حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سفر ۵۲ کشور اسلامی در سال ۲۰۱۸ به تبریز

شناسه : 7634 19 اکتبر 2017 - 6:39 384 بازدید

[ad_1] تبریز ما: رئیس اتاق بازرگانی تبریز از سفر ۵۲ کشور اسلامی در سال ۲۰۱۸ به تبریز خبر داد. به گزارش تبریز ما به نقل از خبرنگار مهر، صمد حسن زاده شامگاه چهارشنبه در دیدار با هیئتی از سفرای هفت کشور حوزه آسیا و اقیانوسیه با بیان اینکه جایگاه آذربایجان شرقی همواره در کشور جزو […]

سفر ۵۲ کشور اسلامی در سال ۲۰۱۸ به تبریز
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: رئیس اتاق بازرگانی تبریز از سفر ۵۲ کشور اسلامی در سال ۲۰۱۸ به تبریز خبر داد.

به گزارش تبریز ما به نقل از خبرنگار مهر، صمد حسن زاده شامگاه چهارشنبه در دیدار با هیئتی از سفرای هفت کشور حوزه آسیا و اقیانوسیه با بیان اینکه جایگاه آذربایجان شرقی همواره در کشور جزو رده های نخست است و واحدهای های بزرگی در این استان فعالیت اقتصادی و تجاری دارند، اظهار کرد: صنایع معدن این استان دارای ظرفیت های بزرگی چون مس، طلا، نقره و سنگ های تزئینی و خاک های صنعتی است و این منابع جزو بزرگترین ذخایر معدنی کشور است.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان یک استان دانشگاهی و پزشکی و علمی در کشور معرفی شده است، افزود: بزرگترین دانشگاه های کشور در این استان قرار گرفته و به چندین زبان دانشجویان در دانشگاه تبریز تدریس می شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در صنایع قطعه سازی مخصوصا قطعات خودرو به عنوان قطب صنعتی کشور به حساب می آید، بیان کرد: تولیدات صنعتی و قطعات خودرو به کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش و جمهوری چک صادر می شود و این استان در تولید محصولات صنایع غذایی و خشکبار و شیرینی و شکلات جزو رتبه های نخست کشوری است.

وی همچنین در ادامه از فعالیت چهار کارخانه داروسازی با دانش فنی کشورهای بزرگ در این استان خبر داد و گفت: تمامی کشورها به خصوص کشورهای آسیایی شرایط بسیار مناسبی جهت مشارکت برای سرمایه گذاری دارند و در این کشور و به تبع آن در استان برای سرمایه گذاری و مشارکت نیازمند سرمایه مالی نیستیم، بلکه به دنبال ارتباطات اقتصادی و استفاده از تکنولوژی این کشورها هستیم.

حسن زاده بیان کرد: در مذاکرات دو سال گذشته در دنیا ثابت شد که ایران به دنبال صلح و ایجاد همکاری های بین المللی و اقتصادی است.رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه کشور ایران نیاز به نوسازی و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته دنیا دارد، اظهار کرد: ایران بخصوص استان آمادگی لازم برای استفاده از تکنولوژی کشورهای خارجی برای نوسازی ماشین آلات صنایع خود دارد.

وی بیان کرد: در زمینه تولید نیروگاه های برقی برای صادرات به کشورهای همسایه در زمینه پتروشیمی و در زمینه صنایع بخصوص گاز و نفت این اطمینان  را می دهیم که قیمت تمام شده محصولات ایران برای صادرات اقتصادی بسیار مناسب است و می تواند کمک بزرگی به کشورهای دیگر کند.

حسن زاده افزود: در سال گذشته تبریز به عنوان پایتخت صنعت فرش در سازمان های بین المللی معرفی شد و فرش و هنر فرش تبریز یکی از هنرهای دستی و هنرهای بسیار ارزشمند جهانی است در تبریز در زمینه فرش کارگاه های تولیدی زیادی فعالیت می کند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.