حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

با ” انجمن دوستداران حقوق کودک ” بیشتر آشنا شویم / گزارش از : حسن دشتی

شناسه : 12326 16 مارس 2018 - 17:29 635 بازدید

روزنامه سرخاب – _ در یک روز سرد و برفی مهمان انجمن دوستداران حقوق کودک بودم . صمیمیت و صفای محفل انجمن ، سرمای استخوان سوز زمستانی را بکلی محو کرده بود . گرچه دست اندرکاران انجمن تمایل چندان به رسانه ای شدن فعالیت های خود نداشتند و هدفشان صرفا رضایت پروردگار عالم بود ، که […]

با ” انجمن دوستداران حقوق کودک ” بیشتر آشنا شویم / گزارش از : حسن دشتی
پ
پ

روزنامه سرخاب –
_ در یک روز سرد و برفی مهمان انجمن دوستداران حقوق کودک بودم . صمیمیت و صفای محفل انجمن ، سرمای استخوان سوز زمستانی را بکلی محو کرده بود . گرچه دست اندرکاران انجمن تمایل چندان به رسانه ای شدن فعالیت های خود نداشتند و هدفشان صرفا رضایت پروردگار عالم بود ، که از طریق رضایت نیازمندان حاصل می شود ، ولی ما اهالی رسانه هم مصداق حدیث شریف ( من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ) ، وظیفه داریم فعالیت های انسان دوستانه و خدا پسندانه را برجسته نموده و شهروندان فهیم را در جریان امور خیریه بگذاریم ، همانگونه که وظیفه داریم ، نارسایی های مدیریتی و کاستی های موجود را به مسئولین گوشزد نماییم .

_ پای صحبت مدیر عامل انجمن نشستم و از برنامه های جاری ، برنامه ریزی های آتی ، نحوه اداره و نحوه تامین هزینه های انجمن و از مشکلات موجود سوال کردم . خانم حسنیه نوین ، مدیر عامل “انجمن دوستداران حقوق کودک” ، دانشجوی ادبیات در مقطع دکترا و مدرس دانشگاه می باشد و ضمن بجا آوردن وظیفه همسری و مادری ، تلاش وافری برای کاستن سایه فقر از زندگی کودکان دارد . ایشان که از اوائل سال ۱۳۹۶ ، مدیریت مجموعه را پذیرفته ، عمده فعالیت های انجمن فوق را چنین بر می شمارد :

الف : تحت پوشش قرار دادن ۳۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست . این کودکان از نظر آموزشی ( درسی – هنری ) و کلاس های تقویتی رایگان ، تحت پوشش هستند و برخی از آنان از نظر وضع درسی ، از ضعیف به عالی ارتقا پیدا کردند .

ب : تهیه پوشاک ، لوازم التحریر و در برخی موارد تهیه ارزاق برای خانواده های نیازمند کودکان تحت پوشش

ج : خدمات درمانی رایگان ، بخشی از برنامه های انجمن برای کودکان تحت پوشش و خانواده آنان می باشد ، که توسط پزشکان خیر با تخصص های مختلف صورت می گیرد .

د : همکاری با موسسات مختلف در زمینه : تعمیر مسکن ( موسسه ابرار ) ، موسسه بنیاد کودک ( کمک برای ایتام ) و موسسه نیکان آینده ( آموزش رایگان و تغذیه ) و …….

_ پرسش بعدی ام در خصوص نحوه تامین هزینه های انجمن بود ، که خانم نوین چنین پاسخ دادند : منبع درآمد انجمن از دو طریق حاصل میشود : ۱) حق عضویت – اعضا انجمن بصورت داوطلب مبالغی را بعنوان ” حق عضویت ” پرداخت می نمایند که تامین کننده بخشی از هزینه های فعالیت جاری انجمن می باشد . ۲ ) خیرینی که از طرق مختلف با فعالیت های انجمن آشنایی پیدا کرده و این کودکان را مورد حمایت خود قرار می دهند .

_ از دیگر فعالیت ها سوال کردم و مدیریت انجمن اینگونه جواب دادند : از دیگر فعالیت های انجمن ، احقاق حقوق کودکان و خانواده آنان می باشد ، که در صورت نیاز رجوع به قانون و وکلا ، آنان را مورد حمایت خود قرار می دهد . این انجمن با کمک وکلای خیر ، در این زمینه ، خدمتی دیگر به کودکان و خانواده آنان ارائه می نماید . ایشان می افزاید : در اساسنامه انجمن اشاره ای به تامین جهیزیه برای خانواده های نیازمند کودکان تحت پوشش نشده است ، اما در این زمینه نیز انجمن فعال است و با کمک و یاری شهروندان خیر ، نسبت به تهیه جهیزیه اقداماتی هم انجام داده است .

_ در انتهای صحبت هایم ، از خانم نوین خواستم هر آنچه نیاز هست با خوانندگان روزنامه و کلا با همشهریان در میان بگذارد ، ایشان بیان داشتند : عاجزانه تقاضا دارم در این ایام که پایان سال و ایام سرور و شادی نوروزی را پیشرو داریم ، همه با هم شادی هایمان را با نیازمندان تقسیم کنیم ، که هم سپاسگزاری از پروردگار عالمیان بابت ” ارتزاق از نعمات بی شمارش ” می باشد و هم ” آرامش خاطر در سال آتی ” را بجهت آرامش دیگران در پی دارد .

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.