حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مهلت حضور در ایین های عاشورایی را به پاکبانان بدهیم

شناسه : 6881 30 سپتامبر 2017 - 10:33 203 بازدید

[ad_1] تبریز ما: چند سالی که ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل افزایش تولید، قیمت ارزان، حمل و نقل اسان و دسترسی سریع، جایگزین ظروف سنتی شده که این حجم در ایام خاص مانند ماه محرم و صفر با توزیع غذاهای نذری افزایش می یابد و بدنبال ان انداختن این ظروف در سطح شهر علاوه […]

مهلت حضور در ایین های عاشورایی را به پاکبانان بدهیم
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: چند سالی که ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل افزایش تولید، قیمت ارزان، حمل و نقل اسان و دسترسی سریع، جایگزین ظروف سنتی شده که این حجم در ایام خاص مانند ماه محرم و صفر با توزیع غذاهای نذری افزایش می یابد و بدنبال ان انداختن این ظروف در سطح شهر علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر و مشکلات زیست محیطی فعالیت یکی از سخت و پرکارترین شغل ها که واقعا زیبایی و تمیزی شهرمان را مدیون انها هستیم یعنی پاکبانان را چندین برابر می کند.

به گزارش تبریز ما، بالا بودن مصرف سرانه ظروف یکبار مصرف در کشورمان باعث شده جز 10 کشور بیشترین مصرف کننده این ظروف در دنیا شویم که استفاده از این ظروف در ایام محرم و صفر نیز به دلیل پخش غذای نذری به اوج خود می رسد.

چند سالی است برخی از فعالین و سازمان های مردم نهاد در حوزه های فرهنگی و زیست محیطی با تشکیل کمپین های مبارزه با ریختن زباله و ظروف یکبار مصرف در سطح شهر علی الخصوص در ایام محرم سعی در فرهنگسازی در این مورد می کنند.

این کمپین ها با هدف جلوگیری از نریختن زباله های یکبار مصرف به لحاظ زیست محیطی و کمک به پاکبانان و در جهت تمیزی شهر در ایام عزاداری و ایین های مذهبی دین پاکی ها و زیبایی ها، دین مبین اسلام و ارتقای سطح فرهنگی جامعه شکل می گیرند که بدون همکاری شهروندان چندان معنای به خود نمی گیرد.

با رعایت اصول بهداشتی و نریختن این ظروف در خیابان ها و معابر نه تنها شهری تمیز خواهیم داشت بله چهره ی پاکیزه و مقدس از ایین های مان ترسیم خواهیم کرد و از خدشه دار کردن فرهنگ غنی عاشورایی توسط دشمنان جلوگیری می کنیم.

به راستی که پاکبانان شهرمان نیز همچون ما دوست دارند در این ایام با خیال اسوده به عزاداری امام مبارز و مظلوم خود بپردازند و با ریختن زباله ها در سطح شهر این فرصت را از انان نگیریم.

از طرفی با ادامه این روند حجم بالای استفاده از ظروف یکبار مصرف در اینده نه چندان دور با بحران بزرگ زیست محیطی روبه رو خواهیم شد ظروفی که تجزیه ان چندین سال بطول خواهد انجامید.

طبق توصیه های محققان استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای غذاهای گرم نیزعلاوه بر تمامی مشکلات گفته شده بر بدن انسان نیز بسیار مضر است چرا که این ظروف مخصوص غذاهای سرد و نوشیدنی های سرد در مواقع اضطرار  ساخته شده است.

مهدیه فرج زاده

 

 

 

 

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.