حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

همایش سوگواری شهادت حضرت امام صادق (ع) برگزار می شود

شناسه : 13881 08 جولای 2018 - 10:39 1412 بازدید

تبریز ما:همزمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، همایش سوگواری حضرت امام جعفر صادق (ع) در تبریز برگزار خواهد شد. به گزارش شهریاربه نقل ازروابط عمومی سازمان فرهنگی هنری، در نشست هم اندیشی برگزاری این همایش که با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه […]

همایش سوگواری شهادت حضرت امام صادق (ع) برگزار می شود
پ
پ


تبریز ما:همزمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، همایش سوگواری حضرت امام جعفر صادق (ع) در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش شهریاربه نقل ازروابط عمومی سازمان فرهنگی هنری، در نشست هم اندیشی برگزاری این همایش که با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری استان و جامعه المصطفی(ص) تبریز برگزار شد، زمینه ها و جزئیات اجرایی این همایش بررسی شد.
سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به میراث فکری و معنوی حضرت امام صادق(ع)، به عنوان موسس مذهب جعفری، خاطر نشان کرد: علی‌رغم پیشینه ممتاز شهر تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع، جنبه های این میراث، به خوبی برای نسل جوان تبیین نشده است و باید برای برجسته تر کردن ابعاد آن اهتمام کنیم.

میکاییل نظری با اشاره به جایگاه فکری و فرهنگی حضرت امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: در شرایط اجتماعی و فرهنگی امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند آموزه‌های ناب ائمه اطهار(ع) هستیم و امیدواریم تعامل نهادهای مختلف فرهنگی، به اعتلای سیره حضرات معصومین(ع) به ویژه در بحث سبک زندگی و حقوق شهروندی بینجامد.
وی با اشاره به این‌که بخش مهمی از میراث علمی امروز، مرهون جایگاه حِکمی امام صادق است، افزود: معتقدم باید نسل جوان را با این وجه از شخصیت ائمه(ع) بیشتر آشنا کنیم؛ در این صورت، تبیین سایر ابعاد اخلاقی و مذهبی بزرگان دین، موثرتر خواهد بود.
گفتنی است براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت‌گرفته، سوگواره امام جعفر صادق (ع) روز دوشنبه، 18 تیرماه همزمان با سالروز شهادت آن امام همام در محل فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار خواهد شد.
تبیین اندیشه‌های فکری، تواشیح، شعرخوانی و ذکر فضایل و مصائب امام جعفر صادق (ع) از جمله بخش‌های این برنامه خواهدبود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.