حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سامانه بارشی جدید نواحی جنوبی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

شناسه : 32827 16 فوریه 2020 - 12:40 859 بازدید

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی جدیدی امشب وارد استان می‌شود و نواحی جنوبی و کوهستانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گزارش آی نیوز،محمد امیدفر، اعلام کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی این سامانه موجب تشدید بارش برف، بروز پدیده مه و وزش باد گاهی نسبتا شدید تا ۶۰ کیلومتر […]

سامانه بارشی جدید نواحی جنوبی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
پ
پ

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی جدیدی امشب وارد استان می‌شود و نواحی جنوبی و کوهستانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش آی نیوز،محمد امیدفر، اعلام کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی این سامانه موجب تشدید بارش برف، بروز پدیده مه و وزش باد گاهی نسبتا شدید تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواخر وقت دوشنبه فعال خواهد بود، اظهار داشت: فعالیت این سامانه موجب لغزندگی معابر، کولاک برف، کاهش دید افقی و اختلال در تردد خودروها در معابر شهری و جاده های مواصلاتی به ویژه در گردنه ها و جاده های کوهستانی می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به رانندگان و مسافران توصیه کرد از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده، نکات ایمنی را رعایت و خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ مجهز کنند.

امیدفر، خواستار مدیریت در توزیع و مصرف حامل های انرژی و توجه به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی شد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون ( ۱۰ و ۳۰ دقیقه) مراغه با ۲ درجه بالای صفر و چاراویماق با ۸ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز یک درجه زیر صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.