حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

لوح ویژه جامعه کارگری آذربایجان شرقی به شهردار  تبریز اهدا شد

شناسه : 12811 12 آوریل 2018 - 12:52 327 بازدید

تبریز ما: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز لوح ویژه جامعه کارگری آذربایجان شرقی را به دکتر ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز اهدا کرد. به گزارش تبریز ما، با حضور اعضای هییت اجرایی خانه کارگر و سایر تشکل های کارگری و بازنشستگان استان آذربایجان شرقی لوح ویژه جامعه کارگری  استان به پاس تلاش ها و خدمات ارزنده […]

لوح ویژه جامعه کارگری آذربایجان شرقی به شهردار  تبریز اهدا شد
پ
پ


تبریز ما: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز لوح ویژه جامعه کارگری آذربایجان شرقی را به دکتر ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز اهدا کرد.

به گزارش تبریز ما، با حضور اعضای هییت اجرایی خانه کارگر و سایر تشکل های کارگری و بازنشستگان استان آذربایجان شرقی لوح ویژه جامعه کارگری  استان به پاس تلاش ها و خدمات ارزنده دکتر ایرج شهین باهر شهردار تبریز درجلوگیری از تعدیل نیرو و پرداخت به موقع حقوق و حفظ اشتغال بیش از ۱۲هزار نفر کارگر و پرسنل مجموعه این نهاد اهداء کرد.

کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در مراسم اعطای این نشان گفت: حفظ اشتغال بیش از۱۲ هزار نفر کارگر و پرسنل شهرداری تبریز و پرداخت ماهانه بیش از 43 میلیارد تومان کار بزرگی است.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در این آیین که با حضور اعضای هییت اجرایی خانه کارگر و هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی ، کانون انجمن های صنفی کارگری استان، کانون کارگران بازنشسته تبریز و استان آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به رویکرد ویژه شهردار تبریز نسبت به قشر کارگر اظهار داشت: خوشبختانه دکتر ایرج  شهین باهر در مدت حضور خود در سمت شهردار تبریز نگاه خاصی به این قشر داشته و با وجود آنکه شهرداری تبریز با مشکلات مالی فراوانی روبروست با جلوگیری از تعدیل نیرو حفظ اشتغال بیش از۱۲ هزار نفر کارگر و پرسنل شهرداری تبریز و پرداخت ماهانه بیش از 43 میلیارد تومان در قالب حقوق و مزایا گام بزرگی را در این عرصه برداشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز افزود: شهردار تبریز در مدت کوتاه آغاز فعالیت خود تفاوت آشکاری را در رعایت حقوق کارگران وابسته مجموعه  شهرداری تبریز در مقایسه با شهرداران سابق از خود نشان داده و علاوه بر این همواره تذکرات ویژه ای را در این زمینه به پیمانکاران شهرداری داشته که جای تقدیر دارد .

 موسس فر اکسیون کارگری شورای اسلامی کلانشهر تبریز صادق زاده تبریزی همچنین به فعال شدن تشکل های کارگری در مجموعه شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در نخستین گام و پس از سال ها نخستین نماینده پا کبانان در شهرداری منطقه 3 تبریز به طوررسمی و با صدور اعتبارنامه از سوی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تبریز انتخاب و معرفی شد و با حمایت شهردار تبریز  این اقدام در سایر مناطق شهرداری نیز  پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه شهردار تبریز علاوه بر این برنامه های خاصی را برای ایجاد اشتغال با توسعه شهردر مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده شهر تبریز دارد اظهار داشت: تحقق این برنامه ها یک حرکت روبه جلو در زمینه رفع بیکاری است که می تواند به دغدغه های اساسی در حوزه اشتغال بویژه کارگران ساختمانی پاسخ دهد و کار بزرگی در راستای منافع مردم و شهر است.

کریم صادق زاده تبریزی در ادامه  با اشاره  به وجود بیش از475 هزار کارگر فعال در بیش از 4 هزار کارگاه و 115 هزار کارگر بازنشسته در تبریز  خواستار توجه به مسایل این قشر از سوی شهرداری تبریز شد و گفت:شهرداری تبریز با رفع مشکلات شهرک های صنعتی به لحاظ مسایل  شهری و زیباسازی آن از یک سو و از طرف دیگر توجه به مسایل شهرک های مسکونی کارگری و بازنگری در نحوه ارایه خدمات شهری شرایطی را فراهم آورد تا کارگران هم در محل کار و تولید و هم محل سکونت احساس آرامش بیشتری را داشته باشند.

وی همچنین توجه به مسکن کارگران وبازنشستگان  وهمچنین ایجاد ایستگاههای کارگران ساختمانی در سطح شهر وحمایت عملی از عزیزان شد.

نایب رییس کمسیون خدمات شهری  شورای شهر تبریز گفت که در اولین گام برای کارگران قالیباف کلانشهر تبریز تسهیلات مناسبی تا سقف ده ملیون تومان در ارتباط با کمک به عوارض ودریافت پروانه کسب به تصویب اعشای شورای شهر رسید ودر سال ۱۳۹۷ عمل خواهد شد که در اینده وسال وتی برای سایر اقشار کارگری وبازنشستگی هم عمل گردد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز همچنین با قدردانی از تلاش شهردار تبریز در رفع مشکلات شهرک صیاد شیرازی که بخش مهمی از قطعات آن متعلق به قشر کارگری است خواستر توجه بیشتر به این شهرک شد در تمامی زمیینه ها شد وسال ۱۳۹۷ را سال رشد وتوسعه وپیشرفت همه جانبه شهرک صیا د شیرازی شد و اظهار داشت: کارگران بازنشسته تبریز نیازمند تفرجگاه های ویژه  هستند که در سطح برخی مناطق تبریز شناسایی شد ه همچنین کارگران خواستار اختصاص زمینی برای احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی و نیز خانه امید بازنشستگان در شهرک خاوران یا در یک منطقه دیگر هستند تا مکانی مناسب برای بهره گیری این قشر تلاشگر از امکانات ویژه فراهم شود.

وی همچنین از تشکیل فراکسیون کارگری در شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد و گفت: تاسیس این فراکسیون به عنوان سومین کلانشهر کشور به تایید اعضای  شورای اسلامی شهر تبریز رسیده و همزمان با هفته کارگر اعضای هیأت رئیسه آن انتخاب  وکار خود را رسما شروع خواهد کرد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.