حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

خانه‌های تاریخی شهرداری، باید در خدمت برنامه‌های گردشگری 2018 باشد

شناسه : 10098 27 دسامبر 2017 - 4:11 183 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، با بیان این که بخشی از خانه‌های تاریخی شهر تبریز، در گذشته، توسط شهرداری تملک و در اختیارات برخی نهادها قرار گرفته‌است، گفت: این آثار تاریخی، در آستانه سال 2018 باید در خدمت برنامه‌های گردشگری شهر قرار گیرد. به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی در جلسه […]

خانه‌های تاریخی شهرداری، باید در خدمت برنامه‌های گردشگری 2018 باشد
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، با بیان این که بخشی از خانه‌های تاریخی شهر تبریز، در گذشته، توسط شهرداری تملک و در اختیارات برخی نهادها قرار گرفته‌است، گفت: این آثار تاریخی، در آستانه سال 2018 باید در خدمت برنامه‌های گردشگری شهر قرار گیرد.

به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی در جلسه کمیته سیما و منظر شهری، با بیان این مطلب اظهار داشت: خانه‌های تاریخی شهرداری تبریز، از سرمایه‌های بسیار ارزنده در زمینه گردشگری هستند؛ با این حال، عموم شهروندان و در بسیاری از مواقع حتی پژوهشگران نیز دسترسی به این خانه‌ها ندارند.
وی ادامه داد: متاسفانه تا کنون گزارش دقیقی از نحوه اداره این خانه‌ها ارائه نشده و لازم است تا نهادهایی که این خانه‌ها را سال‌های سال، در اختیار داشته‌اند،  گزارشی از فعالیت‌ها و نحوه نگهداری این خانه‌ها ارائه دهند.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، یادآور شد: این خانه‌ها، آثار حساس و ارزشمندی هستند که نیازمند نگهداری‌‌های ویژه هستند و مشخص نیست تا کنون چه اقداماتی در جهت حفاظت از این خانه‌ها انجام شده است.
اسحقی تاکید کرد: در آستانه سال 2018، با توجه  به تاکیدات استاندار محترم و بخشنامه‌ای که از سوی ایشان صادر شده، ضروری است تا این خانه‌ها با همکاری بخش خصوصی، مهیای کارکرد مناسب فرهنگی و تاریخی شده و در دسترس عموم قرار گیرند.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز،  در ادامه با بیان این‌که کمیته سیما و منظر شهری، از کمیته‌های بسیار موثر در ساختار شهرداری است، گفت: این کمیته با توجه به بهره‌مندی از پشتونه کارشناسی، باید چالش‌های بصری شهر را در فضایی واقعی و بی‌تعارف مطرح کند.
وی اجرای طرح گوزل تبریزیم را ارزشمند و ضروری خواند و افزود: این طرح خدماتی، اگرچه ممکن است مانند هر طرح دیگری، برخی ایرادات داشته باشد، اما کلیت آن، قابل‌تقدیر است.
اسحقی بر لزوم سامان‌دهی کیوسک‌های میوه‌وتره‌بار تاکید و خاطرنشان کرد: این کیوسک‌ها که اساساً باید در خدمت منظر شهر، عدالت شهری و اقتصاد محلات باشند، متاسفانه در بیشتر اوقات نقش اصلی خود را از دست می‌دهند و لازم است تا سامان‌دهی این مراکز در دستور کار خدمات باشد.
وی با اشاره به این‌که توسعه گل‌کاری‌های فضای‌سبز باید توجیه هزینه و ماندگاری داشته باشد، تاکید کرد: اجرای گل‌کاری‌های پایدار، پرهیز از الگوبرداری‌های غیرکارشناسی و در نظر داشتن ملاحظات ترافیکی و عمرانی، از ضرورت‌های توسعه فضای‌سبز است.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز،  با اشاره به این‌که ایده‌های موفق شهرهای دیگر، الزاماً در شهر تبریز نیز نمی‌توانند موفق باشند، افزود: الگوبرداری از طرح‌های شهری، بدون توجه به الزامات فرهنگی و اجتماعی، راه به جایی نخواهد برد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.