حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

گزارش بازرسی کمیسیون اصل ۹۰ از دستگاه‌‌های آذربایجان‌‌شرقی آماده ارائه در صحن مجلس است

شناسه : 10672 13 ژانویه 2018 - 4:23 230 بازدید

[ad_1] تبریز ما: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارش بازرسی خود را از استان ‌آذربایجان‌‌شرقی آماده کرده و با احصاء تخلفات و ایرادات قانونی، به همراه گزارش پنج استان دیگر به صحن علنی ارائه می‌‌دهد. به گزارش تبریز ما به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی با اشاره […]

گزارش بازرسی کمیسیون اصل ۹۰ از دستگاه‌‌های آذربایجان‌‌شرقی آماده ارائه در صحن مجلس است
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارش بازرسی خود را از استان ‌آذربایجان‌‌شرقی آماده کرده و با احصاء تخلفات و ایرادات قانونی، به همراه گزارش پنج استان دیگر به صحن علنی ارائه می‌‌دهد.

به گزارش تبریز ما به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به عملکرد نمایندگان مردم در مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی طبق تاکیدات امام راحل(ره) در رأس امور قرار دارد که اولویت اصلی فعالیت مجلس قانونگذاری و نظارت برحسن اجرای قوانین است.

وی با اشاره به عضویت خود در دو کمیسیون مجلس ابراز کرد: کمیسیون اصل ۹۰ به گزارش‌های مردم نسبت به دستگاه‌ها رسیدگی می‌کند که در سال‌جاری برنامه این را داشتیم که قبل از اینکه گزارش مردمی به دست بیاید، خودمان وارد عمل شده و میزان رضایت‌مندی و مشکلات را ارزیابی کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: کمیسیون اصل ۹۰ به ۶ استان در سال‌جاری سفر کرده و دستگاه‌ها را مورد برررسی قرار داد که یکی از همین استان‌ها آذربایجان‌شرقی بود که جمع‌بندی گزارش به هیات رئیسه و صحن مجلس ارائه داده می‌شود.

بررسی عملکرد دستگاه‌ها به منزله مچ‌گیری نیست

وی با تاکید به اینکه بررسی عملکرد دستگاه‌ها به منزله مچ‌گیری نبود بلکه در راستای اصلاح برخی انحراف مسیرها گفت: در این خصوص خواستیم اقدامات قانونی انجام گیرد و اگر خلافی صورت گرفته به آن رسیدگی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مانند دیوان محاسبات خود به پرونده‌ها رسیدگی نمی‌کرد،گفت: با توجه به ارجاع پرونده‌ها به قوه قضائیه زمان رسیدگی به طول می‌انجامید که با رأی مجلس کمیسیون همانند یک دیوان می‌تواند به پرونده‌ها رسیدگی کند.

وی، دو معضل اقتصادی و فرهنگی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسائل فرهنگی هر استان مختص به هر منطقه و اقلیم است که نیاز به بررسی از نزدیک داشت،طی ماموریت‌های انجام گرفته مشکلات احصاء شده و تصمیماتی انجام گرفت و نقشه راه لازم از نظر خلاءهای قانون، نقص قانون و عدم اجرای قانون مورد ارزیابی قرار گرفت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این است که باید مشکلات اصلی که باعث معضلات فرهنگی شده در این بررسی‌ها احصاء شود.
انتقاد از موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی

وی با بیان اینکه گله اصلی مردم این است که دستگاه‌های فرهنگی زیاد هستند ولی عملکرد جزیره‌ای و موازی‌کاری باعث مشکلات فراوان شده است، گفت: تا حدودی تلاش می‌شود این موازی‌ در کارها به هم‌افزایی تبدیل شود.

سعیدی اضافه کرد: کارهای زیادی برای انجام وجود دارد و فاصله زیادی تا شرایط مطلوب داریم که باید توجه ویژه شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریانات اخیر در کشور بیان کرد: یک نشریه آمریکایی در سال گذشته مطلبی با عنوان اینکه ایران هفتمین کشور قدرتمند جهان است، منتشر کرده بود و هشدارهایی به مقامات آمریکایی داده بود و صراحتاً اعلام کرده بود که ایران طی ۱۲ سال گذشته گوی سبقت را از عربستان سعودی ربوده و همیشه آن را بازنده کرده و در نهایت گفته بود ایران تاثیرگذارترین کشور خاورمیانه است.

وی به صحبت‌های رئیس سیای آمریکا اشاره کرد و گفت: این فرد گفته بود که نفوذ ایران در هفت سال گذشته بسیار زیاد شده و به یک چالش برای آمریکا تبدیل شده است و نباید به مسائل سوریه و عراق ساده نگاه کنیم زیرا تماماً ردپا و میزان تاثیرگذاری ایران مشاهده خواهد شد.
برنامه‌های سیا برای جلوگیری از نفوذ ایران

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: رئیس سیا در نهایت به برنامه بلندمدت و کوتاه مدت نسبت به حوزه نفوذ ایران تاکید کرده و گفته بود که باید کاری کنیم ایران از موضع خود عقب‌نشینی کند و برای این منظور دو هدف را جلو بردند.

وی خاطرنشان کرد:کار دشمن برای مقابله با اثرگذاری ایران، متزلزل کردن متحدان ایران بود و دومین کار این بود که مسؤولان تصمیم‌گیرنده ایران را متمرکز به داخل کنند و خارج در حاشیه امن قرار گیرد.

