حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مدیریت ترافیک در تبریز قابل تقدیر است/ ضعف اطلاع رسانی در حوزه گردشگری

شناسه : 13940 12 جولای 2018 - 9:54 329 بازدید

تبریز ما: رئیس شورای شهر تربت جام، مدیریت معضل ترافیک در سطح شهر تبریز را قابل تقدیر خواند و گفت: با اجرای طرح ترافیک در محدود مرکز شهر این معضل به کلی ریشه کن خواهد شد. به گزارش تبریز ما، جعفر دلشاد عظیمی در حاشیه سفر به تبریز با بیان اینکه این سفر با هدف […]

مدیریت ترافیک در تبریز قابل تقدیر است/ ضعف اطلاع رسانی در حوزه گردشگری
پ
پ


تبریز ما: رئیس شورای شهر تربت جام، مدیریت معضل ترافیک در سطح شهر تبریز را قابل تقدیر خواند و گفت: با اجرای طرح ترافیک در محدود مرکز شهر این معضل به کلی ریشه کن خواهد شد.

به گزارش تبریز ما، جعفر دلشاد عظیمی در حاشیه سفر به تبریز با بیان اینکه این سفر با هدف تبادل تجربه بین همکاران شورا و شهرداری تبریز و تربت جام و آشنایی با فضای گردشگری، سرمایه گذاری و فرهنگی کلانشهر تبریز انجام گرفت، افزود: در این چند روز با سرمایه گذار آلمانی در تبریز و اعضای کمیسیون سرمایه گذاری و… جلساتی برگزار شد و از مجموعه های گردشگری، بافت تاریخی، پتانسیلهای اقتصادی و سرمایه گذاری این شهر بازدید کردیم.

وی اذعان داشت: عملکرد مدیریت شهری در تبریز بسیار موفق بوده، بخصوص در زمینه های مسیرگشایی و حل معضل ترافیک که اغلب کلانشهرها درگیر هستند اقدامات بسیار مثبتی انجام گرفته است.

عظیمی افزود: تنها محل انتقاد مشکل ترافیک محدوده مرکزی شهر و بازار تبریز است که گویا اهالی و کسبه مانع بوده اند، اما اگر در این مسیر نیز مثل تهران و مشهد طرح ترافیک اجرا شود بار روانی، مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا و مشکلات زیادی حل خواهد شد.

رئیس شورای شهر تربت جام با تاکید بر اینکه در زمینه ایجاد پتانسیلهای گردشگری شهرداری تبریز بسیار موفق عمل کرده، خاطرنشان کرد: مراکز تفریحی و گردشگری با ظرفیتهای خوبی ایجاد شده، از جمله ائل گلی و عینالی به عنوان جاذبه های مهم توریستی مطرح هستند اما متاسفانه تبلیغات خوبی در این زمیه نشده است، در شهر مشهد مجموعه موجهای آبی به قدری تبلیغات گسترده ای داشته که از شهرهای تهران و اهواز نیز گردشگران برای دیدن این مجموعه سفر می کنند اما در تبریز تبلیغات ضعیف بوده است.

جعفر دلشاد عظیمی با اشاره به قرابت های بالای تبریز و تربت جام، اذعان داشت: هر دو شهر در شرق و غرب کشور مرزبان هستند، این دو شهر از لحاظ فرهنگی و ادبی نزدیکی بسیاری دارند، از جمله این قرابتها می توان به مقبره الشعرا اشاره کرد که ما هم در تربت جام مجموعه خاتم الشعرا (مقبره نورالدین عبدالرحمن جامی) را داریم.

وی با اشاره به نصب مجسمه ها و یادبودهای سطح شهر تبریز، ادامه داد: در محوطه ائل گلی مجسمه استاد تبریز ما و تندیس کتابهای ادبی نصب شده و نماد تندیس دیوان جامی نیز در بین آثار حافظ، سعدی، پروین و… بود و این نشان از آگاهی مسئولان و هنرمندان تبریزی به اهمیت و جایگاه ادبیات تربت جام دارد.

دلشاد عظیمی گفت: همچنین حوزه موسیقیایی تربت جام بسیار غنی است، تبریز هنرمندان عاشیق بزرگی در تبریز دارد و ما رقص محلی و دوتار نوازی داریم که در این ز مینه می توانیم همایشهای مشترک بسیاری برگزار کنیم.

عظیمی عملکرد مدیریت اجرایی شهر را در حزه توسعه زیرساختها موفق ارزیابی کرد و گفت: در زمینه پروژه های عمرانی خوب عمل شده بود و بخصوص در چند سال اخیر با احداث تقاطع های غیرهمسطح متعدد در زمینه حل معضل ترافیک، زیباسازی شهر، تامین رفاه عمومی شهروندان خوب کار شده است.

رئیس شورای شهر تربت جام، با اشاره به چالش کاهش درآمد شهرداری های کشور در سالهای اخیر، گفت: تلاش می کنیم بخش خصوصی را پای کار کشیده و تعاملهایی با شهروندان برای جلب مشارکتهای عمومی داشته باشیم، متاسفانه به دلیل رکود اقتصادی کلی جامعه مردم از پرداخت عوارض خودداری می کردند بخصوص در زمینه عوارض نوسازی و خودرو که امکان ارائه تخفیف نداریم با برگزرای جشنواره و اعلام مهلت 5 ماهه برای شهروندان خوش حساب جوایزی در نظر گرفته شده است.

جعفر دلشاد عظیمی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای توسعه روز افزون شهر تربت جام با تشکیل اتاقهای فکر و دعوت از نخبگان علمی، فرهنگی، اقتصادی و… و تبادل افکار کارشناسی به برنامه های تخصصی جامع و خوبی دست یافته ایم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.