حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سرقت شن و تپه‌‌‌های منطقه کویری “قوم تپه”/ از بین رفتن 7 تپه در طول ده سال گذشته!

شناسه : 7002 04 اکتبر 2017 - 5:05 233 بازدید

[ad_1] تبریز ما: منطقه کویری “قوم تپه”جز معدود مناطق کویری در نزدیکی تبریز است که ظاهرا با سرقت شن‌‌‌ها و تپه‌‌های آن در حال نابودی کامل است. به گزارش تبریز ما به نقل از  آناج، اخیرا برخی از مخاطبین  با ارسال عکس‌‌‌هایی از منطقه کویری “قوم تپه” در بیست کیلومتری تبریز-صوفیان بیان کرده‌‌اند که شن‌‌ها […]

سرقت شن و تپه‌‌‌های منطقه کویری “قوم تپه”/ از بین رفتن 7 تپه در طول ده سال گذشته!
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: منطقه کویری “قوم تپه”جز معدود مناطق کویری در نزدیکی تبریز است که ظاهرا با سرقت شن‌‌‌ها و تپه‌‌های آن در حال نابودی کامل است.

به گزارش تبریز ما به نقل از  آناج، اخیرا برخی از مخاطبین  با ارسال عکس‌‌‌هایی از منطقه کویری “قوم تپه” در بیست کیلومتری تبریز-صوفیان بیان کرده‌‌اند که شن‌‌ها و تپه‌‌های این منطقه در حال سرقت هستند.

ظاهرا در طول ده سال گذشته نزدیک هفت تپه و خاک آن در این منطقه به سرقت رفته است و هیچ سازمان و ارگانی نیز به این مساله رسیدگی نمی‌کند، منطقه کویری “قوم تپه” قابلیت تبدیل شدن به یک مکان تفریحی توریستی را در منطقه صوفیان تبریز داراست.

این تپه‌ها از منظر گردشگری، آموزشی و آشنایی مردم با محیط‌های صحرایی و کویری دارای اهمیت هستند، چرا که با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم در محدوده تپه‌های ماسه‌ای قوم تپه می‌توان از آن به عنوان محلی برای گذران اوقات فراغت مردم بهره برده و به نوعی بحث ژئوتوریسم را در این منطقه رواج داد.

حال باید منتظر پاسخ مسئولین و سازمان‌‌های مسئول در این خصوص بود تا دید دلیل این کوتاهی و غفلت و بازگذاشتن دست سوءاستفاده گران چه بوده است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.