سعیدی با اشاره به صحبت‌های رئیس موصاد در هفته گذشته نیز ابراز کرد: این فرد گفته بود که آشوب‌های اخیر ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت اما چون ایران تا پشت خاکریز رژیم صهیونیستی پیش آمده باید به این امر دقت شود.
سناریو دشمن برای آشوب در کشور

وی با بیان اینکه بعد از پیام سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری در خصوص اینکه داعش از بین رفته، رهبر فرزانه انقلاب در جواب فرموده بودند که هنوز دشمن وجود دارد و بالاخره زهرشان را خواهند ریخت، افزود: ما منتظر زهر ریختن دشمن بودیم و البته می‌دانیم مردم مشکلات اقتصادی داشته و قدرت خرید به دلیل رکود اقتصادی کاهش یافته است و حتی مالباختگان مختلف موسسات چند ماهی بود که جلوی مجلس و سازمان  برنامه بودجه و اعتراض می‌کردند که این نیز یک امر عادی است و مردم به راحتی حرف خودشان را می‌زدند ولی برخی برنامه‌ریزی کرده و خواستند از این موج سوءاستفاده کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه دشمن این بود که از شهرهای کوچک آشوب را شروع کنند و همانند سوریه اول حرکات صنفی را آغاز کرده و سپس آشوب و بلوا را به کلان‌شهرهای بزرگ بکشند زیرا با همین کار بود که سوریه پنج سال از رژیم صهیونیستی و موضوعات اصلی غافل شد.

وی افزود: در ایران نیز می‌خواستند همین روش را اجرا کنند و به متحدان بگویند که ایران کانون امنی نبوده و به تبع آن حاشیه امنی برای صهیونیست‌ها ایجاد کنند.
مردم ایران به انقلاب اسلامی ایران اعتماد کردند/مردم ایران به تمام برنامه‌های دشمن  خط بطلان کشیدند

سعیدی متذکر شد: رژیم آمریکا اعلام کرده که آشوبگران ایران را مسلح کنند ولی به این فکر نکرده‌اند که مردم ایران به انقلاب اعتماد کردند و این اعتماد بود که رهبری فرمودند نه یکبار بلکه هزار بار از مردم تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: مردم ایران تمام بافته دشمن را تافته کرده و به تمام برنامه های دشمن  خط بطلان کشیدند.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه دشمن فکر می کردند که فضای یاس و ناامیدی در کشور وجود دارد و البته می خواستند تا مردم نسبت به نظام و انقلاب بدبین شوند، گفت: دشمن فقط می خواست نشان دهد که نظام دینی  ناکارآمد است.

هیچ گرهی وجود ندارد که درانقلاب نتوان باز کرد
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند هیچ گرهی وجود ندارد که درانقلاب نتوان باز کرد، تصریح کرد: جریان خاص در خارج کشور تلاش می کردند نشان دهند انقلاب به بن بست رسیده ولی رهبر فرزانه انقلاب فرمودند انقلاب به صورت طوفانی جلو رفته و موفقیت و نصرت شامل انقلاب خواهد بود.

سعیدی اذعان داشت: سوءمدیریت ها و حسن مدیریت ها برای مدیران امتحان بوده و هر کسی که با سربلندی بیرون آمد موفق خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه خیلی ها مدعی انقلاب دوستی هستند و بودند ولی بعدها  ادعاهایشان پوچ در آمد، افزود: در این شرایط و اوضاع برخی رسانه ها و جریانات معاند داخلی و خارجی خواستند رژیم طاغوت را تطهیر کنند و القا می کردند نظام دینی توان اداره جامعه را ندارد از این رو مسوولان باید دقت کنند که کارها و عملکردها بر اساس اصول دینی باشد و دقت داشته باشند زیرا یک اشتباه باعث زیر ذره بین رفتن خواهد بود و متاسفانه اشتباه آنان پای عملکرد نظام نوشته می شود.

نسخه های مقام معظم رهبری برای ما همیشه موفقیت آمیز بوده و هر جا که عمل نکردیم شکست خوردیم 

وی ابراز کرد: نسخه های مقام معظم رهبری برای ما همیشه موفقیت آمیز بوده و هر جا که عمل نکردیم شکست خوردیم به طوریکه در جریان یمن، سوریه، عراق همه تلاش به از بین رفتن آنان می کردند ولی به برکت تبعیت از رهبر فرزانه موفقیت حاصل شد زیرا استراتژی حمله داعش ایران بود و خیلی ها گفتند  سوریه و داعش چه ربطی به ما دارد ولی بعد هدف شوم داعش را فهمیدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در حال حاضر از نظر دفاعی و امنیتی  حرفی برای گفتن داریم به برکت تبعیت از ولایت فقیه بوده است زیرا طوری شده که مقامات آمریکایی اذعان کرده اند که بدون حضور ایران نمی توان تصمیمی برای خاورمیانه گرفت.

وی تاکید کرد: اگر در حوزه اقتصادی تبعیت از ولایت فقیه داشته باشیم همانند امنیت و استقلال کشور موفق خواهیم بود.

سعیدی در رابطه با بودجه سال ۹۷ اذعان داشت: این برنامه در حال بررسی است و یکسری نگرانی هایی نیز در آن ایجاد شده بود و نمایندگان نیز به آنها توجه کرده و تلاش میشود مسیر اصلاح و جراحی در بودجه به سمتی برود که اقشار آسیب پذیر هدف قرار گیرد و برای تبعیض ها نیز نسخه ای ارائه شود و شکاف ها را ترمیم کند.

وی افزود: سمت و سوی بودجه اگر به سمت درمان تبعیض باشد موفق خواهیم بود و مهم ترن نگرانی ها در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گرفته و راهکارهایی نیز پیشنهاد داده شده است که در صحن بررسی خواهد شد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.