حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ساز و کار ارتباط شورا و شهرداری، نیازمند آسیب‌شناسی است

شناسه : 6431 18 سپتامبر 2017 - 10:18 251 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیرعامل سازمان عون‌بن‌علی و پارک طبیعت گفت: شوراهای شهر، در دوران آزمون و خطا واقع شده‌اند و ساز و کار ارتباط شورا و شهرداری، نیازمند آسیب‌شناسی است. به گزارش تبریز ما، مسعود برزگر جلالی که به نمایندگی از مدیران شهرداری تبریز، در نشست مشترک هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری تبریز، […]

ساز و کار ارتباط شورا و شهرداری، نیازمند آسیب‌شناسی است
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: مدیرعامل سازمان عون‌بن‌علی و پارک طبیعت گفت: شوراهای شهر، در دوران آزمون و خطا واقع شده‌اند و ساز و کار ارتباط شورا و شهرداری، نیازمند آسیب‌شناسی است.

به گزارش تبریز ما، مسعود برزگر جلالی که به نمایندگی از مدیران شهرداری تبریز، در نشست مشترک هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری تبریز، سخن می گفت با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: همکاری شهرداری و شورا، مطمئن‌ترین و به‌روزترین سیستم برای اداره شهر است اما شوراها نمی‌توانند منحصر به شهرداری باشند؛ موضوعاتی از قبیل مدارس، جاده‌ها و بیمارستان‌ها هست همگی در محدوده وظایف شورا هستند و در قانون نیز این موضوع تصریح شده است. 

وی خاطرنشان کرد: روز ملی شعر و ادب، با نام استاد تبریز ما، ثبت شده اما باعث سرافکندگی است که نتوانیم بزرگداشت این روز را در شان و منزلت استاد برگزار کنیم؛ متاسفانه این امر، همان مسیر نخبه‌کشی و خودخوری تاریخی در آذربایجان است.

مدیرعامل سازمان عون‌بن‌علی و پارک طبیعت با اشاره به این‌که شورای پنجم، امیدواری‌های ارزشمندی در میان شهروندان اقشار مختلف ایجاد کرده‌است، اظهار داشت: این شورا ترکیبی از نخبگان، زبدگان و افراد شریف شهر است و سوابق و تخصص‌ اعضا نیز این امر را تائید می‌کند.

برزگر جلالی ادامه داد: اخبار امیدوارکننده‌ای از بدو انتخاب اعضای شورا به گوش رسید که نشان می‌داد این شورا، در پی بررسی شاخص‌ها و معیارها است، نه انتخاب افراد خاص؛ اما متاسفانه این امیدواری، زیاد دوام نداشت.

وی اضافه کرد: متاسفانه طی یک بدعت تاریخی در کشورمان، شهرها به دست پدرخوانده‌هایی اداره می‌شوند که اصالتاً ارتباطی به شهرداری ندارند؛ در این میان، شوراها نیز خواه یا ناخواه، به پشتیبان این رویه نادرست تبدیل شده‌اند.

مدیرعامل سازمان عون‌بن‌علی و پارک طبیعت متذکر شد: علی‌رغم ذهنیت‌های غیرمنصفانه و ناجوانمردانه‌ای که بعضاً علیه مدیران شهرداری وجود دارد، سلامت رفتار و پاکداستی، از خصایل ارزنده مدیران شهرداری است. این مدیران، علی رغم این‌که سال‌هاست به صورت روزانه با ارقام و اعداد بزرگ سر و کار دارند، اما لحظه‌ای از مسیر صداقت و خدمت منحرف نشده‌اند؛‌ همین کارنامه پاک موجب شده که افراد خطاکار، نتوانند مدت طولانی و مستمر در شهرداری حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: شورا و شهرداری باید با عبور از منیت‌ها، ضمیر وحدت‌بخش «ما» را در اداره شهر محقق کنند؛ افراد واسطه‌ و بیرون از مجموعه که بدهکار جریانات خاص باشد، مانع ایجاد این پیوند و مودت خواهند بود.

برزگر جلالی با بیان این‌که طبق گزارش‌ها، ۷۹ درصد از مصوبات شورای چهارم، مربوط به هبه بوده‌است، اظهار داشت:  این در صورتی است که شهرداری در مجموعه خود، با مشکلات طاقت‌فرسا برای اداره شهر مواجه است.

مدیرعامل سازمان عون‌بن‌علی و پارک طبیعت در سخنان آغازین خود با اشاره به این‌که خاستگاه تاریخی شوراها مربوط به دوره هخامنشی است، گفت: این پایگاه تاریخی، در دوره اشکانیان به اوج شکوفایی خود رسید؛ شورای خانواده، شورای بزرگان و شورای شاهزادگان، سه رده شوراها در ایران باستان بود. ترکیب منتخبان شورای بزرگان و شاهزادگان، شورای مهستان را تشکیل می‌داد که تمام امورات مملکت از جمله انتخاب پادشاه را بر عهده داشت.

برزگر اضافه کرد: شورای شهر، میراث‌دار چنین تمدن عظیمی است که البته در دوره معاصر، در جهان غرب نمود بیشتری یافت اما با این حال، شورای امروز در کشور ما، در گذشته تاریخی خود، از این میراث عظیم برخوردار است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.