حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شهریار مایه افتخار و مباهات فرهنگی است/ تشکیل ستاد بین المللی بزرگداشت استاد شهریار

شناسه : 6474 19 سپتامبر 2017 - 10:19 221 بازدید

تبریز ما: رییس شورای اسلامی شهر تبریز، تبریز ما ملک سخن را به عنوان یک افتخار بین المللی فرهنگی معرفی کرد و گفت: اشعار این شاعر گرانقدر به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است و جهانیان با خواندن منظومه هایش وی را الگوی ادبیات شعر معاصر معرفی می کنند. به گزارش تبریز ما، […]

شهریار مایه افتخار و مباهات فرهنگی است/ تشکیل ستاد بین المللی بزرگداشت استاد شهریار
پ
پ

تبریز ما: رییس شورای اسلامی شهر تبریز، تبریز ما ملک سخن را به عنوان یک افتخار بین المللی فرهنگی معرفی کرد و گفت: اشعار این شاعر گرانقدر به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است و جهانیان با خواندن منظومه هایش وی را الگوی ادبیات شعر معاصر معرفی می کنند.

به گزارش تبریز ما، شکور اکبرنژاد به همراه سایر اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در مراسم بزرگداشت بیست ‌ونهمین سالگرد درگذشت استاد تبریز ما و روز ملی شعر و ادب، با بیان این مطلب افزود: استاد تبریز ما نقطه عطف معرفی پیشینه تاریخی ادبیات ایران زمین است.

وی با اشاره به سبقه فرهنگی، تاریخی و هویتی شهر تبریز اظهار داشت: رونق گردشگری فرهنگی در سایه فعالیت های مسولان در آستانه رویدا بزرگ “تبریز2018” است.

اکبرنژاد عنوان کرد: در سال 2018 میلادی مفاخر ادبی، فرهنگی و سیاسی دیار شهریاران بیش از پیش مورد توجه فعالان فرهنگی و گردشگری قرار خواهد گرفت و این موضوع زمینه ساز اشتغالزایی خواهد بود.

سعید نیکو خصلت عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز در این مراسم از تصویب تشکیل ستاد بین المللی بزرگداشت استاد تبریز ما در جلسه اخیر شورا خبر داد و گفت: از سال آینده نکو داشت استاد تبریز ما با حضور ادیبان و مسولان دولتی سایر کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر فعالیت این ستاد در کنار ستاد “تبریز 2018” اظهار امیدواری کرد: از سال آینده شاهد بازدید خیل عظیمی از گردشگران از مقبره الشعرا تبریز و آرامگاه 404 عارف نامی در این مجموعه باشیم.

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر همکاری سایر ارگان های دولتی در آماده سازی محورهای گردشگری این شهر متذکر شد: ارگان های متولی گردشگری با حمایت های مالی دولت می توانند در تاثیرگذاری بیشتری برای میزبانی داشته باشند.

محمد حسین اسحقی اضافه کرد: با اجرای پروژه های عمرانی در جوار آرامگاه استاد تبریز ما و مقبره الشعرای تبریز به عنوان محور گردشگری تاریخی، فرهنگی فضای مناسبی را برای گردشگران فراهم خواهد کرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه استاد تبریز ما بی نظیرترین شاعر دنیاست، گفت: اشعار ترکی و فارسی این شاعر نامی تزیین کننده گنجینه ادبیات ایران است.

محرم محمدزاده ادامه داد: قواعد خاصی در دیوان استاد تبریز ما با اشعار ترکی وجود دارد و نظیر  منظومه هایی چون ” حیدر بابایه سلام” و “سهندیه” را نمی توان در هیچ کجای جهان پیدا کرد.

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.