حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شهرداری تبریز نگین نمایشگاه ایده آل کیش/ تبریز ۲۰۱۸ در همه جا تبلیغ شود

شناسه : 10351 02 ژانویه 2018 - 16:11 421 بازدید

[ad_1] تبریز ما: تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از نمایشگاه شهر ایده آل که با محوریت معرفی کهن شهر تبریز اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری در شهر نمونه گردشگری کیش برپاست ،دیدن کردند. به گزارش تبریز ما، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در این نمایشگاه که بعنوان مهمترین رویداد شهری […]

شهرداری تبریز نگین نمایشگاه ایده آل کیش/ تبریز ۲۰۱۸ در همه جا تبلیغ شود
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از نمایشگاه شهر ایده آل که با محوریت معرفی کهن شهر تبریز اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری در شهر نمونه گردشگری کیش برپاست ،دیدن کردند.

به گزارش تبریز ما، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در این نمایشگاه که بعنوان مهمترین رویداد شهری سال ازآن یاد می شود ضمن ابراز خرسندی خود در برپایی این نمایشگاه درخواست داشتند تا شهرداری تبریز در حد توان خود موضوع جدی ۲۰۱۸ را با برپایی این چنین اقدامات اثرگذار در سراسر کشور و کشورهای هدف پیگیر باشد. بودن در جمع صمیمی شورای شهر تبریز و دیدن علاقمندی منتخبین شهر برای پیشرفت آبادانی تبریز حتی اگر فرسنگ ها دور از شهرشان باشند  قابل تحسین است. حضور این جمع در بزرگترین رویداد مدیریت شهری کشور و در شهری که بعنوان شهر نمونه گردشگری کشور شناخته می شود، بی شک برای تبریز پایتخت کشورهای اسلامی همراه با تجربیات تازه ای خواهد بود.

سراغ تک تک اعضای شورای شهر حاضر در نمایشگاه می روم و از آنها سوال می پرسم که «تبریز ۲۰۱۸ کلید خورده است؛ حالا همه باید چکار کنیم؟» و منظور از همه، همه تبریزی ها و هموطنانی است که به اهمیت تبریز ۲۰۱۸ بعنوان یک فرصت جهانی واقف اند و می دانند تا ۵۰ سال دیگر  این افتخار بزرگ در کشور تکرار ناپذیر خواهد بود.

تغییر نگرش اولویت اول و آخر ۲۰۱۸

 دکتر محمد باقر بهشتی رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در حال ورق زدن ویژه نامه ۲۰۱۸ هفته نامه تبریز است قبل از این که من بخواهم سوالی داشته باشم قسمت انگلیسی نشریه را نشان می دهد و می گوید تنها در این نشریه ترجمه انگلیسی «تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی» را دذست نوشته اند، در لگوی معرف تبریز ۲۰۱۸ که در همه جا متداول شده است این جمله معنی درست نمی دهد!

دکتر بهشتی معتقد است تبریز ۲۰۱۸ یعنی تغییر نگرش مسوولان و شهروندان به موضوع گردشگری، او می گوید:  باید کارهای نرم افزاری انجام شود و به ریزه کاری های گردشگری بایستی توجه داشت. گردشگران نیازهای خود را برطرف شده بدانند. مثلا اگر راهنمایی در بازار تبریز مستقر نباشد بایستی به طور باجه هایی تعبیه شود و ازاین طریق راهنمایی شوند.

وی نگرش اهالی آذربایجان و تبریز را به گردشگر مهم می داند و می گوید: برخورد مناسب شهروندان با فرهنگ با گردشگران و توجه به خواسته های آنها باعث می شود گردشگران دوباره و چندباره  میهمان شهرمان باشند و این مهم است.

حضور شهرداری تبریز در این نمایشگاه، یک عامل محرک در حرکت گردشگری تبریز

دکتر سونیا اندیش، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در غرفه ۲۰۱۸ شهرداری تبریز حرکت شهرداری تبریز را در آغازین روزهای سال میلادی بیشتر از هر نهادی می داند و می گوید:شهرداری تبریز با غرفه‌ای فعال در نمایشگاه شهر ایده‌آل کیش حضور یافته و با محتوایی پربار، نگین این نمایشگاه شده‌است.

