حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آمریکایی ها برای تمام دنیا، حتی اروپا، اسراییل و عربستان سعودی هم برنامه هایی دارند.

شناسه : 29758 24 مارس 2019 - 15:58 1375 بازدید

 حمید مظاهری راد دکتری مدیریت استراتژیک و دکتری مدیریت توسعه و اداره تطبیقی قشر بزرگی از آمریکائیان،  این کشور را دارای ماموریتی تاریخی دانسته و بدان باور دارند. آن ها برای ارتقاء کشورشان جنگیده و تلاش می کنند. علیرغم آنکه چند دهه از ایجاد و برپایی نظام آمریکا نمی گذرد و ساکنان این کشور پهناور […]

آمریکایی ها برای تمام دنیا، حتی اروپا، اسراییل و عربستان سعودی هم برنامه هایی دارند.
پ
پ

 حمید مظاهری راد دکتری مدیریت استراتژیک و دکتری مدیریت توسعه و اداره تطبیقی

قشر بزرگی از آمریکائیان،  این کشور را دارای ماموریتی تاریخی دانسته و بدان باور دارند. آن ها برای ارتقاء کشورشان جنگیده و تلاش می کنند. علیرغم آنکه چند دهه از ایجاد و برپایی نظام آمریکا نمی گذرد و ساکنان این کشور پهناور مهاجرند و بدلیل تنوع قومیتی فاقد فرهنگی پایدارو مشترک می باشند، اصالت عمل در آنجا به همراه حس توسعه گرایی، تسخیر مرزهای نو با روش های مختلف را به همراه داشته است. اروپایی ها با ورود به آمریکا، نابودی تمدن های بومی این سرزمین دارای نظام اجتماعی(همکاری گونه) را سرلوحه ی برنامه های خویش قرار داده و از این منظر بنیادی که در آن بر پا شده، نفی فرهنگ های خرد و نابودی تمدن های دیگر که با ادعای تکثرگرایی و پلورالیزم شان مغایر می باشد، را به همراه دارد. پای بندی به ارزش های اروپا و مسیحیت موجب می گردد تا آنان بجای سپاسگزاری از خدا، از نظام سرمایه داری سپاس گزار باشند. نوعی ناسیونالیسم در میان جمعیت آن کشور با ادغام تفکرات اومانیستی و دموکراسی به وجود آمده که حس ملی گرایی ویژه خودگرایی را تشدید نموده و کارکردی ایدئولوژیک (به صورت یک مذهب و روش زندگی) به اداره ی امور در این کشور بخشیده است که در آن اهداف امپریالیستی و سلطه گرایی بطور فزاینده ای تقویت می گردد. یک آمریکایی می بایست ارزش های آمریکایی را تائید نماید. ویژگی مهم تمدن معاصر و نظام امروزی آمریکا، ایجاد نظام یکپارچه جدید دولت-ملت و ماموریت آمریکا به عنوان یک نظام و آئین خدادادی و برتر است.

در دو قرن اخیر، آمریکا معنا و واژه ی آزادی را از ردیف فرد به ردیف ملی که در آن آمریکا به عنوان شخصیت محسوب می شود بسط داده است. اعمال قدرت از طریق تصرف و بلعیدن کشورهای همجوار، چنانچه قبلا نیز گفته ام با رایج نمودن پول ملی این کشور در تمامی دنیا، و معاوضه منابع عظیم خدادادی با کاغذی بی ارزش و بها یافته در اثر لابی های قدرت و ثروت و تبلیغات وسیع صورت پذیرفته و نیازهای کاذبی که برای دیگر ممالک  به وجود می آورند، انجام می شود. در کنفرانس برتن‌وود قرار شد که ارزش پول‌های کشورهای دیگر بر مبنای دلار تعیین شود. در آن زمان دلار هنوز وابسته به ارزش و مقدار ذخیره طلا در بانک‌های آمریکا بود. در سال‌های اول بعد از جنگ جهانی دوم هیچ رقیب اقتصادی در جهان برای ایالات متحده آمریکا وجود نداشت.

البته ناگفته پیداست و آنچه که متاسفانه از نگاه کارشناسنان و تحلیل گران پنهان می ماند، آن است که آمریکائیان خود را تافته جدا بافته از دنیا دانسته و برای تمام دنیا اعم از عربستان سعودی، اسرائیل و حتی خود اروپا برنامه هایی داشته و همچنانکه از جنگ های جهانی بهره برده اند، با تحریک عواطف و تهییج احساسات مذهبی یهودیان، صهیونیسم ها، مسلمانان و اعراب قصد بهره برداری از جنگ سرد که در مواقعی داغ می گردد را به بهترین شکل ممکن دارند. از جمله عوامل دیگری که رشد اقتصادی امریکا را به جلو انداخت جنگ‌های جهانی بودند. جنگ‌های جهانی اگرچه موجب ویرانی اقتصاد و صنایع اروپا شد اما امریکا به دلیل آنکه خاکش از خط مقدم جنگ فاصله بسیار داشت،از این جنگ‌ها بهره فراوانی برد. این در حالی است که قرابت دیدگاه های دینی کلیسا با مذهب شیعه بیشتر از یهودیت می باشد. یهود دشمن سرسخت حضرت عیسی (ع) و مسیحیت بوده و مسیحیان حضرت را مصلوب یهود می دانند( البته نه شکل های راستین آن ها) و البته آمریکا که مروج ارزش های مسحیت می باشد براحتی از جنگ های مذهبی پلی برای ارتقاء جایگاه سیاسی و اقتصادی خود ساخته و تضعیف اشکال دیگری از ادیان را هدف غایی خویش ساخته است. هر چند عده ای علت حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را ظهوری فرقه ای در مسحیت با نام مسیحیت صهیونیستی می دانند، نگارنده معتقد است که آمریکا حتی برنامه هایی برای اسرائیل دارد. هوشیاری و آگاه بودن از مناسبات جدیدی که ریشه در تجربیات پیشین دارد می تواند استراتژی های جدیدی را در دوران ناپایدار بردیدگان استراتژیست ها با انعطاف پذیری گشوده و تغییر تاکتیک نظام را به مسیر جدیدی در راهی که انتخاب شده، رهنمون سازد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.