حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

برگزاری 80 برنامه فرهنگی مختص 2018 /هفت شهر در انتظار خواهر خواندگی تبریز

شناسه : 8819 21 نوامبر 2017 - 5:45 534 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: تبریز 2018 یک رویداد فرهنگی است که در راستای آن شهرداری تبریز 80 برنامه فرهنگی و هنری را با محوریت معرفی تاریخ و فرهنگ تبریز، در نظر گرفته است. به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام “احمد حمیدی” در نشست خبری جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی […]

برگزاری 80 برنامه فرهنگی مختص 2018 /هفت شهر در انتظار خواهر خواندگی تبریز
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: تبریز 2018 یک رویداد فرهنگی است که در راستای آن شهرداری تبریز 80 برنامه فرهنگی و هنری را با محوریت معرفی تاریخ و فرهنگ تبریز، در نظر گرفته است.

به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام “احمد حمیدی” در نشست خبری جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز “تبریزیم”، با اشاره بر اینکه تبریز در ماه های آتی شاهد رویدادی تاریخی و تکرار نشدنی خواهد بود و یکی از اهداف این رویداد باید قرارگیری تبریز در مرکز توجه جهت برگزاری جشنواره های مختلف باشد، اظهار کرد: هدف از برنامه‌ریزی برای تبریز ۲۰۱۸ معرفی مفاخر، مشاهیر و فرهنگ و رسوم تبریز است، از این رو برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی در تبریز این فرصت را فراهم می سازد تا فرهنگ و مدنیت تبریز در سراسر جهان به ارمغان رسد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند در انعکاس اخبار رویدادها و معرفی تبریز نقش مهمی داشته و ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند مردم را با این رخداد همراه کنند. شاید توقعات نابجایی بین مردم ایجاد کرده ایم و اینگونه در ذهن مردم ثبت شده که ابتدای سال 2018 مردم از خواب بیدار شده و می‌بینند تبریزی مدرن و اروپایی در برابر آن ها خود نمایی می کنند، حال اینکه هیچ کدام از ارن اتفاقات رخ نخواهد داد.

حمیدی برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین المللی را یکی از اهداف رویداد تبریز 2018 عنوان کرد و گفت: جشنواره بین المللی تئاتر “تبریزیم” یکی از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای استقبال از رویداد تبریز ۲۰۱۸ است.

وی ادامه داد: در این جشنواره گردشگرانی که در تبریز حضور می یابند طی ۵ ماه شاهد تئاترهای خیابانی خواهند بود که این تئاترها می تواند فرهنگ کشورمان را به گردشگران خارجی انتقال دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، از برگزاری 7 عنوان هفته فرهنگی در شهرهای کشورهای مختلف خبر داد که  در حال انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی با تبریز هستند و در ادامه افزود: در راستای رویداد تبریز 2018 ، برنامه هایی چون اجرای 40 عنوان نمایشگاه در 40 کشور برای معرفی تبریز و جاذبه های گردشگری آن، اجرای 10 شب شعر تبریز برای شهروندان تبریزی در 10 کشور خارجی با محوریت شعر های تبریز ما و پروین اعتصامی، همایش معرفی سه علامه تبریزی و ایجاد “نمایشگاه بزرگ تبریز در گذر تاریخ” از جمله اقدامات شهرداری برای این رویداد است.

وی اجرای “جشنواره بین المللی کارتون شهروندی”، “جشنواره عکس فیروزه”، “هفته فرهنگی در قونیه”، “ترابوزن ترکیه”، خواهر خواندگی با شهرهای “آلماتی”، “باتومی” و “هوشی مینه” را از دیگر برنامه های جنبی برای معرفی تبریز 2018 اعلام کرد.

حمیدی برگزاری پنجمین جشنواره نمایش های خیابانی به صورت بین المللی را از جمله شاخص ترین اقدام های فرهنگی اعلام کرد و گفت: اهداف این جشنواره، بازنمایی ظرفیت ها و جایگاه فرهنگی، هنری و علمی تبریز، تولید آثار نمایشی ممتاز مبتنی بر تعالیم فرهنگ شهری، نمایش مشکلات و معضلات شهروندی، تلاش جهت رعایت حقوق شهروندی و انعکاس زیبایی های فضای تبریز می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیا اینکه برپایی اجلاس شهرداران جهان اسلام و منطقه قفقاز در طول رویداد 2018 در تبریز برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: در همین راستا برگزاری اجلاس گردشگری در مرداد ماه سال آینده، نمایش‌های خیابانی و همایش اتحادیه رادیو و تلویزیون رسانه‌ای از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تبریز ۲۰۱۸ است.

وی در خصوص اهداف این جشنواره اذعان داشت: بازنمایی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی، تولید آثار نمایش ممتاز مبتنی به اخلاق شهروندی، برگزاری جشنواره خادمین شهری، نمایش مشکلات و معضلات شهروندی در قالب هنری، تلاش در جهت تحقق و رعایت حقوق شهروندان و انعکاس هنرمندانه فضای شهری در سیر اهداف اجرای این جشنواره قرار دارد.

حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» در طول 5 ماه به ارائه آثار خود به مخاطبین خواهد پرداخت و اجرای آن در نقاط مختلف شهر بخصوص محوطه جاذبه‌های گردشگری تبریز در راستای ترویج فرهنگ گردشگری خواهد بود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.