌انداز شهرک خاوران خواهدبود. به گزارش تبریز ما، حمید شاهوردی، با بیان این مطلب اظهار داشت: تا سال ۹۳ از نظر تاسیسات زیربنایی و راه دسترسی، اقدام خاصی در […]

طراحی شهرک خاوران، مطابق ضوابط مدرن /تسریع در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و اجتماعی
پ
پ

تبریز ما: شهردار منطقه ۹ تبریز با اشاره به بسترسازی‌ها و کاربری‌های شهرک خاوران، گفت: توسعه۵۰ سال آتی کلان‌شهر تبریز به لحاظ شهرسازی و اقلیمی، مطابق چشم‌انداز شهرک خاوران خواهدبود.

به گزارش تبریز ما، حمید شاهوردی، با بیان این مطلب اظهار داشت: تا سال ۹۳ از نظر تاسیسات زیربنایی و راه دسترسی، اقدام خاصی در شهرک خاوران صورت نگرفته‌بود، اما امروزه، با احداث جاده شهدای غواص و تامین برخی زیرساخت‌ها، زمینه توسعه این شهرک، فراهم شده است.

وی یادآور شد: در سال نخست مسئولیت در این شهرک، با توجه به رکود اقتصادی حاکم، سرمایه‌گذاری در این شهرک دشوار بود و عموم شرکت‌های خدمات‌رسان، هزینه‌گذاری در این شهرک را مشروط بر استقرار ۶۰ درصد جمعیت، ایجاد راه دسترسی و تامین کاربری‌های عمومی می‌دانستند.

شهردار منطقه ۹ تبریز با بیان این‌که این مشکل، با هماهنگی مدیریت استان و از طریق حساب‌های فی‌مابین حل شده‌است، افزود: در سایه این همکاری، شهرک خاوران، دارای زیرساخت‌های اولیه گاز، آب و برق شده و ۲۰ خانوار نیز در این شهرک، اسکان یافته است.

وی با اشاره به این‌که شهرک خاوران از همان ابتدا، با ضوابط مدرن طراحی شده‌است، گفت: اشرافیت و سایه‌اندازی در شهرک خاوران مفهوم ندارد؛ «کوچه» در شهرک خاوران، به گذر ۱۲ متری گفته می‌شود و کم‌عرض‌تر از آن، بی‌معنی است.

شاهوردی، با قدردانی از اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی اظهار داشت: با همکاری این اداره‌کل، برای اولین بار هشت سند، مربوط به ۲ میلیون و ۸۵۰ مترمربع زمین در قالب ۳۵۰ هکتار از اراضی شهرک خاوران، یکپارچه شده که این امر، به گفته مسئولان ثبت اسناد و املاک، در سطح کشور بی‌سابقه است.

شهردار منطقه ۹ تبریز ادامه داد: با یکپارچه‌سازی این اسناد،مشکل ۱۶۶۰ قطعه زمین شامل معارض، مسیرها و مشکلات و اختلافات سنوات گذشته، حل شده و اسناد آن، در ماه‌های آتی تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی به نمونه‌ای از تسهیلات توسعه مسکن‌سازی در شهرک خاوران اشاره و خاطرنشان کرد: عوارض پروانه‌های ساختمانی در شهر تبریز برای یک پیلوت و ۵ طبقه در ۱ هزار مترمربع زیربنا، چیزی حدود ۸۰ میلیون تومان است اما عوارض همین شرایط در شهرک خاوران حدود ۳۵ میلیون تومان است؛ این ضابطه، یکی از بسترهایی است که برای تشویق مردم به حضور در شهرک خاوران در نظر گرفته‌شده است.

شاهوردی، مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز را مهم‌ترین دستادرود سال‌های اخیر کلان‌شهر تبریز در حوزه فرهنگی دانست و افزود: این مرکز در نوع خود، بی‌نظیر است و به امید خدا تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل رسیده و در گشایش برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ به کار خواهد رفت.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی نیز به عنوان مکمل مرکز همایش‌ها پیش‌بینی شده که از آن‌جمله می‌توان به احداث پردیس سینمایی خاوران اشاره کرد.

شهردار منطقه ۹ تبریز با اشاره به این‌که تملک شهرک خاوران از دوره‌های گذشته، در دو فاز صورت گرفته است، تصریح کرد:  فاز اول، مربوط به کاربری‌های مسکونی، ورزشی، آموزشی و فرهنگی است؛ فاز دوم نیز در ۷۰۰ هکتار، شامل بافت ویلایی یا کاربری‌های گردشگری، زیست‌محیطی و سلامت با ضوابط مشخص است.

وی اضافه کرد: طرح کلی شهرک ویلایی خاوران، به کارگروه‌های زیربنایی استان ارسال شده‌ و امیدواریم در طرح جامع شهر تبریز نیز لخاظ شود.

شاهوردی در ادامه با اشاره به سایر زیرساخت‌ها و کاربری‌های اجتماعی شهرک خاوران، اظهار داشت: مجوز تاسیس دانشگاه علوم هسته‌ای در شهرک خاوران، از وزات علوم اخذ شده و عملیات اجرایی ساختمان آن، سال آینده آغاز می‌شود. 

شهردار منطقه ۹ تبریز، احداث بزرگترین پارک آبی خاورمیانه با همکاری بخش خصوصی و  با هزینه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان را از زیرساخت‌های ارزشمند تفریحی و ورزشی در شهرک خاوران خواند و افزود: این پارک کم‌نظیر، قابلیت ارائه خدمات به روزانه به ۵ هزار نفر  را خواهد داشت؛ هم‌اکنون اسکلت ساختمان پارک تمام شده و پیش‌بینی می‌شود، پروژه، سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این که شهرداری تبریز با در اختیار قرار دادن ۵۲ هزار مترمربع زمین رایگان، در احداث این بیمارستان۵۵۰ تختخوابه تخصصی زهرا مردانی‌آذر مشارکت داشته‌است، خاطرنشان کرد: مراحل عمرانی این پروژه، سرعت گرفته و تکمیل و بهره‌برداری از آن تا دو سال آینده، نقش چشمگیری در رفع نیازهای درمانی بیماری‌های کودکان خواهد شد.

شاهوردی همچنین از احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی تامین اجتماعی در شهرک خاوران خبر داد و افزود: این مرکز، توسط شرکت‌های خارجی و با نظارت دانشگاه علوم‌پزشکی مطالعه و طراحی شده و احداث آن، تا سه ماه آتی آغاز می‌شود.

شهردار منطقه ۹ تبریز با اشاره به این‌که  مرکزی نیز به وسعت ۲ هکتار در شهرک خاوران، برای جامعه سرطانی در نظر گرفته شده‌‌است، گفت: این مرکز  توسط وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ‌زنی شده و به صورت فرامنطقه‌ای در شهرک خاوران اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: با تکمیل این پروژه‌ها شهرک خاوران، در سال‌های آتی، یکی از قطب های مهم حوزه سلامت در استان و منطقه خواهد بود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.