حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور رئیس شورای سیاست گذاری حزب همت در شمال غرب کشور: عدم ثبات نرخ ارز و بیش تکلیفی تولیدکنندگان

شناسه : 33022 28 جولای 2020 - 14:30 1867 بازدید

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری گردیده است، حوزه صنعت و تولید جدا از مسائل و مشکلات مدیدی که در حوزه تحریم های ظالمانه آمریکا و هم پیمانانش و بیماری منحوس کرونا گریبانگیر آنان شده است، مشکلی اساسی مانع از تحقق شعار سال می گردد. این مشکل نه […]

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور رئیس شورای سیاست گذاری حزب همت در شمال غرب کشور: عدم ثبات نرخ ارز و  بیش تکلیفی تولیدکنندگان
پ
پ

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری گردیده است، حوزه صنعت و تولید جدا از مسائل و مشکلات مدیدی که در حوزه تحریم های ظالمانه آمریکا و هم پیمانانش و بیماری منحوس کرونا گریبانگیر آنان شده است، مشکلی اساسی مانع از تحقق شعار سال می گردد. این مشکل نه تنها مانعی برای جهش و رونق تولید است بلکه باعث گردیده است برخی از تولیدکنندگان رغبتی برای تولید و عرضه کالاهای خود نداشته باشند. مشکل، مشکل عدم ثبات ارز و پیرو آن عدم ثبات قیمت مواد اولیه است.
تولید کنندگان مجبورند مواد اولیه برای تولید محصول را هر روز به یک قیمتی مهیا نمایند و امکان تثبیت قیمتهای تولیدات خود را ندارد.
در حوزه صنعت و تولید اصلی‌ترین مقوله برای هر سرمایه گذاری، امنیت سرمایه گذاری است، اما اکنون با وضعیت فعلی دخل و خرج با هم همخوانی ندارند، وقتی تولید کننده‌ای کالایی را عرضه می نماید و فردای آن روز باید جهت تولید همان محصول عرضه شده نرخ بالاتر از فروش خود را برای تامین مواد اولیه بپردازد چگونه ممکن است رغبتی برای فروش و عرضه محصولات خود داشته باشد.
برای محاسبه سود و ضرر خود از چه معیاری باید تبعیت کند و قطعاً نمی‌توان با وجود وضع فعلی شاهد جهش تولید بود لذا ضروری است دولت محترم سریعاً با تثبیت نرخ ارز راه را برای حمایت از تولید و جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار مهیا سازد و تولیدکنندگان وصنعتگران محترم را از این بلاتکلیفی برهانند.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.