او ادامه می دهد: با توجه به پتانسیل صنعتی و بازرگانی، تبریز نیز می‌تواند در برنامه‌های گردشگری ۲۰۱۸ میلادی، میزبان رویدادهای مشابه باشد.

وی عنوان می کند: حضور شهرداری تبریز در این نمایشگاه، یک عامل محرک در حرکت گردشگری تبریز است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید براقدامات تاثیر گذار دارد :توزیع بسته‌های فرهنگی و گردشگری در غرفه تبریز، راهکار موثری است که از سوی غرفه تبریز ارائه شده و خوشبختانه، مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی گفت: ذات این قبیل نمایشگاه‌ها و همایش های مهم در عرصه مدیریت شهری، تبادل تجربیات اجرایی است. معضلات خدماتی شهرها، در کشورمان تا حدود بسیاری زیادی همسان است. از این رو، بررسی راهکارهای علمی مدیریت بحران و پسماند، در کمیته‌ها و پنل‌های تخصصی، می‌تواند از تکرار «آزمون و خطا» در  حوزه‌های خدمات شهری بکاهد.

رفتارهای شهروندان در ۲۰۱۸ تبریز را گردشگرپذیر می کند

مهندس عبدالله تقی پور رییس کمسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز غرفه نمایشگاهی و ۲۰۱۸ روابط عمومی شهرداری را در حد عالی ارزیابی می کند و در مورد سوال پرسیده شده به دو شاخصه گردشگری شهرمان اشاره می کند و می گوید: باغ شهر بودن تبریز و میهمان دوستی بعنوان دو شاخصه مهم تبریزی ها باید اهمیت داد. باغ شهر تبریز را بایستی آباد کرد و رونق اش داد و آن دیگری میهمان نوازی تبریزی هاست ما فرهنگ مهمان نوازی را از گذشته و هویت خود به ارث برده ایم. نمادهای هویتی وتاریخی تبریز موجود است و رفتارهایمان بایستی با این هویت هماهنگ و هم قرین باشند.

او خاطره سازی  را در اذهان گردشگران کلید آمد و رفت و رونق گردشگری می داند:برخوردهای اولیه ذهنیت فرهنگ مردمان شهر را تداعی می کند و ما باید مواظب این باشیم. رفتارهای ما در ۲۰۱۸ تبریز را گردشگرپذیر می کند.

مهندس تقی پور تاکید دارد ما مکانهای تاریخی و تاریخ آنچنانی تبریز را داریم و گردشگران به آن مراجعه می کنند اما آنچه مهم است و در سال ۲۰۱۸ بایستی دیده شود رفتار و فرهنگ اصیل تبریزی هاست وی ادامه می دهد: در مراودات روزانه تبریزی ها جمعیتی فرهیخته و با فرهنگیم.

او به این بیت بسنده می کند و والا مقامی تبریزی ها را خلاصه در این بیت می داند: شهر تبریز ار بسوزد از حرارت عیب نیست/چون که از هر کوچه اش صد آفتاب آید برون

در ۲۰۱۸ ما باید خیلی ها را تبریزی کنیم! / نقش نمایندگان مجلس در ۲۰۱۸ مهم است

غلامحسین مسعودی ریحان رییس کمسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز است او معتقد است مهمترین بحث این است که فرصتها، توانمندی ها و ظرفیتهای شهر تبریز بلکه آذربایجان را به داخل و خارج کشور بشناسانیم.

۲۰۱۸ بهانه ای است تا ماندگار شود و اینکه تبریز را بشناسانیم دو اتفاق مهم را رقم می زند هم بحث تورسیم و هم مشارکت در سرمایه گذاری می تواند یک تیر و دونشان باشد.

