حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مطالبه فعالان مطبوعاتی و رسانه ای از شهردار تبریز: ایجاد تحول اساسی در بخش روابط عمومی – فرهنگی – هنری شهرداری تبریز در جهت حرکت های جدی رسانه ای تبریز 2018

شناسه : 9054 26 نوامبر 2017 - 14:29 357 بازدید

مطالبه فعالان مطبوعاتی و رسانه ای از شهردار تبریز: ایجاد تحول اساسی در بخش روابط عمومی – فرهنگی – هنری شهرداری تبریز در جهت حرکت های جدی رسانه ای تبریز 2018

مطالبه فعالان مطبوعاتی و رسانه ای از شهردار تبریز: ایجاد تحول اساسی در بخش روابط عمومی – فرهنگی – هنری شهرداری تبریز در جهت حرکت های جدی رسانه ای تبریز 2018
پ
پ

عین اله حسین زاده
نویسنده و روزنامه نگار
یکی از وظایف شورای اسلامی شهر و شهرداری در کنار توجه به مسایل عمرانی و …، حرکت به سمت توسعه فرهنگی است و توسعه فرهنگی پیش نیاز توسعه شهری است که در این توسعه جایگاه مطبوعات و رسانه ها و هنرمندان بسیار حایز اهمیت می باشد که متاسفانه در دوران شهرداری آقای نجفی، کم تحرک ترین بخش شهرداری، بخش فرهنگی بود و یک حاکمیت و یکدستی رسانه ها و مطبوعات را شاهد بودیم و شهردار سابق با کمک روابط عمومی با به کارگیری خبرنگاران منتقد عملا جلو هرگونه انتقاد را گرفت و یک امپراطوریی رسانه ای را ایجاد نمود که متاسفانه این امپراطوری هنوز هم به حیات خود ادامه می دهد.
شهردار تبریز که پس از کش و قوس های فراوان بلاخره حکم خود را دریافت و به صورت رسمی کارش را شروع کرد، برای معرفی بیشتر برنامه های خود به رسانه ها و مطبوعات نیاز دارد ولی متاسفانه بستر لازم برای مشارکت رسانه ها در مدیریت شهری وجود ندارد.
آقای شهردار جدید شاید به اندازه آقای نجفی شهردار سابق چندان اهل رسانه و مطبوعات نباشد زیرا در مدیریت های قبلی ایشان در شهرداری باسمنج – سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و عضویت شورای اسلامی شهر تبریز کمترین انعکاس رویدادها و فعالیتها در رسانه ها را شاهد بوده ایم؛ ولی در کسوت شهرداری کلانشهر تبریز به رسانه ها و مطبوعات نیاز مبرم دارد.
شهرداری کلانشهر تبریز و سایر دستگاههای مرتبط عملا اقدامات موثری برای تبریز 2018 به عنوان یکی از رویدادهای مهم در معرفی پتانسیل های گردشگری کلانشهر تبریز، انجام نداده اند ولی مطبوعات و رسانه ها و خبرگزاری های تبریز و استان بدون هیچ حمایت مادی و معنوی فقط به عشق تبریز، جور آنها را کشیده اند و در جهت اطلاع ر سانی این رویداد اقدام نموده اند.
اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر تبریز، وظیفه اصلی اطلاع رسانی و معرفی تبریز و پتانسیل های گردشگری و … را بر عهده دارد و در این راستا برخی اقدامات را انجام می دهد که ناکافی است و در شرایط فعلی عملا نمی توان انتظار حرکت مثبت در این زمینه داشت.
شهردار تبریز باید به دور از هر نوع ملاحظه و حفظ مصالح گروه های خاص برای بقا در سمت خود، برای حرکت های جدی رسانه ای جهت تبریز 2018 اقدام جدی در ایجاد تحول در بخش روابط عمومی – فرهنگی – هنری و … نماید تا شاهد تحول اساسی در این بخش ها باشیم.
البته خواسته به حق اهالی مطبوعات و رسانه هاف انتخاب فردی رسانه ای و آشنا به امر رسانه می باشد، اخیرا در گروههای تلگرامی افرادی به عنوان رئیس اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر تبریز مطرح می شوند که بدون مشورت با انجمن ها و تشکلهای رسانه ای استان می باشد.
پیشنهاد می شود شهردار محترم برای انتخاب رئیس جدید اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر تبریز با انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، خانه مطبوعات استان، انجمن مدیران مطبوعات استان، برخی مدیران مسئول با سابقه مطبوعات و فعالان رسانه ای مشورت های لازم را داشته باشند.
امید است با ایجاد تغییر و تحول در این بخش، شاهد پایان دادن به امپراطوری رسانه ای در شهرداری کلانشهر تبریز باشیم. ان شاالله

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.