حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

گسترش2 – استقلال خوزستان 1؛ برد شیرین خانگی با فیروز

شناسه : 8635 16 نوامبر 2017 - 2:52 241 بازدید

تبریز ما: دو شوت تماشایی بابایی و زاهدی موجب شد شاگردان فیروز کریمی مقابل استقلال خوزستان به دومین برد متوالی برسند و از پایین جدول فاصله بگیرند. گسترش فولاد بعد از هفته‌ها ناکامی و حضور در قعر جدول، برابر سپاهان به تساوی رسید و در دیدار اخیرش هم صنعت نفت را در آبادان شکست داد […]

گسترش2 – استقلال خوزستان 1؛ برد شیرین خانگی با فیروز
پ
پ


تبریز ما: دو شوت تماشایی بابایی و زاهدی موجب شد شاگردان فیروز کریمی مقابل استقلال خوزستان به دومین برد متوالی برسند و از پایین جدول فاصله بگیرند.

گسترش فولاد بعد از هفته‌ها ناکامی و حضور در قعر جدول، برابر سپاهان به تساوی رسید و در دیدار اخیرش هم صنعت نفت را در آبادان شکست داد که با تداوم این روند امروز هم با وجود اینکه دروازه‌اش در دقیقه 34 با ضربه سر کلودیر مارینی جونیور باز شد؛ اما در ثانیه‌های پایانی هر دو نیمه اول و دوم با شوت‌های زمینی پیمان بابایی و مسیح زاهدی توانست استقلال خوزستان که رقیب آنها در پایین جدول بود را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و با 14 امتیاز و صعود عجیب و البته موقت هفت پله‌ای، در جایگاه هفتم جدول بایستد؛ شاگردان ویسی نیز با تداوم روزهای بحرانی و این باخت 10 امتیازی و در رده پانزدهم جدول ماندند.

هفته دوازدهم لیگ برتر؛ ساعت 14:30؛ تاریخ: 96/08/24
استادیوم: بنیان دیزل تبریز/ تماشاگر: 300 نفر
داور: علی میرغفاری؛ کمک‌ها: قهرمان نجفی، براتعلی مولوی و علی احمدی/ ناظر: فریدون اصفهانیان.

گسترش فولاد تبریز:
فرناندو دخسوس، سید احمد موسوی، ادسون هنریکه، مسیح زاهدی، مصطفی سالاری(65- سید محسن حسینی)، احمدرضا زنده‌روح، اسماعیل فرهادی، سامان نریمان‌جهان، یوسف سیدی، امید جهانبخش(71- عرفان افراز) و پیمان بابایی(80- نیما مختاری).
سرمربی: فیروز کریمی

استقلال خوزستان:
وحید شیخ‌ویسی، ابوالفضل علایی، موسی کولی‌بالی، مهرداد پورابوالقاسم، عقیل کعبی، میثم دورقی، سعید زارع(74- سابا تاوادزه)، حکیم نصاری، سلمان بحرانی(78- حسین بهرامی)، عبدالله بهمنی(58- یونس دلفی) و کلودیر مارینی جونیور.
سرمربی: عبدالله ویسی
 
اخطار:

ابوالفضل علایی(7) از استقلال خوزستان
سامان نریمان‌جهان(77) از گسترش فولاد
 
شرح بازی

برخلاف جایگاه جدولی، هر دو تیم بازی هجومی و زیبایی از همان لحظات ابتدایی مسابقه داشتند و اگر دقت مهاجمان بود، می‌توانستند به گل هم برسند؛ شاگردان فیروز کریمی تا دقیقه 25 بیشتر سعی در حفظ توپ در میانه زمین داشتند؛ اما بازیکنان استقلال خوزستان برای زدن گل تلاش می‌کردند و از هر دو جناح ارسال‌هایی انجام دادند که در دقیقه 34 نتیجه‌بخش شد و توانستند از غفلت خط دفاعی گسترش فولاد بهره لازم را ببرند و با ضربه سر مارینی جونیور پیش بیافتند؛ اما برتری آنها خیلی ادامه نداشت و تیم تبریزی که بیشتر تاکتیکش روی شوت‌های از راه دور بود، بالاخره از این کار نتیجه گرفت و روی یک ضربه آزاد و ضربه پُر قدرت پیمان بابایی در آخرین لحظات نیمه اول گل تساوی را زد.

در لحظات ابتدایی نیمه دوم کار تاکتیکی خاصی از دو تیم مشاهده نمی‌شد و توپ بیشتر در میانه میدان گردش داشت؛ شاگردان ویسی در 45 دقیقه دوم بیشتر روی شوت‌های از راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان می‌کردند که نتیجه‌ای نداشت و خطری روی دروازه دخسوس به وجود نیاورد؛ ولی گسترش فولاد برخلاف نیمه اول از سرعت بازیکنان تند و تیز خود بهره برد و چندین فرصت جدی خلق کرد که مثل نیمه اول، بی‌دقتی در زدن ضربات نهایی، اجازه نداد آنها دومین گل را بزنند؛ کریمی که با سه تعویض هجومی در 20 دقیقه پایانی با سه مدافع بازی می‌کرد، بالاخره از تاکتیک تیمش نتیجه گرفت و در آخرین ثانیه‌ها روی حرکتی که افراز آغاز کرده بود و شوت پشت محوطه زاهدی گل برتری را زد و به دومین برد متوالی رسید.
 
شرح گل‌ها:

گسترش فولاد 0 – استقلال خوزستان 1 (دقیقه 34: مارینی جونیور): پاس نصاری با ضربه سر از تیرک دوم به مقابل دروازه گسترش را جونیور روی غفلت ادسون هنریکه و دخسوس تبدیل به گل اول مسابقه کرد.
 

