حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تبریز به استقبال میهمانان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی می‌رود

شناسه : 10288 01 ژانویه 2018 - 8:45 165 بازدید

[ad_1] تبریز ما: پس از دو سال انتظار؛ رویداد تبریز 2018 با آغاز سال نو میلادی امروز در تبریز آغاز شد.  این رویداد فراملی دو سال گذشته توسط سازمان همکاری های اسلامی به نام تبریز ثبت شد تا بتواند گردشگران کشورهای اسلامی را متوجه شهرهایی بکند که پیش از این کمتر مورد توجه واقع شده […]

تبریز به استقبال میهمانان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی می‌رود
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: پس از دو سال انتظار؛ رویداد تبریز 2018 با آغاز سال نو میلادی امروز در تبریز آغاز شد.

 این رویداد فراملی دو سال گذشته توسط سازمان همکاری های اسلامی به نام تبریز ثبت شد تا بتواند گردشگران کشورهای اسلامی را متوجه شهرهایی بکند که پیش از این کمتر مورد توجه واقع شده است.

طی دو سال گذشته هر کسی که قدری نام تبریز برایش اهمیت داشت دست به کار شد تا بتواند اقدامی هرچند کوچک برای تبریز انجام دهد تا این شهر تاریخی مهیای میزبانی  از گردشگران کشورهای اسلامی شود.

سازمان همکاری های اسلامی در انتخاب خود نه ایده آل های گردشگری؛  بلکه ظرفیت های  موجود یک شهر را بررسی را مد نظر دارد و هدفش از این انتخاب این است که مردم دنیا به ویژه کشورهای اسلامی را متوجه داشته های یک شهر سازد.

بر اساس این تعریف عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی نه یک هدف بلکه آغاز یک راه بزرگ است برای اینکه تبریز بتواند زیرساخت های گردشگری خود را فراهم کند، شهروندانش به اهمیت گردشگری و گردشگرپذیری بیش از پیش واقف شوند و در نهایت به مسیری نایل شود که بتواند نیازها و علاقه مندی های گردشگرانی را که به این شهر سفر می کنند پاسخگو باشد.

اما هیچ شهری بدون مشارکت شهروندانش نمی تواند به ایده آل‌های تعریف شده دست یابد و مسیر تعالی را پیش گیرد.

تبریز 2018 یک نقطه آغاز است برای اینکه ما متوجه اهمیت مقوله گردشگری باشیم و همه سعی خود را در جهت معرفی شهرمان و همچنین رفع نواقص آن داشته باشیم.

حتما به خاطر دارید که چند سال گذشته اثری از تبریز و زیبایی های آن در فضای مجازی وجود نداشت اما تبریز 2018 بهانه ای شده تا ظرفیت های گردشگری تبریز به خوبی در فضای مجازی معرفی شود؛ اکنون کافی است یک هشتگ تبریز بزنید و تعداد زیادی مطلب و عکس جلوی چشمتان نمایان شود.

این ها تنها بخشی از ثمرات تبریز 2018 است که همشهریان و متولیان باید آن را به عنوان نقطه آغاز در نظر گیرند.

ما همه باید سعی کنیم از موقعیت جغرافیایی تبریز و همجواری آن با ترکیه و آذربایجان بهره برده و همچنین سعی کینم از فرهنگ مشترکمان برای جذب گردشگر و ایجاد فضای مشترک بهره ببریم و شرایطی را فراهم کنیم تا این شرایط تداوم یابد.

تبریز با رای قاطع وزاری گردشگری اسلامی در سال 2015 میلادی،  اکنون رویدادی را آغاز کرده  که نوبت بعدی آن برای کشورمان، حدود نیم‌قرن بعد اتفاق می‌افتد اکنون ما در نقطه ای قرار گرفته ایم که با مشاهده همه نواقص و درک کمبودهای شهرمان باید آستین بالا بزنیم و از این فرصت نادر به خوبی بهره مند شویم شاید سهم ما از مشارکت در تبریز 2018 همان زیباسازی در و بپنجره خانه یا اشتراک گذاشتن یک تصویر زیبا از تبریز و یا حتی به نمایش گذاشتن فعالیت های هنری مان در معابر عمومی باشد.

 

———————-

نگارنده: ندا فرشباف

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.