حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

صحنه پیوسته بجاست – پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی شهریار

شناسه : 10533 08 ژانویه 2018 - 10:53 274 بازدید

کار در روابط عمومی ذاتا روابط عمومی بالا می خواهد! انگار تو باید تمام انرژی روز را ذخیره داشته باشی و ذره ذره آن را خرج کنی، حالا اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز محلی است از مطالبات فراوان و لبریز… شهروند و همکار، رسانه و خبرنگار، ارتباطات مردمی، تلویزیون، رادیو همه […]

صحنه پیوسته بجاست – پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی شهریار
پ
پ


کار در روابط عمومی ذاتا روابط عمومی بالا می خواهد! انگار تو باید تمام انرژی روز را ذخیره داشته باشی و ذره ذره آن را خرج کنی، حالا اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز محلی است از مطالبات فراوان و لبریز…

شهروند و همکار، رسانه و خبرنگار، ارتباطات مردمی، تلویزیون، رادیو همه و همه تا سطح بین الملل برای کلانشهری همانند تبریز پیامدهایی خواهد داشت که این اداره بی تاثیر اتفاقات مهم نیست. می گویند امروزه نقش روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقش تعیین کننده است. در این میان ویژگی شاخص مدیران توانمند در جهت توانایی ایجاد ارتباطات درون و برون‌سازمانی از آن بیش.

مدیریت مجموعه روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز ظرفیت های خاص خود را می طلبد، رفتارها و خواسته ها متنوع است و جوابگویی برای آن نیز سلیقه خاص می طلبد و این تعدد انتظارها و اتفاق ها بایستی توام با علم و تجربه ای باشد تا بتواند هدف اصلی یعنی رضایتمندی را بر چهره همگان بنشاند.

 مدیریت مجموعه را اگر در نظر بگیریم می توان به ماشینی تشبیه کرد که اگر بدون رعایت قوانین وعدم مهارتهای لازم باشد این ماشین را دچار حادثه خواهد کرد چنانچه عالی‌ترین مقام هر دستگاه و سازمانی به وظیفه خطیر یعنی مدیریت افکار عمومی و روابط عمومی بی‌تفاوت باشد یا در مدیریت کلان سازمان چنین مدیریتی اندیشیده نشود، بخش عمده‌ای از وظیفه دستگاه مورد نظر ناقص باقی مانده و نمی‌توان از حداکثر توان آن سازمان بهره برد.

‏شاید عادت به مقدمه چینی و نوشتن باعث می شود که این همه از باب ارتباط و نمی دانم جایگاه رفیع روابط عمومی بگویم ولی آنچه هست گریزی است به جایگاه اصلی مدیریت مجموعه ای که سالیان سال از دور و سالهایی از نزدیک با آن آشنایی داشته ام.

می خواهم از مدیر مجموعه ای نام ببرم که در دو دهه اخیر منشا خیر و برکات زیادی بوده است، بی شک و تردید او را یکی از چند مدیر توانمند در سال‌های اخیر می دانم و این گفته ام از باب همین همکاری ها و دوستی های روزمره نیست بلکه بعنوان درس خوانده علوم ارتباطات شیوه و روش های ارتباطی وی را منطبق بر اصول این علم پیچیده می دانم. ‏از جناب میر اعتماد عمادی که امروز او را بعنوان مدیر کل سابق اداره روابط عمومی و بين الملل شهرداری می شناسیم علاوه بر همکاری و دوستی دیرینه  می شود بعنوان استاد نیز نام می برم که در پای کلاس او تعصب به کار و مدیریت زیرکانه امور را آموزش دیده ام.

وی بعنوان سرمایه شهر اکنون وارد دهه سوم خدمت خود شده است و پرورش یافته شهرداری کلانشهر تبریز است این مجموعه معظمی که مدیران اجرایی موفق کم ندارد و بی شک شهرنیازمند این تجربیات گران بهاست.من از دور و چه از نزدیک با توانمندی های این مجموعه روابط عمومی قبل ترها آشنا بوده وچند سالی هم در داخل این مجموعه فعالیت دارم؛ و خوب می دانم این مجموعه نقش تعیین کننده را در به ثمر رسیدن اتفاقات شهر رقم می زند. عمادی در شکل گیری و هویت روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز از شمار اولین هاست چرا که بیشترین دوره مدیریت و نیز با سخت کوشی تغییرات عمده ای را در حوزه روابط عمومی ایجاد کرده است که شرح آن داستان دیگری است ولی در یک کلام می توان گفت او مجموعه روابط عمومی سنتی را به روابط عمومی مدرن سوق داده است و در این راستا از جان مایه گذاشته است و شاید این فداکاری اوست که از ادامه یک کار سخت اجرایی اینچنینی بازداشته است. او را مدیر لایق شهر می شناسم و می دانم که تبریز نیازمند اوست.

امروز مجموعه روابط عمومی به سکان دار دیگری سپرده شد که از این الفبا بیگانه نیست چرا که جناب سعید حاجی زاده با کوله باری از تجربیات شورایی و رسانه ای خود از علاقه مندان آبادانی شهرمان تبریز به شمار می رود و امیدهامان زنده تر…

برای هر دو عزیز آرزوی توفیقات روزافزون را در زیر سایه توجهات حق تعالی خواهانم.

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست؛

هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود؛

صحنه پیوسته بجاست؛

خوش تر آن نغمه که مردم بسپارند به یاد…

نقی فرشباف

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.