 
گسترش فولاد 1 – استقلال خوزستان 1 (دقیقه 2+45: پیمان بابایی): خطایی که کولی‌بالی پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان مرتکب شد را بازیکنان گسترش فولاد با کار تیمی وارد دروازه شیخ‌ویسی کردند؛ اسماعیل فرهادی که از روی توپ پریده بود، پاس پشت پا داد تا پیمان بابایی با شوت زمینی محکم به سمت راست دروازه، گل تساوی گسترش را به ثمر رساند.
 

گسترش فولاد 2 – استقلال خوزستان 1 (دقیقه 4+90: مسیح زاهدی): عرفان افراز، بازیکن تعویضی گسترش از بین سه مدافع استقلال خوزستان عبور کرد؛ اما ضربه او برگشت داده شد تا زاهدی با شوت روی پای زمینی محکم و ناگهانی گل پیروزی‌بخش تیمش را در آخرین ثانیه بازی بزند.
 

بهترین بازیکن

مسیح زاهدی که نفوذها و ارسال‌های خطرناکی از سمت راست زمین انجام داده بود، در واپسین لحظات با شوت زمینی دقیق به گوشه دروازه استقلال خوزستان ستاره تیمش شد و برد ارزشمندی را نصیب گسترش فولاد کرد.

اتفاق ویژه

از ابتدای فصل اتفاق نیافتاده بود که گسترش فولاد در سه هفته متوالی شکست نخورد؛ ولی آنها بعد از تساوی برابر سپاهان و پیروزی در دیدار با صنعت نفت آبادان، امروز هم در ثانیه‌های پایانی برابر استقلال خوزستان به سه امتیاز ارزشمند دست یافتند تا با دور شدن از پایین جدول با خیال راحت‌تری لیگ را ادامه دهند.

لحظات حساس:

دقیقه 5: دفع بد دخسوس موجب شد هنریکه سراسیمه با ضربه سر توپ را دفع کند که در این صحنه هم نصاری صاحب موقعیت شد؛ ولی شوت روی پای او را دروازه‌بان گسترش فولاد جمع کرد.
دقیقه 7: بابایی بهترین موقعیت را داشت تا با فرار از بین مدافعان استقلال خوزستان در موقعیت تک به تک گسترش را به گل برساند؛ ولی تکل علایی که مشکوک به اخراج هم بود او را متوقف کرد و داور مسابقه نیز تنها به او کارت زرد نشان داد.
دقیقه 12: ارسال تماشایی نصاری از جناح راست زمین را جونیور نتوانست استفاده کند و ضربه سر او با واکنش خوب دخسوس دفع شد.
دقیقه 14: سانتر نصاری از روی ضربه آزاد را کولی‌بالی با ضربه سر زد که مجددا دخسوس توپ را در آغوش گرفت.
دقیقه 23: دخسوس بعد از اینکه ضربه سر کولی‌بالی را در چند مرحله گرفت با اعلام کمک داور اول یک کرنر نصیب استقلال خوزستان کرد.
دقیقه 25: پورابوالقاسم اجازه نداد جهانبخش از فرصت خوبی که به دست آورده بود استفاده کند و با دخالت به موقع اجازه گلزنی به گسترش را نداد.
دقیقه 27: نریمان‌جهان توپ‌ربایی خوبی داشت، ولی شوت راه دور او ضرب لازم را نداشت و به اوت رفت.
دقیقه 28: شوت تماشایی پای چپ بابایی را شیخ‌ویسی با واکنش ناقص دفع کرد تا توپ در فرصت بسیار خوبی جلوی پای جهانبخش بیافتد، اما این بازیکن بعد از یک دریبل، مقابل محوطه 6 قدم توپ را به آسمان زد.
دقیقه 36: شوت زمینی بابایی از فاصله 30 متری را شیخ‌ویسی درازکش جمع کرد.
دقیقه 65: پاس در عمق خوب فرهادی به نریمان‌جهان رسید، اما نفوذ او از جناح چپ و ضربه نهایی‌اش را شیخ‌ویسی دفع کرد.
دقیقه 68: ضربه ایستگاهی نصاری از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیادی راهی اوت شد.
دقیقه 75: شوت راه دور بحرانی راهی به دروازه گسترش فولاد پیدا نکرد.
دقیقه 78: پاس به عقب نصاری و شوت محکم کعبی از روی تیرک افقی دروازه گسترش به بیرون رفت.
دقیقه 81: صحنه مشکوک به پنالتی بعد از برخورد شیخ‌ویسی و نریمان‌جهان اتفاق افتاد؛ ولی داور دستور به ادامه مسابقه داد.
دقیقه 83: شوت افراز از داخل محوطه را شیخ‌ویسی راهی کرنر کرد.
دقیقه 2+90: ضربه سر هنریکه روی ارسال کرنر فرهادی نتیجه‌ای برای استقلال خوزستان در پی نداشت.

در حاشیه:

* بازیکنان استقلال خوزستان قبل از بازی با دخسوس، دروازه‌بان گسترش فولاد و هم تیمی سابق خود برخورد گرمی داشتند.
* رضا کرملاچعب از استقلال خوزستان تنها محروم این مسابقه است.
* دورقی به دلیل مصدومیت یک دقیقه از وقت بازی را در دقیقه 17 گرفت و به بیرون رفت، اما لحظاتی بعد به زمین بازگشت.
* نصاری، بازیکن و تمام اعضای کادر فنی استقلال خوزستان اعتراض زیادی به نحوه قضاوت داور مسابقه دارند.
* گسترش فولاد از دقیقه 70 با سه مدافع، پنج هافبک و دو مهاجم بازی می‌کند.
* بابایی به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و در دقیقه 80 تعویض شد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.