حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

حاج رسول صادقزاده عضو شورای مرکزی حزب همت در آ.ش: ضرورت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تحقق رشد اقتصادی

شناسه : 32999 04 جولای 2020 - 13:44 526 بازدید

تسهیل شرایط و ایجاد امنیت مالی برای سرمایه گذاران لازم و اجباریست . استفاده از ظرفیت و منابع سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تحقق رشد اقتصادی، در حقیقت تسهیل شرایط و ارتقاء امنیت سرمایه گذاری از فاکتورهای مهمی است که سیل سرمایه را به کشور سرازیر خواهد کرد. و بهبود شرایط کنونی کشور در […]

حاج رسول صادقزاده  عضو شورای مرکزی حزب همت در آ.ش: ضرورت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تحقق رشد اقتصادی
پ
پ

تسهیل شرایط و ایجاد امنیت مالی برای سرمایه گذاران لازم و اجباریست . استفاده از ظرفیت و منابع سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تحقق رشد اقتصادی، در حقیقت تسهیل شرایط و ارتقاء امنیت سرمایه گذاری از فاکتورهای مهمی است که سیل سرمایه را به کشور سرازیر خواهد کرد. و بهبود شرایط کنونی کشور در بعد اقتصادی، صرفا فقط با تحقق رشد اقتصادی میسر خواهد بود و این بهبودی منوط به جذب سرمایه گذار ایرانی و خارجی است. ضمنا مسئله مهمی که وجود دارد ارتقای امنیت سرمایه گذاری است و این امنیت کلید برون رفت از وضعیت کنونی اقتصاد است و گره های کوری که بر سر راه سرمایه گذاری در کشور وجود دارد، امکان رشد را از اقتصاد سلب کرده است. بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی در نتیجه ی سخت گیریهای بسیار، تمایلی برای سرمایه گذاری در داخل کشور را ندارند، در صورتی که سرمایه گذار ایرانی از تسهیل شرایط سرمایه گذاری خود از سوی مسئولان مطمئن باشد به طور حتم منابع مالی خود را در داخل برای ارتقاء کشور هزینه خواهد کرد.
همچنین بروکراسی اداری، جنگ و دعوای صندلی های مسئولیت همانند اعضای شورای شهر و سایر اداره جات امکان جذب سرمایه برای رشد اقتصادی را سلب کرده است. بروکراسی اداری، کاغذبازی و همچنین دریافت امتیازات غیر منطقی در برخی از ادارات و دستگاه های کشور، تا زمانی که وجود داشته باشد نمی توان به آینده اقتصاد و همچنین تجمیع سرمایه ها برای رشد اقتصادی کشور امیدوار بود. درصورتی که نظام اقتصادی هماهنگ، همسو با قابلیت های سرمایه گذاران درکشور وجود داشته باشد؛ آینده اقتصادی توام با رشدی محسوس در سال جهش تولید خواهد بود. حال در شرایط رکود فعلی حاکم بر اقتصاد و مشکلات پیش روی کشور، دولت می‌تواند با تسهیل شرایط سرمایه گذاری و برداشتن موانع اقتصادی و همچنین حمایت همه جانبه از برنامه های مولد، اقتصاد پیش رو را مدیریت کند. البته تاکنون نبود مشوق های کافی و شرایط تسهیل کننده بسیاری از منابع داخلی را به خارج از کشور هدایت کرده است، درصورتی که سرمایه گذار ایرانی از منابع مالی خود مطمئن باشد به جای سرمایه گذاری درکشورهای دیگر سرمایه خود را در ایران و برای رشد آن هزینه خواهد کرد.
در آخر کلام تلاش‌ها اگر بسمت تغییر نگاهها به سرمایه گذار صورت گیرد و بحقوق سرمایه گذار احترام گذاشته شود و شرایط سرمایه گذاری در کشور محیا شود می‌توان با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، رشد اقتصادی را حتی بیش از میزان پیش بینی شده تحقق بخشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.