دکتر ریحان از تبریزی شدن علاقمندان تبریز با گسترش بستر سرمایه گذاری در شهر سخن به میان می آورد و می گوید: سرمایه گذاران از هرکجای جهان و ایران وقتی در شهر تبریز سرمایه گذاری می کنند شهروند تبریزی می شوند.

وی از حمایت دولت واعتبارات ویژه آن برای هزینه کرد در ۲۰۱۸ می گوید: حدود ۷۶۵ میلیارد تومان پول می شود وقتی دولت اجازه می دهد ده درصد از ردیف بودجه نهادهای مختلف صرف ۲۰۱۸ شود. حالا مجلس می تواند از طرفی در ردیف های بودجه بیاورد و هم برای اجرا پیگیری کند و به همین خاطر نقش نمایندگان مجلس در این میان خطیر و مهم است.

زیرساخت‌‌های لازم در تبریز وجود دارد که پایتخت گردشگری شده ایم

دکترعلی آجودان زاده رییس کمسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز از موقعیت منحصر بفرد تبریز با تاریخ چندین ساله و هویت اش می گوید:تبریز زیرساخت‌‌های لازم رابرای پایتخت گردشگری دارد که انتخاب شده است.

دکتر آجودان زاده از داشته های تبریز سخن به میان می اورد و تاکید دارد:باید روی داشته‌‌‌ها سرمایه گذاری کنیم تا چیزی که پیش بینی می‌شود که تبریز ۲۰۱۸ چه اثرات مثبت و درآمدی دارد اولویت اول من نیز درآمدهای پایدار شهری جهت استفاده بهینه از فرصت‌‌های تبریز۲۰۱۸  است تا بدانیم چطور از منابع آن استفاده کنیم. بحث پایخت کشورهای اسلامی بین ۵۷ کشور اسلامی است که از چندی سال قبل انتخاب شده است از بین تبریز و یزد آمادگی که از نظر زیر ساختی در تبریز بیشتر بود و در ۲۰۱۸ تبریز به این عنوان انتخاب شد و سال بعد هم باکو میزبان پایتخت کشورهای اسلامی است.

وقتی که این انتخاب صورت گرفته است یعنی زیرساخت‌‌های لازم در تبریز وجود دارد. روند تکمیل زیرساخت‌‌های ما از سه سال قبل سرعت گرفته است تا به این مرحله برسیم، اما در آذربایجان وقتی باکو ۲۰۱۹ مطرح شد از شش سال پیش شروع به تقویت زیرساخت‌‌ها کرد و زیرساخت‌‌های ما نیز نمی‌شود گفت کامل اما از نظر من نزدیک به کامل است و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

دکتر آجودان از دیگر داشته های تبریز می گوید که از همه چیز مهمتر است فرهنگ و ادب ماست.

برنامه ریزی برای ماندگاری تبریز ۲۰۱۸ یک اصل است

شهرام دبیری نایب رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز از اصل برنامه ریزی برای ماندگار شدن اثرات پایتخت گردشگری اسلامی تبریز گفت و اینکه : فرصت ۲۰۱۸ بایستی تبریز را بعنوان شهر گردشگری مشهور و جهان شمول کند و گردشگران خارجی در کنارسفر به شهرهای دیگر کشور تبریز را در اولویت خود بدانند و این کار با فرهنگ سازی و تکمیل زیرساخت های گردشگری امکان پذیر می شود.

وی معتقد است: فرهنگ سازی زمان بر است و همین که برای پذیرش گردشگر خود را آماده کنیم و نام تبریز را در سطح ایران، کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی و دنیا مطرح کنیم توفیقات فراوانی خواهد داشت. در خصوص برنامه‌های گردشگری، سهم بخش‌ نرم‌افزاری، بیشتر از تلاش‌های سخت‌افزاری است. ماموریت‌های سخت‌افزاری نیز نیازمند تقسیم و اولویت‌بندی وظایف است .باید بدانیم گردشگری حوزه‌ای است که سرمایه‌گذاری در آن کاملاً قابل‌برگشت بوده و می‌تواند مولد رونق اقتصادی و کارآفرینی باشد .

