حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آمادگی و حضور به موقع عوامل شهرداری در بارندگی اخیر برف تبریز مشهود بود

شناسه : 9500 11 دسامبر 2017 - 5:20 281 بازدید

تبریز ما: عضو شورای اسلامی شهر تبریز آمادگی و حضور به موقع نیروهای خدمات شهری شهرداری تبریز در بارندگی اخیر تبریز را باعث عدم بوجود آمدن مشکلات برای شهروندان دانست. محمد اشرف نیا با بیان اینکه در خصوص مسائل شورا باید بازنگری هایی انجام شود، اظهار داشت: در اصل قانون اساسی که ما اینجا نشسته ایم […]

آمادگی و حضور به موقع عوامل شهرداری در بارندگی اخیر برف تبریز مشهود بود
پ
پ


تبریز ما: عضو شورای اسلامی شهر تبریز آمادگی و حضور به موقع نیروهای خدمات شهری شهرداری تبریز در بارندگی اخیر تبریز را باعث عدم بوجود آمدن مشکلات برای شهروندان دانست.

محمد اشرف نیا با بیان اینکه در خصوص مسائل شورا باید بازنگری هایی انجام شود، اظهار داشت: در اصل قانون اساسی که ما اینجا نشسته ایم اگر دقت کنیم برنامه های اجتماعی اقتصادی، بهداشتی و سایر امور رفاهی توسط منتخبین مردم نظارت می شود و بر این اساس، همکاری با نهادهای نظارتی و اجتماعی اقتصادی باید طبق درخواست انجام شود، اما این کار انجام نمی شود.

 اشرف نیا  عدم موافقت و همراهی برخی دستگاهها با شورا را بی معنی خواند و ادامه داد: در حوزه همکاری با مسؤولان استانی نیز بهتر است شورا طرحی ارائه دهد و در صورت ارائه چنین طرحی، این انتظار که اگر با آن موافقت نشود، بایگانی می شود! چندان پسندیده به نظر نمی آید.

وی در همین راستا با بیان اینکه این طرح ها قرار باشد تنها در کتاب ها باقی بمانند، نه به درد مردم، نه شورا و نه کشور خواهند خورد، ادامه داد: این ها طرح ها و مصوبه ها در خصوص مسائل اساسی هستند که با رأی شورا تصویب می شود، اما یک دستگاه اداری رد می کند و بدون نتیجه می ماند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه اگر قانون را مطالعه کنیم در کلیه مواردی که مرتبط با شهر به شورا محول شده است ادامه داد: قانون در این مسئله مشکل دارد و نیازمند اصلاح است و دربحث مسائل بخش حقوقی نیز باید در ارتباط با این مسئله اصلاحیه بزند.

این عضو شورا با اعلام اینکه اگر بدون نگاه به در آمد مردم افزایش نرخ عوارض افزایش یابد، معقول و پسندیده نیست، تصریح کرد: این افزایش ها باید متناسب با افزایش در آمد و سرانه مردم باشد و این وظیفه بر عهده شوراست و شورا باید دقت کند.

وی با تأکید بر اینکه کلیه سازمان ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی که خدمات ارائه می دهند باید برنامه سالانه را در شورا ارائه دهند، گفت: حتی غیردولتی ها نیز باید تمامی هزینه و برنامه های خود را ارائه دهند تا نمایندگان مردم در شهر بدانند که وظیفه این سازمان ها چیست؟

اشرف نیا با بیان اینکه تصویب کلیه طرح جامع و تفضیلی باید اول توسط  شهرداری انجام شود و بعد مهر شورا بخورد، تصریح کرد: در اصل طرح جامع بعد از تصویب شهرداری باید به مهر شورا برسد و بعد به وزارت راه و مسکن ارجاع شود، اما گاهًا برعکس اتفاق می افتد و نقشه بدون مهر شورا ابلاغ می شود، از این رو، ما خواسته ایم که روال درست اداری آن طی شود، پس بهتر است متوجه باشیم که اگر این طرح مهر شورا نداشته باشد، اجرا نمی شود و باید ابتدا در شورا به تصویب برسد و مهر شورا بخورد، بعد به وزارت راه و مسکن برود و این جز وظایف ماست.

این عضو شورا با بیان اینکه در رابطه با مسائل شهری ما باید بدانیم که قرار است چه خدماتی ارائه دهیم، تصریح کرد: شهر موزه اندیشه ها، تفکرات و تجلی گاه ارزش انسانی است و نمایانگر مردمی است که در آن زندگی می کنند و در این میان باید متوجه باشیم که تبریز شهر دانش، پایه علوم و هدایت سرمایه در شهر است و با توجه به موقعیت جغرافیایی اش، نیازمند اصلاح ساختار سازمان ها و نهایتاً شهرداری و آسان سازی صدور مجوزها و پروانه هاست و کلیه این امور باید از محورهای مهم شهرداری انجام شود و گسترش حمل و نقل عمومی با استفاده از سوخت پاک شکل گیرد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.