حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سفر سه روزه جمعی از اصحاب رسانه نصف جهانی ها به شهر اولین ها در چند قدم مانده به ۲۰۱۸

شناسه : 6433 18 سپتامبر 2017 - 10:41 570 بازدید

[ad_1] تبریز ما: تبلیغات وسیع ۲۰۱۸ در سطح ملی و کشورهای منطقه از جمله برنامه های مجموعه ی شهرداری تبریز جهت برگزاری هرچه باشکوه تر رویداد پایتخت گردشگری جهان اسلام برای سال آینده است. به گزارش تبریز ما، برگزاری شب های فرهنگی در سایر شهرها، تهیه تیزرهای تبلیغاتی، ورود هیئت های رسانه ی از شهر […]

سفر سه روزه جمعی از اصحاب رسانه نصف جهانی ها به شهر اولین ها در چند قدم مانده به ۲۰۱۸
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: تبلیغات وسیع ۲۰۱۸ در سطح ملی و کشورهای منطقه از جمله برنامه های مجموعه ی شهرداری تبریز جهت برگزاری هرچه باشکوه تر رویداد پایتخت گردشگری جهان اسلام برای سال آینده است.

به گزارش تبریز ما، برگزاری شب های فرهنگی در سایر شهرها، تهیه تیزرهای تبلیغاتی، ورود هیئت های رسانه ی از شهر ها و کشورهای دوست و همسایه طی چند ماه گذشته نتیجه تلاش های بین المللی و رسانه شهرداری تبریز است که گواه از عزم راسخ مجموعه در ملی و فراملی سازی این رویداد و به تبعه آن تبدیل شهر تبریز به یکی از مهمترین شهرهای توریست پذیر در منطقه است.

ورود هییت خبرنگاران کشورهای ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و برخی کشورهای عرب زبان و … و اکنون ورود ۱۳ نفر از خبرنگاران زبده شهر اصفهان در تبریز در همین راستا انجام پذیرفت.

سفر خبرنگاران اصفهان نیز در ادامه این روند شهرداری در سه روز حضور  این عزیزان در تبریز  با پیامدهای مثبت و قابل قبولی به پایان رسید. 

بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی شهر تبریز از تفرجگاه عینالی، موزه شهرداری، موزه مشاغل گرفته تا  ائل گلی، خانه های تاریخی و دیگر بناها در سه روز سفر نصف جهانی ها در شهر اولین ها و بازتاب تصاویر و فیلم و اخبار این بازدید در نشریات اصفهان فرصتی بی نظیردر بازشناسایی تبریز در نیمه جنوبی کشور است که می توانند با معرفی تبریز مقصد بسیاری از مسافران از آن خطه کشور علی الخصوص در ۲۰۱۸ شود.

نکته بارز این مسافرت برای خبرنگاران اصفهانی هم صحبتی با رضا سرابی اقدم و محمد هادیان پژوهشگران تاریخی و فعالان فرهنگی و عکاسی شهر تبریز بود که این دیدارها در خانه مشاغل استاد سرابی و کارگاه وی و همچنین در منزل محمد هادیان عکاس نخبه ی تبریزی انجام پذیرفت و با بهت و استقبال خبرنگاران مواجه شد.

این بازدید ها که از چهره خبرنگاران کاملا گویا بود بسیار شیرین و شنیدنی برایشان آمد و انگیزه شنوندگان باعث شد تا استاد سرابی خاطرات شیرین خود در جمع آوری آثار را با شور و هیجان خاص و مختص به خود  به صورت مبسوط توضیح دهد.

رضا سرابی اقدم خانه اش یا بهتر بگویم کارگاهش در یکی از قدیمی ترین محلات تبریز واقع شده است ؛ محله راسته کوچه.

از میان کوچه های پیچ و واپیچ این دالان کاهگلی تاریخ که بگذری به کارگاه سرابی اقدم یکی از مجسمه سازان شهیر تبریز می رسی که در کنار حرفه خود به عنوان یک مجموعه دار نیز شناخته شده است.