 او از روابط عمومی شهرداری تبریز و غرفه ای که در آغازین روزهای سال ۲۰۱۸ برای ۲۰۱۸ برپاشده است همانند دیگر میهمانان شورای شهر در این نمایشگاه تقدیر می کند و نمایشگاه را قابل استفاده می داند.

۲۰۱۸ فرصتی که نباید آن را به راحتی از دست داد

مهندس کریم صادق زاده نایب رییس کمسیون خدمات شهری به شانس ۵۶ سال یکبار هر کشور برای احراز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اشاره می کند و می گوید: کارهایی که باید برای ۲۰۱۸ می کردیم شاید آنچنان نتوانسته ایم اما باز فرصت هست شهرداری و شهردار معلوم است عزمشان را جزم کرده اند.

مهندس صادق زاده تبریزی ادامه داد: آذربایجان غنای تاریخی و گردشگری دارد از ارک تارخی تا بازار بزرگ ثبت جهانی شده اش که باید قدر آن را دانست و برای گردش پذیر شدن این شهر از هر زمان دیگری همت بکار برد. اینکه سازمان همکاری ( OIC ) تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی کرده است موضوع مهمی است. همگان اعتراف دارند که فرصت بی نظیری در اختیار شهر ما قرار گرفته است و نباید این فرصت تاریخی را به راحتی از دست داد.

۲۰۱۸ گویا فقط و فقط شهرداری تبریز را دخیل می دانند!

محرم محمد زاده نایب رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریزمی گوید: شهرداری تبریز از بس در امر تبریز ۲۰۱۸ راغب بوده که همه کاره این رویداد بزرگ را شهرداری می دانیم درحالی که قرار است همه نهادها و سازمانها در کنارهم باشند متولی اصلی این رویداد شهرداری تبریز نیست.

وی  به خاطرعملکرد درخور شهرداری تبریز برای ۲۰۱۸ این رویداد را از آن شهرداری تبریز می داند و هم نمی داند و چنین می گوید:همه باید دست در دست هم دهند یکی هم شهرداری تبریز، بیشتر کارها را شهرداری تبریز انجام می دهد و شهروندان برای ۲۰۱۸ گویا فقط و فقط شهرداری تبریز را دخیل می دانند!

نایب رییس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز بودجه اصلی این حرکت ملی در اصل دولتی می داند که ربطی به شهرداری تبریز ندارد و شهرداری در حد امکانات خود قرار است به این مسئله ورود پیدا کند او می گوید: دولت هزینه آنچنانی نکرده است و اگر دیگر نهادها سهم خود را در این ماجرا پرداخت نکنند شهروندان انتظار نداشته باشند شهرداری جور همه را خواهد کشید و بجای اینکه امکانات و رفاه شهروندان را فراهم کند به موضوع گردشگری صرف بپردازد.

او تاکید دارد: بیت المال شهر نباید هرگز صرف ناتوانی و عدم همکاری دیگر نهادهای مسوول شود و از حرکت، توسعه و عمران شهر کاسته شود.

 

در هشتمین دوره نمایشگاه شهر ایده آل که از ۱۰ دی در مرکز بین المللی نمایشگاههای کیش برپا شده است شرکت کنندگان در حوزه های گردشگری، مبلمان شهری، حمل و نقل عمومی، مدیریت و خدمات شهری، راه و شهر سازی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، فضای سبز، روشنایی و نورپردازی شهری، تبلیغات شهری و زیبا سازی، فناوری اطلاعات، بازیافت و تبدیل مواد، آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند و اداره روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز در این نمایشگاه جنبه های مختلف معرفی تبریز ۲۰۱۸ را هدف اصلی خود قرار داده است.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه، هشتمین همایش علمی شهر ایده آل با حضور فعالان حوزه های شهری، ۱۱ و ۱۲ دی در مرکزهمایش های بین المللی کیش برگزار شد که بگفته کارشناسان امر بزرگترین گرده همایی مدیران شهری ایران است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.