حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نگاه ویژه ی فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار

شناسه : 10376 03 ژانویه 2018 - 5:30 249 بازدید

[ad_1] تبریز ما: حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به وجود برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سطح محلات حاشیه نشین و کم برخوردار گفت: از هر ۴/۶ مورد ازدواج در شهر تبریز یکی منجر به طلاق می شود که بیشتر این میزان در خانواده های محلات حاشیه نشین و کم برخوردار است. به گزارش […]

نگاه ویژه ی فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: حجت الاسلام احمد حمیدی با اشاره به وجود برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سطح محلات حاشیه نشین و کم برخوردار گفت: از هر ۴/۶ مورد ازدواج در شهر تبریز یکی منجر به طلاق می شود که بیشتر این میزان در خانواده های محلات حاشیه نشین و کم برخوردار است.

به گزارش تبریز ما، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در جلسه شهرستانی ستاد بازآفرینی شهری با تاکید بر مشهود بودن پدیده های خانمان سوز اعتیاد، جرم، بی عدالتی و دیگر آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین شهر یادآور شد: شهرداری تبریز در طی سال های گذشته به این مسائل بی تفاوت نبوده و بالای ۶۰ درصد زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی شهر در این مناطق در راستای کاهش این معضلات انجام گرفته است.

حمیدی با بیان اینکه بیشتر فعالیت های فرهنگی شهرداری در دل مناطق و محلات است و کار ویترینی نیستند، افزود: هدف از انجام این فعالیت ها در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای رضایتمندی شهروندان است.

وی تصریح کرد: فعالیت های مستمر نمایشگاهی، کلاس ها و کارگاه های آموزشی شهرداری در ۲۹ کتابخانه، ۵۵ قرائت خانه، ۱۲۰ هزار جلد کتاب با موضوعات عمومی و آموزشی با ۹۷ هزار عضو در ۲۹ کتابخانه، ۲۱ فرهنگسرا که در آن موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، تفریحی و آموزشی گویا این هدف است.

معاون اجتماعی در ادامه افزود: ۱۷ خانه سلامت شهرداری واقع در کل شهر تبریز و اکثر در مناطق پرتراکم و کم برخوردار با ارائه برنامه های مختلف و تاثیر گذار در حوزه های مشاوره خانواده، تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از اعتیاد، طلاق، شیوه های فرزندپروری، تغذیه سالم و بسیاری از مسائل بهداشتی و روانی فعالیت دارند.

حمیدی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانی که قسمت عمده ی آن در مناطق کم برخوردار برگزار شد اظهار داشت: در مجموع ۱۶۰ جشن در جشنواره تابستانی در این مناطق در قالب اتوبوس سلامت و اتوبوس شادی اجرا شد که با استقبال گرم شهروندان نسبت به دیگر مناطق همراه بود.

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.