حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

گروگان گیری سیاسی در صحن شورای شهر ؟

شناسه : 28339 24 فوریه 2019 - 12:06 424 بازدید

گروگان گیری سیاسی در صحن شورای شهر ؟ موضوع مهم جلسه شورای شهر تبریز در روز ۵ اسفند، بررسی بودجه شهرداری تبریز برای سال ۹۸ بود. نخستین بحث کارشناسی در خصوص بودجه را دکتر بهشتی رییس کمیسیون بودجه شورا و رییس مرکز پژوهش های شورا و شهرداری تبریز که از اساتید بنام اقتصاد تبریز نیز […]

گروگان گیری سیاسی در صحن شورای شهر ؟
پ
پ

گروگان گیری سیاسی در صحن شورای شهر ؟
موضوع مهم جلسه شورای شهر تبریز در روز ۵ اسفند، بررسی بودجه شهرداری تبریز برای سال ۹۸ بود. نخستین بحث کارشناسی در خصوص بودجه را دکتر بهشتی رییس کمیسیون بودجه شورا و رییس مرکز پژوهش های شورا و شهرداری تبریز که از اساتید بنام اقتصاد تبریز نیز هست ، طرح نمود . وی با انتقاد تند از شهردار اظهار داشت ، آقای شهردار در همین جلسه تکلیف شورا را مشخص نماید.او سپس با مبنای علمی به خوبی توضیح داد که پایه منطقی هر بودجه نویسی ای ، اطلاعات شفاف و داده های علمی است و این در حالی است که شهردرای چند ماه است شورا را دست به سر نموده و از اراوه اطلاعات دقیق استنکاف می نماید.
و به درستی تاکید نمود ما از شهرداری اطلاعلات پرسنل را خواسته ایم تا بر مبنای آن بودجه ای اسمی بنویسیم ولی شهرداری بعد از چندماه پیگیری صرفا یک لیبست عادی از پرسنل را به ماد داده است که به هیچ دردی نمی خورد. بهشتی اذعان نمود چرا از شفاف سازی می هراسیم ، این کار در شهردرای تهران انجام پذیرفته است و لی درتبریز مقاومت میشود. بعضا این گونه فکر میکنم که دست هایی در شهردرای در کارند که مسئولین ارشد شهرداری را بازی می دهند .
در لیستی که شهرداری به ما ارسال نموده کل حقوق بگیران این مجموعه ۶۶۰۹ نفر می باشند که شامل ۳۴۰۰ نفر تامین نیرو، ۱۵۶۰ نفر کارگر و ۹۲۳ نفر کارمند رسمی می باشد . این در حالی است که معلوم نیست اصلا چه کسی در کجا کار می کند و چقدر حقوق میگیرد ؟ اینها اطلاعات پایه مورد نیاز برای بودجه اسمی است ولی شهرداری آن را به ما نمی دهد. یا اطلاعاتی که داده است اصلا معلوم نیست برای چه زمانی است؟ وی در آخر اظهار داشت اگر این اطلاعات مورد نیاز را ندهند کار بررسی بودجه را متوقف خواهیم نمود.
شهردار تبریز در پاسخ به سئوالات دکتر بهشتی ، گفت : اصلا اینکه چه کسی در کجا کار میکند به چه درد شما می خورد؟ وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عقب ماندگی در تصویب بودجه اظهار نمود اگر بودجه تصویب نشود ما هیچ پروژه عمرانی ای برای سال بعد انجام نخواهیم داد. سخنان وی که مورد تائید طیف اصولگرای شورا مانند دبیری و فریدون بابایی قرار گرفت، درواقع به نوعی گروکشی بودجه بنظر میرسید. فرج قلیزاده دیگر عضو شورا با انتقاد از ادبیات شهین باهر و دبیری در لزوم تصویب هرچه سریعتر بودجه گفت ، ظاهرا بعضیها بنا به دلایل معلوم ، علاقه و اصرار زیادی دارند این بودجه پر از اشکال به سرعت تصویب گردد . به نظری میرسد شهردار درحالی که تلاش می نمود به نوعی از بودجه بعنوان گروگان استفاده نماید تا شورا را برای تصویب هر چه سریعتر بودجه مورد نظر خودش تحت فشار قرار دهد، در اظهاراتی که نشان از ناتوانی خود داشت گفت ، ما اخرین شهرداری هستیم که هنوز بودجه ما مصوب نشده است و اصفهان بودجه سال بعد خود را با ۱۳۰۰ میلیارد تومان افزایش تصویب نموده است.
دکتر بهشتی در پاسخ به ادبیات شهین باهر گفت: آقای شهردار باید متوجه باشد که ۱۱۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری سال بعد شهردرای است. اینکه ۶۶۰۹ نفر از شهردرای حقوق می گیرد باید معلوم باشد این فرد چه سمتی دارد؟ کجا کار میکند ؟ یعنی این را نمی فهمید که یک کارگر با یک مدیر دریافتی متفاوتی دارد؟ اصلا معلوم نیست چرا عده ای از شفافیت می هراسندچرا نمی توانید مانند تهران این اطلاعات اولیه را روی سایت قرار دهید تا همه مردم در جریان امور قرار گیرند؟
البته بعد از تند شدن انتقادات اعضا از شهردار و مشخص شدن ضعف منطق شهردار به دلیل نقص های بودجه سال آتی ، دبیری وارد گود شد تا اصطلاحا با ماستمالی موضوع ، ذهن اعضا را به سمت دیگری موکول کند اما با کمال تعجب ، این فریدون بابایی دیگر عضو شورا و از حامیان پرو پا قرص شهردار بود که باهر را تلویحا به بی کفایتی متهم نمود و گفت همان طور که اقای بهشتی فرمودند ، دست هایی در کار است تا ما را از بیرون مدیریت کند . ما نشستیم و سند ۵ ساله تدوین کردیم قرار بود بودجه بر اساس آن نوشته شود ولی اصلا اهمیتی به موضوع داده نشده است .
در پایان این بحث ، اشرف نیا دیگر عضو حامی شهردار ، با تائید سخنان بهشتی ، از باهر خواست تا اطلاعات مورد نیاز مرکز پژوهش های شورا را در اختیار مرکز پژوهش هاقرار دهد.
به نظر میرسد با برهم خوردن ائتلاف اصولگرایان حامی شهردار در شورا، شکاف های عجیب و غریبی در این پارلمان شهری بودجود آمده است و اعضای حامی شهردار به مناسبت های مختلف ، تلاش می کنند شهردرا را در منگنه قرار دهند تا سیاست های خود را پیش ببرند، البته در مواقعی مانند جلسه شورای امروز که دکتر بهشتی به درستی عملکرد باهررا زیر سئوال برده بود و این حامیان شهردار تصمیم گرفتند بجای دفاع کورکورانه از باهر برای حفظ ظاهر خود با واقعیت های شهری و مدیریتی همراهی نمایند.
توهین به شهردار؟
عبدالله تقی پور با انتقاد از عدم شفافیت در گزارش درآمد شهرداری و بودجه گفت: اعداد و ارقام برخی گزارشها صحیح نیست و احتمال سند سازی هم می رود و امکان نداردشهرداری درآمدها را ثبت نکرده باشد که در پاسخ به این اظهارات باهر گفت:
اینکه گفته شود سندسازی صورت گرفته توهین به شهردار و مدیران ارشدشهرداری تبریز است و اگر ابهامی وجود دارد باید به صورت کتبی به شهرداری اعلام شود و پاسخگویی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.