حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ضرورت پرهیز از نگاه کلیشه ای به موضوعات شهروندی

شناسه : 8301 06 نوامبر 2017 - 11:05 257 بازدید

[ad_1] تبریز ما: عضو هیئت بازخوانی چهارمین جشنواره نمایش خیابانی و فضای ازاد بر ضرورت پرهیز از نگاه کلیشه ای به موضوعات شهر و شهروندی در طرح های نمایشی تاکید کرد. به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، علی پوریان در نگاه گذری به آثار ارسالی به دبیرخانه […]

ضرورت پرهیز از نگاه کلیشه ای به موضوعات شهروندی
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: عضو هیئت بازخوانی چهارمین جشنواره نمایش خیابانی و فضای ازاد بر ضرورت پرهیز از نگاه کلیشه ای به موضوعات شهر و شهروندی در طرح های نمایشی تاکید کرد.

به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، علی پوریان در نگاه گذری به آثار ارسالی به دبیرخانه دوره پیشین جشنواره تبریزیم گفت: عمده طرح های نمایشی که به دبیرخانه چهارمین جشنواره نمایش خیابانی تبریزیم رسیده بود، نگاه سطحی و اغلب کلیشه ای به موضوعات شهر و شهروندی داشتند البته همیشه استثناهایی هم وجود دارند که هم در فرم و هم محتوا حرفی برای گفتن داشتند اما در اکثر طرح ها یک نوع شتابزدگی و عدم پرداخت عمقی به مسائل و معضلات شهر و شهروندی دیده می شد.

وی با بیان اینکه بار دراماتیک یا عوامل و عناصر نمایشی موجب جذب مخاطب می شوند، اظهار داشت: در آثار دریافتی دوره پیشین عمدتا عوامل دراماتیک یا عناصر نمایشی در طرح ها کمتر رعایت شدند که این مورد باعث شد تا کارگردانان در اجرا مسائل دیگری همچون تکیه بر توانایی های فردی بازیگر، گرایش به خنداندن تماشاگر به هر نحو ممکن مثل استفاده بیش از حد از شوخی های کلامی و رفتاری بازیگران؛ را برای جذب تماشاگر دستاویز قرار دهند.

پوریان در ادامه با تاکید بر اینکه استفاده از شوخی های کلامی و یا به کارگیری موارد اشتباه برای جذب مخاطب در بسیاری از موارد به جای جذب تماشاگر، او را دفع می کند، یادآور شد: کار کردن فله ای و غلبه نگاه کمی به کیفی از سوی اکثر کارگردانان در چهارمین جشنواره تبریزیم مشاهده می شد که البته پرداختن به علل و عوامل این رویکرد، بیشتر ریشه اقتصادی دارد و از حوصله این مجال خارج است.

عضو هیئت بازخوانی چهارمین جشنواره نمایش خیابانی تبریزیم توجه بر تولید نمایش با در نظر گرفتن عناصر نمایشی، ارتباط با مخاطب، صداقت با مخاطب را از اصول حرفه نمایش دانست که رعایت آنها خروجی قابل توجهی را در پی خواهد داشت.

وی همچین افزود: هنرمندان با در نظر گرفتن تمامی اصول کار نمایشی اصل را بر این قرار دهند که در کنار سرگرم کردن مخاطب، یکی از مسائل شهر و شهروندی هم مطرح کنند که در برگیرنده آموزش یا انتقادی از ضعف ها و اشتباهات مردم یا مسئولان بصورت هنرمندانه در زیر لایه های طرح باشد، قطعا شاهد آثاری درخور توجه خواهیم بود.

علی پوریان در خطاب به هنرمندان علاقمند تاکید کرد: آثاری که با رعایت این اصول تولید شود در فرهنگسازی خیلی از مسائل، می توانند جای بسیاری از شعارهای صد من یه غاز برخی از مدیران و مسئولان را که پول می گیرند فقط حرف بزنند، بگیرد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.