حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

بی کفایتی گوشتی

شناسه : 28165 20 فوریه 2019 - 18:21 299 بازدید

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفته است :در سال جاری حدود هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان با قیمت های تعادلی در سطح استان عرضه شد. یعنی هزار و ۴۰۰ تن از این مقدار، گوشت قرمز منجمد بوده و ۳۰۰ تن هم گوشت قرمز گرم بوده است. این […]

بی کفایتی گوشتی
پ
پ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفته است :در سال جاری حدود هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان با قیمت های تعادلی در سطح استان عرضه شد. یعنی هزار و ۴۰۰ تن از این مقدار، گوشت قرمز منجمد بوده و ۳۰۰ تن هم گوشت قرمز گرم بوده است.
این خبر را در حالی می خوانیم که صحنه های تاسف آوری از صف های طولانی و یا درگیری های مردم برای خریدن گوشت های یخ زده به قیمت تعاونی هر روز میهمان صفحات تلگرامی واینستاگرامی است. این صحنه ها در واقع روایتی است از بی تدبیرهای دولت در چند سال گذشته و نه تنها چندماه قبل.
صریح ترین مطالب مربوط در این زمینه را از زبان یکی از کارآفرینان نمونه کشور در برنامه تلویزیونی میشد شنید که می گوید دولت برای وادرات گوشت ده ها سال است که یک انحصار عجیبی را حمایت می کند. چند نفر وارد کننده که انحصارا اختیار واردات را دارند و نمی گذارند بغیر از آنها کسی وارد این گود شود. البته این حکایت جدیدی نیست و در بسیاری از موارد شاهد چنین انحصاراتی هستیم. اما سخن اینجاست که چرا دولت نمی تواند و یا نمی خواهد در مواقعی که کشور نیازمند واردات سریع گوشت است نیز این انحصار را بشکند؟ از این گذشته ، کارشناسان بارها و بارها هشدار داده اند که سیستم توزیع گوشت کشور اشکال دارد و باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
فارغ از اینها به قول خودمان هفته خیاللییق های دولتی نیز مزید بر علت بحران گوشتی کشور شده است. مگر همین وزارت خانه جهاد کشاورزی با همکاری وزارت تجارت و صنعت و بازگانی قول نداده بودند سیستم توزیع گوشت بصورت اینترنتی را راه اندازی نمایند؟ چرا بعد از این که دو هفته تمام افکار عمومی را امیدوار نمودند ، به یک باره اعلام می نمایند مردم منتظر چنین اقدامی نباشند؟
همه اینها دست به دست هم می دهند تا بحرانی گوشتی در کشور بوجود آید که البته تابعی از بحران ارزی و اقتصادی است. دراین میان از عوامل اقتصادی نیز اگر بگذریم نمی توانیم از عوامل قضائی و امنیتی ماجرا بگذریم چرا که در این بستر هیچ عذری موجه نیست . این سئوال ساده را باید پرسید که چرا در شرایطی که قیمت گوشت سربه فلک کشیده است در معابر و جاده ها شاهد حمل و نقل دام های زنده ای هستیم که با احتمال فراوان برای صادرات به کشورهای همسایه در حال حمل هستند؟
کوتاه سخن انکه شرایط موجود به هیچ وجه زیبنده مدیران و مردم استان و ایران نیست که البته در این میان نباید از نقش منفی مردم نیز غافل باشیم که متاسفانه با گران شدن هر جنسی مشتاقانه صف های طولانی برای خرید نا متعارف را تشکیل میدهند تا دور باطل زندگی هایمان تداوم داشته باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.