حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ضرورت‌های مدیریت‌ شهری، در بررسی برنامه و بودجه سال ۹۷، مورد توجه مجلس باشد

شناسه : 9559 12 دسامبر 2017 - 9:24 294 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار تبریز با اشاره به فصل بررسی برنامه و بودجه سال ۹۷ در مجلس، گفت: زندگی ۳۵ درصد جمعیت کشور در ۷ کلانشهر کشور، ایجاب می‌کند که ضررت‌های شهرنشینی، در بررسی برنامه و بودجه ۹۷ مورد توجه نمایندگان محترم باشد. به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر،  با اشاره به توجه دولت […]

ضرورت‌های مدیریت‌ شهری، در بررسی برنامه و بودجه سال ۹۷، مورد توجه مجلس باشد
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: شهردار تبریز با اشاره به فصل بررسی برنامه و بودجه سال ۹۷ در مجلس، گفت: زندگی ۳۵ درصد جمعیت کشور در ۷ کلانشهر کشور، ایجاب می‌کند که ضررت‌های شهرنشینی، در بررسی برنامه و بودجه ۹۷ مورد توجه نمایندگان محترم باشد.

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر،  با اشاره به توجه دولت به مدیریت شهری، یادآور شد: دولت محترم، در سال‌های گذشته، مباحث شهری را با حساسیت، مورد توجه قرار داده، اما در نبود قانون مدیریت واحد شهری، انتظار می‌رود نیازهای مدیریت شهری، به خصوص در زمینه نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری و توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و مترو، به صورت مشخص در بودجه لحاظ شود.

وی با اشاره به این‌که ۳۰ درصد جمعیت کشور، با معضل بدمسکنی مواجه‌است، اظهار داشت: هنوز هم پس‌لرزه‌های زلزله آبان‌ماه گذشته در بخش های گسترده‌ای از شهر محسوس است؛ این لرزه‌ها، زنگ خطر حاشیه‌نشینی و  بافت فرسوده کشور را به صدا درآورده‌است.

شهردار تبریز متذکر شد: همراهی دستگاه‌های دولتی با شهرداری‌ها، در ذیل یک مدیریت واحد، می‌تواند طی یک برنامه میان‌مدت، این معضل را به سمت اصلاح پیش ببرد.

شهین‌باهر با اشاره به شرایط ناگوار زیست‌محیطی در شهرهای بزرگ کشور، خاطرنشان کرد: توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، به ویژه در بخش مترو، ضرورت نخست کلان‌شهرهای کشور است.

وی با اشاره به این‌که دولت در بودجه سال ۹۷ کشور یک ردیف اعتباری برای حمایت از قطار شهری در کلان‌شهرها اختصاص داده‌است، افزود: این ردیف، در وهله نخست، نیازمند تقویت است، در مرحله عمل نیز تحقق این ردیف در کنار بودجه‌گذاری ‌شهرداری‌ها، می‌تواند موانع توسعه خطوط مترو را از میان بردارد.

شهردار تبریز یادآور شد: در سال‌های اخیر، در مراحل تنظیم بودجه، به بهانه توسعه متوازن، بخشی از بودجه کلان‌شهرها کسر و به شهرهای کوچک‌تر اختصاص داده شده است؛ این روند، نمی‌تواند مشکلات شهرهای کوچک را به صورت ریشه‌ای حل کند و از سوی دیگر، کلان‌شهرها را نیز با محدودیت‌های اساسی مواجه می‌کند.

شهین‌باهر با بیان این‌که درآمدهای موجود، به سختی می‌تواند پاسخگوی حقوق نیروی انسانی و انتظارات عمرانی و خدماتی و فرهنگی شهر شود، ادامه داد: متاسفانه برخی از قوانین مجلس، در سال‌های اخیر، درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را محدود کرده‌است؛ این محدودیت، به خصوص در قانون ارزش افزوده کاملاً چشمگیر است.

وی تصریح کرد: با اجرای این قانون، شهرداری‌ها برای گرفتن سهم خود با پیچیدگی‌هایی مواجه خواهند شد که این رویه، قطعاً از شتاب برنامه‌های عمرانی و خدماتی خواهد کاست.

شهردار تبریز اظهار داشت: نظر هر یک از نمایندگان محترم مجلس در مباحث شهری، تاثیرات ماندگار در توسعه شهرهای کشور خواهد داشت؛ از این رو انتظار می‌رود، بررسی برنامه و بودجه ۹۷ با درک دقیق از ضرورت‌های مدیریت‌ شهری همراه باشد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.