حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

عینالی فرصت، نعمت و ثروت برای تبریز /ماهیانه 400 هزار نفر به تفرجگاه عینالی می آیند

شناسه : 7080 07 اکتبر 2017 - 4:36 279 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز د و گفت : عینالی فرصت، نعمت و ثروت برای تبریز به شمار می رود. تلاش می کنیم محدوده 5620 هکتاری عینالی را که در اختیار این سازمان قرار دارد به بزرگترین، زیباترین و امن ترین تفرجگاه شمالغرب کشور […]

عینالی فرصت، نعمت و ثروت برای تبریز /ماهیانه 400 هزار نفر به تفرجگاه عینالی می آیند
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز د و گفت : عینالی فرصت، نعمت و ثروت برای تبریز به شمار می رود. تلاش می کنیم محدوده 5620 هکتاری عینالی را که در اختیار این سازمان قرار دارد به بزرگترین، زیباترین و امن ترین تفرجگاه شمالغرب کشور تبدیل کنیم و بعنوان نقطه ثقل گردشگری استان مطرح نماییم.

به گزارش تبریز ما، مسعود برزگر جلالی در برنامه تبریزیم به فعالیتهای این سازمان در سه سال اخیر اشاره نمودبه تاریخچه و اهداف تأسیس سازمان اشاره نمود و گفت: سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از سازمان های معدود بین بخشی استانداری و شهرداری تبریز می باشد که مدیریت و نظارت عالی و سیاست گذاری های کلان از سوی استانداری انجام می گیرد و تأمین اعتبار برای هزینه های جاری و عمرانی بعهده شهرداری تبریز می باشد طبق ترکیبی که در اساسنامه سازمان برای مدیریت این سازمان تعیین شده است استاندار آذربایجان شرقی رییس شورای سازمان و معاون عمرانی استاندار رییس هیئت مدیره این سازمان می باشند.

مدیرعامل سازمان با اشاره به اهداف و چشم اندازهای تعریف شده برای توسعه تفرجگاه عینالی بیان نمود: در اواخر سال 93 با توجه به ضرورت ها و نیازهای که در شهر احساس می شد تغییر مدیریتی در سازمان اتفاق افتاد و مقرر شد برنامه سه ساله برای حوزه های مختلف عمرانی، فضای سبز و فرهنگی تنظیم گردد تا سازمان بتواند در آخر سال 96 به جذب حداکثر گردشگر در تفرجگاه عینالی دست یابد. تعداد بازدیدکنندگان عینالی در اواخر سال 93 حدود 50 هزار نفر در ماه بود، یکی از هدف گذاری ها افزایش تعداد بازدیکنندگان به 500 هزار نفر در ماه تا آخر سال 96 بود و برای رسید به این هدف اجرای چندین پروژه خدماتی، رفاهی و تفریحی را برنامه ریزی و از ابتدای سال 94 شروع کردیم. که با عنایت لطف و عنایت خداوند متعال با گذشت سه سال، بیشتر پروژه ها به اتمام رسید با ایجاد امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی و ایجاد امنیت توانستیم تعداد بازدیدککنندگان را به 400 هزار نفر در ماه برسانیم که با اتمام بقیه پروژه ها آمادگی کامل برای میزبانی از 500 هزار نفر گردشگر در تفرجگاه را خواهیم داشت.

وی با اشاره به پروژه های انجام یافته در تفرجگاه عینالی، توضیح داد: توسعه 200 هکتار جنگلکاری عینالی با کاشت درختان مثمره از مهمترین طرح های اجرا شده می باشد که علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد منطقه ایی زیبا برای گردش و تفرج در عینالی در تلطیف هوای شهر نیز موثر می باشد. احداث پارک های پیوند و ائل داغی از دیگر پروژه های انجام یافته می باشد. در پارک پیوند مسیرهایی جذاب تردد و محل های گرفتن عکس یادگاری برای کاروان عروسی و عروس دامادها، المانهای ویژه و متناسب با پیوند مقدس ازدواج و محل درج دلنوشته و امضاء توسط عروس و دامادها و کاشت نهال توسط عروس دامادها ایجاد کردیم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی شهرداری تبریز ضمن تشریح مهمترین پروژه های عمرانی اجرا شده در تفرجگاه عینالی اظهار داشت: گازرسانی به ارتفاعات تفرجگاه بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری رسید كه بعنوان یکی از پروژه های زیرساختی در رونق و توسعه صنعت گردشگري و جذب سرمایه گذار در این تفرجگاه موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: پارک طبیعت و حیاط وحش عینالی به مساحت 40 هکتار در دره مابین ایستگاه دوم تله کابین و تپه بقعه و رستوران بام تبریز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به بهره برداری رسید. با خرید و رهاسازی حیوانات بومی منطقه همچون کل و بز، تعداد این حیوانات به 19 راس رسید، همشهریان و میهمانان عزیز می توانند با انتخاب مسیر هوایی، این مجموعه زیبا را از داخل تله کابین مشاهد نمایند.

وی با اشاره به دو پروژه مهم در حال اتمام در تفرجگاه بیان نمود: دریاچه 54000 مترمکعبی داغ گؤلی عینالی با هدف تجمیع منابع آبی، افزایش رطوبت محیط و ذخیره آب مورد برای استفاده در مواقع کم آبی و بحران آب در حال احداث می باشد، با ایجاد پیاده راه و دیوار سنگی پیرامون آن به محلی آرام و دلنشین برای اوقات فراغت شهروندان عزیز و مهمانان گرامی تبدیل خواهد شد. دومین پروژه مهم عمرانی، سنگ فرش مسیر اصلی تفرجگاه عینالی به طول سه و نیم کیلومتر می باشد این مسیر قبل از اجرای سنگ فرش، بصورت آسفالت بود که به دلیل گذشت زمان و بارش های متعدد آسیب دیده و ترمیم آن هرسال هزینه های مضاعف به همراه داشت. با هدف هدایت صحیح آبهای سطحی، اصلاح شیب های تند، مناسب سازی طول مسیر برای سالمندان و افراد کم توان، ایجاد چشم انداز زیبا، تعیین محل های گلکاری و نیز جریان آب در طول مسیر، به یاری پروردگار متعال این پروژه نیز به اتمام رسید که بزودی به بهره برداری می رسد.

برزگر جلال در آخر برنامه ضمن تشکر از همکاران زحمتکش و تلاشگران سازمان توسعه و عمران عون ابن علی با اشاره به تأثیر بسزای مسئولانی که در توسعه تفرجگاه عینالی داشتند، گفت: طرح جنگلکاری عینالی با حمایت های آقای دکتر عبدالعلی زاده استاندار وقت آغاز گردید در زمان استانداری آقای دکتر سبحان الهی توسعه آن به اوج رسید و با حمایت های دکتر جبارزاده استاندار سابق و رییس شورای سازمان عون ابن علی این پروژه های مهم در سال های اخیر اجرا شدند، همچنین حمایت های آقای مهندس پورمهدی معاون عمرانی استاندار و رییس هیئت مدیره این سازمان و حمایت های آقای دکتر نجفی شهردار محترم تبریز در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ها غیر قابل انکار می باشد و سهم زیادی در توسعه و آبادنی تفرجگاه عینالی داشتند همچنین بخاطر اعتمادشان به اینجانب و حمایت های بی دریغ شان از سازمان عون ابن علی تشکر و قدردانی می نمایم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.