حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اطفای حریق بازار چرم تبریز /حادثه تلفات جانی نداشت

شناسه : 11648 10 فوریه 2018 - 5:15 510 بازدید

تبریز ما: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از اطفای حریق بازار چرم تبریز خبر داد و گفت: این آتش سوزی با حضور بموقع نیروهای عملیاتی آتش نشانی طی یک عملیات سه ساعته اطفا شد. به گزارش تبریز ما، داود طالب نژاد افزود: با گزارش شهروندان به سازمان آتش نشانی و اعلام مشاهده […]

اطفای حریق بازار چرم تبریز /حادثه تلفات جانی نداشت
پ
پ

تبریز ما: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از اطفای حریق بازار چرم تبریز خبر داد و گفت: این آتش سوزی با حضور بموقع نیروهای عملیاتی آتش نشانی طی یک عملیات سه ساعته اطفا شد.

به گزارش تبریز ما، داود طالب نژاد افزود: با گزارش شهروندان به سازمان آتش نشانی و اعلام مشاهده دود از داخل بازار چرم ،بلافاصله گروه حریق ایستگاه شماره یک به محل حادثه شتافته و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.
آتش پاد طالب نژاد با اعلام خبر فوق بیان داشت: با اطلاع رسانی سریع شهروندان به سازمان آتش نشانی، اکیپی عملیاتی اطفاء حریق ایستگاه شماره یک در محل حادثه حاضر و شاهد متصاعد شدن دود غلیظ در محل بازار چرم شدند که بلافاصله با ایجاد هماهنگی و استفاده از دستگاه های تنفسی به داخل ساختمان نفوذ و به کاوش کانون حریق پرداختند.
وی با اشاره به اینکه در داخل بازار چرم مملو از دود بوده و شعله نیز قابل مشاهده نبود، گفت: آتش نشانان با تجربه عملیات سریع عملیات جستجو و کاوش کانون اصلی حریق در بازار چرم را پیش گرفته و پس از جستجوی دقیق محل پاساژ ،متوجه  دود غلیظ از طبقه منفی ۲  شدند و با ادامه روند جستجو به کانون حریق که یک باب انباری کفش بود، دسترسی پیدا کردند.
وی تصریح کرد:آتش نشانان پس از دسترسی به کانون اصلی حریق و برش درب ورودی به داخل انباری نفوذ و  شاهد شعله های شدید حریق شدند که عملیات سریع و ویژه ای را در پیش گرفتند، چرا که لحظه ای تعلل ممکن بود به فاجعه ای بزرگ منجر شود.
طالب نژاد ادامه داد: آتش نشانان در این عملیات ویژه و سریع،  آتش سوزی را در لحظاتی کوتاه مهار و از گسترش و سرایت حریق به سایر انباری ها و مغازه های موجود پیشگیری کردند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ،افزود: آتش نشانان با بیش از حدود ۳ ساعت تلاش و کوشش آتش سوزی را به طور کامل مهار و پس از عملیات لکه گیری اقدام به تخلیه دود از محل کرده و به عملیات خاتمه دادند.
وی تصریح کرد: این حادثه تلفات جانی نداشت.

عملیات موفق آمیز آتش نشانان با نجات زن میانسال از میان دود و آتش یک ساختمان 5 طبقه در کوی استانداری تبریز

 مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز همچنین گفت: طی گزارش حریقی به مرکز پیام 125 اعلام شد که بر اساس اعلام وقوع این حادثه اکیپ اطفاء حریق ایستگاه شماره 5 به محل حادثه شتافتند.
آتش پاد طالب نژاد در این باره افزود : ساعت 14 امروز پس از اعلام حریق در طبقه سوم ساختمان به سازمان آتش نشانی ، آتش نشانان ایستگاه شماره 5 به سرعت به محل حادثه واقع در کوی استانداری تبریز شتافته و مشاهده کردند از طبقه سوم ساختمان دود غلیظی در حال متصاعد شدن است، به طوری که فضای داخل شیشه سکوریت بالکن ساختمان به طور کامل غیر قابل مشاهده است و یک زن میانسال نیز  در میان دود گرفتار و از بالکن طبقه پنجم، از آتش نشانان طلب امداد رسانی سریع دارد.
وی تصریح کرد: آتش نشانان  با مشاهده زن گرفتار و با اشاره به اینکه دود غلیظ حاصل از حریق تقریبا تمام ساختمان را احاطه کرده و احتمال گرفتار شدن افرادی دیگری از واحد های ساختمان نیز وجود  داشت، گفت:آتش نشانان سریعا به دستگاه های تنفسی مجهز شده و با رعایت اصول امداد و اطفاء به داخل ساختمان نفوذ کرده  و ضمن بررسی ساختمان از راهرو طبقات به طبقه سوم ساختمان رسیده و با نفوذ  به داخل واحد مسکونی مشغول اطفاء حریق شدند وگروه دیگری نیز تا انتهای طبقه پنجم به عملیات جستجوی  مصدومین احتمالی پرداخته و با باز کردن درب پشت بام ، اقدام به تخلیه دود ساختمان کردند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز افزود: گروهی از آتش نشانان که مشغول جستجو در طبقات بودند، به سرعت خودر را به  طبقه پنجم ساختمان  رسانده و زن 57 ساله را با استفاده از دستگاه تنفسی آتش نشانی  از خطر دودزدگی و مسمومیت با دود نجات داده و به بیرون انتقال دادند.
وی خاطر نشان کرد: گروهی از آتش نشانان که مشغول اطفاء حریق بودند ، مشاهده کردند این آتش سوزی از قسمت آشپرخانه طعمه حریق و خسارات شده و به طبع آن سایر اتاق های منزل نیز دچار دود زدگی شده اند.
آتش پاد طالب نژاد افزود: آتش نشانان بلافاصله عملیات اطفاء حریق را ادامه داده و در کمترین زمان آتش سوزی را مهار و اطفاء کامل کردند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.