حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شهرداری آشنا به مشکلات شهری

شناسه : 6688 24 سپتامبر 2017 - 18:30 188 بازدید

تبریز ما: دکتر «ایرج شهین باهر» امروز در حالی نظر اکثریت اعضای شورا را به سمت خود جلب کرد که سابقه درخشانی در حوزه مدیریت اجرایی شهری دارد. به گزارش تبریز ما، دارا بودن پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه یک شهرسازی و اشتغال به کار مهندسی پایه یک عمران، رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان […]

شهرداری آشنا به مشکلات شهری
پ
پ

تبریز ما: دکتر «ایرج شهین باهر» امروز در حالی نظر اکثریت اعضای شورا را به سمت خود جلب کرد که سابقه درخشانی در حوزه مدیریت اجرایی شهری دارد.

به گزارش تبریز ما، دارا بودن پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه یک شهرسازی و اشتغال به کار مهندسی پایه یک عمران، رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی طی دو دوره و عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز در دور چهارم  و شهردار باسمنج از جمله فعالیت های شاخص مدیریتی وی بوده است.
انتخاب فردی متخصص از حوزه شهرسازی و معماری، فردی که با مشکلات شهرسازی و حاشیه نشینی آشنا بوده بهترین گزینه برای کلانشهر تبریز است که در در چند سال اخیر بسیار در سطح جهانی مطرح شده و دغدغه ای به نام جذب توریست از سهم توریست خارجی 20 میلیونی ایران دارد.
ایرج شهین باهر  بیش از آنکه چهره ای سیاسی باشد در بین گزینه های مطرح، فردی متخصص در حوزه شهرسازی است.


به نظر می رسد اکثریت اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب تخصص‌محور را به انتخاب سیاسی ترجیه دادند.
این درحالیست که اکثر نفراتی که برای تصدی پست شهرداری تبریز برنامه ارائه کرده بودند بیشتر چهره سیاسی داشتند تا مدیر اجرایی!
«شهین باهر» در شورای چهارم ریاست کمسیون عمران و شهرسازی را برعهده داشت که عاملی برای شناخت بیشتر مناطق حاشیه نشین شده بود.
با شناختی که در این مدت و پیش از آن درحوزه شهری به ویژه بافت تاریخی، فرسوده و حاشیه نشین به دست آورده است می تواند نیازهای شهری را اولویت بندی کرده و در اسرع وقت مهم ترین اقدامات را برای توسعه متوازن شهر و همچنین رسیدگی به مهم ترین امورات شهری در آستانه تبریز 2018 انجام دهد.
حال آنکه تبریز در آستانه سال 2018 تبریز به مدیری نیاز دارد که بتواند به دور از بازی های سیاسی توجه مدیریت کلان کشوری را به این حوزه جلب کند و از این انتخاب نه برای یک سال بلکه برای ارتقای جایگاه جهانی تبریز برای سال های متمادی و بهره‌مندی از صنعت میلیاردی و پایدار گردشگری بهره‌مند شود.
از سوی دیگر شناخت کافی و وافی شهردار منتخب تبریز از بافت شهری و مسائل و مشکلات این شهر می تواند شهروندان را با خود هم مسیر ساخته و شهر را به مسیر متعالی سوق دهد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.