حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

احیای جداره‌های تاریخی مغازه‌های سنگی آغاز شد

شناسه : 10564 09 ژانویه 2018 - 5:07 213 بازدید

تبریز ما: شهردار منطقه چهار تبریز از آغاز عملیات احیای جداره های تاریخی مغازه های سنگی خبر داد و گفت: همزمان با اجرای زیرساخت های تاسیساتی طرح پیاده راه مغازه های سنگی، عملیات احیای جداره های تاریخی آن با نظارت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی آغاز شده‌است. به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه […]

احیای جداره‌های تاریخی مغازه‌های سنگی آغاز شد
پ
پ


تبریز ما: شهردار منطقه چهار تبریز از آغاز عملیات احیای جداره های تاریخی مغازه های سنگی خبر داد و گفت: همزمان با اجرای زیرساخت های تاسیساتی طرح پیاده راه مغازه های سنگی، عملیات احیای جداره های تاریخی آن با نظارت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی آغاز شده‌است.

به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه چهار تبریز، اکبر امجدی با بیان این خبر افزود: در طول سال ‌های متمادی، این پیاده‌ راه، از گذشته فاخر خود فاصله گرفته و به مسیری، آشفته و ناسازگار تبدیل شده است. حفاری‌ های گاه‌ و بی‌گاه، نصب تابلوهای کوچک و بزرگ در سر در مغازه‌ها، معضل آب‌های سطحی، زوائد و الحاقات بدمنظر، از عواملی است که موجب شده این پیاده‌راه، علی‌رغم ثبت در فهرست آثار ملی، وضعیتی بدفرم بیابد.

شهردار منطقه ۴ در ادامه به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح این بافت قدیمی از شهر که به ثبت ملی نیز رسیده است، احیا و زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را در کنار ایجاد جلوه های بصری فراهم خواهد آورد.

امجدی افزود: طراحی و بدنه سازی شهری و ایجاد منظر شهری مناسب و مطلوب با هدف ایجاد محیطی دلنشین جهت گذران اوقات فراغت و جذب گردشگری بخش دیگری از نکات مورد توجه در اجرای این طرح است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.