حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شوق شور و خدمت به زائران اربعین در جنت الحسین(ع) +تصاویر

شناسه : 8099 04 نوامبر 2017 - 4:05 448 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهرداری تبریز یکی از دستگاه‌های خدمات رسانی است که این روزها حضور فعال و تاثیرگذاری را برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) با برپایی موکب جنت الحسین و ایجاد غرفه 2018 برنامه ریزی کرده است. به گزارش تبریز ما، این موکب حسینی  با برپایی شش خیمه  در مقابل آتش‌نشانی کربلا در […]

شوق شور و خدمت به زائران اربعین در جنت الحسین(ع) +تصاویر
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: شهرداری تبریز یکی از دستگاه‌های خدمات رسانی است که این روزها حضور فعال و تاثیرگذاری را برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) با برپایی موکب جنت الحسین و ایجاد غرفه 2018 برنامه ریزی کرده است.

به گزارش تبریز ما، این موکب حسینی  با برپایی شش خیمه  در مقابل آتش‌نشانی کربلا در عمود شماره ۱۳۹۴ به خدمت رسانی  زائران اربعین حسینی(ع) می پردازد. طبخ و توزیع  ۳۰ هزار پرس وعده غذایی گرم برای صبحانه، نهار و شام زائران، خدمات اسکان، برپایی سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های سیار، توزیع ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی و فعالیت، نانوایی سیار و ایجاد غرفه تبریز 2018 درصدد بهره مندی هر چه بیشتر زائران حسینی شرکت کننده در گردهمایی بزرگ حسینی است. 

تدارک خدمت رسانی متنوع موکب جنت‌الحسین شهرداری تبریز در ایام اربعین سال گذشته چشم هر زائری را به خود جلب می کرد و امسال شهرداری تبریز گسترده تر از سال پیش قدم در این راه گذاشته است تا با تجربیات سال گذشته که مورد استقبال نیز قرار گرفت، حضور یابد. موکبی با امکانات بالای رفاهی، فرهنگی و خدماتی که توان پذیرایی از زائران زیادی را دارد.
حرکت فعالانه شهرداری تبریز در ایجاد این موکب و فضاسازی‌های موجود رضایت زائران حسینی و شهروندان آذری زبان را در پی داشته است. 
خدمات شبانه‌روزی شهرداری تبریز در این  موکب از اسکان و پذیرایی مناسبی برخوردار است و نیروهای اعزامی در جهت رفاه زایران از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.

راهنماي زائران حسینی، خدمات پزشكي
ماساژ، خياطي امانت داري، داروخانه، صبحانه نهار شام، واكس، پاكسازي مسير
، پاسخگويي به مسائل شرعي، مراسم شاه حسین گویان و معرفی ظرفیت‌های گردشگری تبریز در غرفه 2018 از بخش‌های مختلف موکب شهرداری تبریز است.
 کتابچه های معرفی شهر تبریز به زبان عربی و  پرداختن به قابلیت‌های کهن شهر تبریز در ابعاد مختلف گردشگری، فرهنگی، مذهبی و تاریخی  تهیه شده  و بین زائران توزیع می‌شود. که این نیز فرصت خوبی برای معرفی تبریز به زائران خارجی است.
علاوه بر خدمات شبانه‌روزی موکب شهرداری تبریز جهت رفاه حال زائران   50 دستگاه اتوبوس را در مسیر های منتهی به مرز در اختیار هموطنان قرار داده است.
خدمات فرهنگی و مذهبی توسط کارکنان شهرداری تبریز و هماهنگی بخش های مختلف ارائه می شود. 

 اجرای برنامه‌های مذهبی شامل برگزاری نماز جماعت، دعای توسل، دعای کمیل، زیارت عاشورا و دعای ندبه همراه با مراسم سینه‌زنی و عزاداری شاه حسین گویان در موکب جنت الحسین (ع) پیش‌بینی شده است.بسته فرهنگی و توزیع آنها در بین زائران و برگزاری شب شعر با حضور شاعران آئینی استان و پخش نماهنگ و نواهای متناسب با ایام اربعین و پخش روزانه برنامه ها طریق تلویزیون برنامه تبریزیم سهند مستقر در موکب از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در این ایام اجرا می‌شود.

در جهت استفاده از ظرفیت همایش بزرگ اربعین حسینی مجموعه رسانه ای شهرداری تبریز اقدام به برگزاری مسابقه عکس نموده است تا زائران علاقمند با در نظر گرفتن  اشتراکات کربلا و تبریز در زمینه های مختلف و ارسال آن به ادمین کانال تلگرامی تبریز شهر زندگی (@tabriz_shahre_zendegi) لحظات ماندگاری را ثبت نمایند. 
مجموعه خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تبریز در این ایام در کنار آتش نشانان شهر کربلا نیز خواهند بود و همچنین بخش سلامت و دارو موکب تا حد توان در خدمت گذار تمامی زائران و هموطنان آذری خواهد بود.
بی شک شور و عشق به ائمه در وجود زائران خستگی را از تن نیروهای خدمات‌رسان شهرداری زدوده و هر روز با صلابت‌تر از روزهای دیگر آماده ارائه خدمت خواهند بود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.