رضا سرابی اقدم را می توان با مجسمه هایی چون سربازان مشروطه مقابل استانداری تبریز یا توپ بازسازی شده جنگ های مشروطه در خانه ستارخان یا پیکر کلنل محمد تقی خان پسیان در ورودی غربی تبریز در مقابل فرودگاه شناخت.

اما در کنار این همه کار هنری سرابی اقدم را می توان مجموعه داری معرفی کرد که در خصوص مشاغل ۱۲ گانه قدیم اقدام به فراهم آوردن یک کلکسیون ارزشمند از ابزار آلات و وسایل کار مشاغل نسبتا منسوخ شده قدیمی از ۲۸ سال قبل کرده است.

در این خانه قدیمی که هر آن سقفش ممکن است با گریه آسمان پایین بریزد می توان اشیای قدیمی ای نظیر لنزهای عینک های قدیمی ، عکس برخی از چهره های نامدار ، نامه نمایندگان مجلس در دوره های نخستین مجلس شورای اسلامی و… به چشم می خورد.

محمد هادیان نیز دیگر هنرمند خوش قریحه ی تبریزی است که دیدار و هم صحبتی با وی برای اصفهانی ها خوشآیند آمد. هادیان بیشتر با کتاب چهره های معاصر آذربایجان که شامل پرتره های چهره های فرهنگی، هنری و اجتماعی آذربایجان است، شناخته می شود.

مجتبی شاه مرادی مسئول هییت خبرنگاران در این سفر بر این عقیده است که مردمان شهرها را باید از کاسبان آن شناخت. این کاسب ها هستند که تصویر مردمان یک شهر و کشور را در ذهن ما می سازند و خوشحالم از دیدن این باقلوا فروش خوش ذوق تبریزی. چه کاکتوس های زیبایی، چه گلدان های رنگارنگی. وارد مغازه که می شوی این گلدان ها بیش از شیرینی دلچسب تبریزی خود نمایی می کنند.

و در صفحه اش با انتشار این عکس از تیمچه های بازار تبریز می نویسد: ورودی راسته ها و تیمچه ها در بازار زیبای تبریز، درهایی اینچنین دارد. آن در کوچک را همیشه باز می گذارند تا گربه ها بروند و بیایند، تبریز شهر گربه دوستی است و وجود راه گربه رو در این بازار تاریخی برای اهالی چیز عجیبی نیست، اما برای توریستها جذاب است به خصوص که واقعا حس و حال قدیمی بودن دارد.

یکی دیگر از خبرنگاران این تور در صفحه اش نوشته: تبریز شهری با مردمان خونگرم است که زیبایی های بی نظیری هم از لحاظ بناهای تاریخی و هم طیبعی دارد علی الخصوص برای ما هایی دارد که از نقاط گرمسیر کشور به نیمه شمالی می آییم و در اوج گرمای سال وزش باد خنک برایمان بسیار خوشایند است و بازدید از اماکن تاریخی را دوچندان برایمان لذت بخش تر می کند.

نفیسه حاجتی، دبیرسرویس نشریه اصفهان زیبا با اشاره به اینکه این چهارمین بار است که به تبریز می آید، گفت: اهمیتی در شهر تبریز به بناهای تاریخی علی الخصوص به خانه های تاریخی مشاهیر و حتی مردمان عادی این شهر می دهند برایم جالب و تحسین برانگیز است.

حاجتی ادامه می دهد: هوای مثال زدنی شهر تبریز نسبت به بقیه شهرهای کشور و وجود اصالت تاریخی و فرهنگی این شهر در هر بار مسافرتم به تبریز برایم ذوق و هیجان خاصی دارد مطمنم که در رویداد تبریز ۲۰۱۸ ، شهر تبریز با این همه پیشرفت های شهری و  بناهای تاریخی و تفریحی به جایگاه واقعی گردش پذیری خود می رسد.

گفتنی است؛ میزبانی تبریز در چند ماه گذشته از خبرنگاران داخلی و خارجی بازتاب گسترده ی در انعکاس زیبایی های و معرفی واقعی شهر تبریز در  شبکه ای مجازی و نشریات میهمانان داشته است.

مهدیه فرج زاده

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.