حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

خشک شدن 90 درصد دریاچه‌ ارومیه

شناسه : 10009 25 دسامبر 2017 - 5:27 443 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیر گروه آب و هواشناسی و استاد اقلیم‌شناسی دانشگاه تبریز گفت: بیش از 90درصد دریاچه ارومیه خشک شده است. به گزارش تبریز ما به نقل از ایسنا، بهروز ساری‌صراف اظهار کرد: طبق آمار منتشر شده در سایت شرکت آب منطقه‌ای استان در 24 آذر ماه، حجم آب موجود در دریاچه برابر با […]

خشک شدن 90 درصد دریاچه‌ ارومیه
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: مدیر گروه آب و هواشناسی و استاد اقلیم‌شناسی دانشگاه تبریز گفت: بیش از 90درصد دریاچه ارومیه خشک شده است.

به گزارش تبریز ما به نقل از ایسنا، بهروز ساری‌صراف اظهار کرد: طبق آمار منتشر شده در سایت شرکت آب منطقه‌ای استان در 24 آذر ماه، حجم آب موجود در دریاچه برابر با یک میلیارد و 66 میلیون مترمکعب بوده و این در حالی است که طبق میانگین دراز مدت 30 ساله، میزان آب موجود در دریاچه باید برابر با 16 میلیارد مترمکعب باشد.

وی افزود: اعداد را بیش از حد برجسته نکنیم. دریاچه‌ ارومیه از فرم دریاچه خارج و تبدیل به بستر نمکی یا پلایا شده است. همه تلاش‌ها نیز برای جلوگیری از خیزش نمک است. ثابت نگه داشتن تراز دریاچه آن هم زیر حد نرمال افتخار بزرگی نیست.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.