حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تکاپوی تبریزی‌ها برای جشن روز طبیعت در بوستان ائل‌گلی تبریز

شناسه : 12556 02 آوریل 2018 - 13:46 550 بازدید

تبریز ما: همزمان با سیزده فروردین،روز طبیعت ، پارکها و بوستان های تبریز مملو از حضور شهروندان دوستدار محیط زیست شد. به گزارش تبریز ما به نقل از سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز، هوای خوب بهاری ، طبیعت دل انگیز، خنکای نسیم، آسمان آبی یکدست همه و همه دست به دست هم […]

تکاپوی تبریزی‌ها برای جشن روز طبیعت در بوستان ائل‌گلی تبریز
پ
پ

تبریز ما: همزمان با سیزده فروردین،روز طبیعت ، پارکها و بوستان های تبریز مملو از حضور شهروندان دوستدار محیط زیست شد.

به گزارش تبریز ما به نقل از سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز، هوای خوب بهاری ، طبیعت دل انگیز، خنکای نسیم، آسمان آبی یکدست همه و همه دست به دست هم داده اند تا امسال خاطره ای خوب از روز طبیعت برای تبریزی ها رقم خورد.

سبزه های نوروزی که حالا حسابی رشد کرده اند از خانه ها بیرون آمده اند تا به رسم و آیین کهن، هر کسی در گوشه و کناری با نیت خالصانه ای در دل، گره کوچکی بزند بر این سبزینگی سفره هفت سین.

از نخستین ساعات امروز شهروندان تبریزی با حضور در بوستان ها و تفرجگاه های مهم شهر مثل ائل گلی، پارک بزرگ، عباس میرزا، پارک مسافر، ائل باغی و… سیزدهمین روز از آغاز بهار را گرامی داشته اند.

چمن های تازه سبز شده ، گلهای بهاری، شکوفه های خوشرنگ و لعاب درختان، پرواز دسته جمعی پرستوها همه و همه محفل پر طراوتی برای حضور و جشن طبیعت فراهم کرده است.

 تفرجگاه ائل گلی و دیگر بوستان های سطح شهر به مناسبت روز طبیعت با فراهم آوردن محیطی مناسب با امکانات خدماتی و رفاهی ویژه این روز ، آماده میزبانی از شهروندان عزیز بوده اند.

سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز به همت تلاشگران دفتر پارک ائل گلی ، امکانات لازم برای میزبانی شایسته از شهروندان را فراهم کرده اند که از این بین می توان به تامین آب مورد نیاز، تجهیز و آماده سازی سرویس های بهداشتی، گلکاری های گسترده و چشم نواز، تجهیز نمازخانه و…اشاره کرد.

همچنین برای رفاه حال شهروندان و آمادگی برای هر گونه حوادث احتمالی، اکیپ های هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس از نخستین ساعات امروز در پارک ائل گلی مستقر شده اند.

سیزده فروردین روز آشتی مردم با طبیعت است. روزی که باید سبزینگی را ارج نهاد و برای حفاظت شایسته از آن تلاش کرد.

به همین سبب امروز پاسداری از طبیعت وظیفه تمامی مردم فهیم و قدردانی است که می دانند حفظ میراث طبیعی بر عهده تک تک ما مردمان است.

در این بین از صبح امروز در کلیه بوستان های سطح شهر شاهد توزیع کیسه های زباله در بین همشهریانی هستیم که یادی خوش از خود در طبیعت به جا می گذارند.

سازمان پارکها و زیباسازی شهرداری تبریز نیز مطابق سال های گذاشته با اجرای طرح جمع آوری ماهی های قرمز نوروزی در تلاش برای حفظ شایسته محیط زیست و جلوگیری از ریختن این ماهی ها در استخر ائل گلی است تا از عوارض و تخریب ای زیست محیطی جلوگیری شود.

امروز جشن طبیعت در جای جای شهر برپاست و بوستان های سبز و دلپذیر تبریز میزبان همشهریانی است که راهی این تفرجگاه های بی نظیر شده اند.

موسم بهار فرا رسیده است…شاید امروز مهربانی و همراهی در دلهای مردمان شهرمان موجی به راه انداخت از جنس طروات.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.