حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 8 ذو القعدة 1445 Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

مطبوعات مهمترین عنصر یک شهر خلاق هستند / اهتمام ویژه شورا برای حمایت از اصحاب «رسانه و کتاب»

شناسه : 7934 30 اکتبر 2017 - 3:29 171 بازدید

[ad_1] تبریز ما: سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز بر اهتمام ویژه شورای شهر تبریز از اصحاب «رسانه و کتاب» این شهر تاکید کرد. به گزارش تبریز ما، کریم صادقزاده تبریزی عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در گفتگو با اصحاب رسانه و مطبوعات در نهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه که در نمایشگاه […]

مطبوعات مهمترین عنصر یک شهر خلاق هستند / اهتمام ویژه شورا برای حمایت از اصحاب «رسانه و کتاب»
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز بر اهتمام ویژه شورای شهر تبریز از اصحاب «رسانه و کتاب» این شهر تاکید کرد.

به گزارش تبریز ما، کریم صادقزاده تبریزی عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در گفتگو با اصحاب رسانه و مطبوعات در نهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه که در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار میگردید گفت:بزرگترین دلیل بر اهمیت و جایگاه بی نظیر کتاب همین بس که معجزه پیامبر اکرم ( ص ) کتاب بوده و خداوند متعال نیز در اولین آیه ، پیامبر بزرگوارمان را با کلمه ” بخوان ” خطاب کرده است.
صادق زاده تبریزی با اشاره به اینکه قرن حاضر را  ” عصر اطلاعات ” می گویند ، این قرن  ” عصر دانایی ” است، اظهار داشت: توسعه یافتگی ، امری جهانشمول بوده و مراحل توسعه یافتگی به ترتیب : فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی میباشد.
وی گفت: قطعا مهمترین و پیچیده ترین مرحله ، توسعه فرهنگی می باشد و محور توسعه فرهنگی نیز ، نیروی انسانی بوده که ” آموزش ” نقطه ثقل این مباحث می باشد.
عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز افزود: واضح است که چون ما جزو کشورهای توسعه یافته محسوب نمی شویم ، حتما یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی ما می تواند مربوط به حوزه توسعه فرهنگی باشد که بایستی اقدامات ریشه ای و بنیادی برای گذر از این مرحله انجام دهیم.
صادق زاده گفت: در این بین ، کتاب و مطبوعات به عنوان یکی از ابزارهای آموزش نقش برجسته و ویژه ای برای رسیدن به توسعه فرهنگی دارند.اما اگر بخواهیم بیشتر در حوزه توسعه شهری  وارد بحث شویم باید عرض کنم که :مطبوعات باید پیشگامان رساندن نگاه ” توسعه انسان محور ” به شهرها باشند.
امروزه دستیابی به اطلاعات نقاط مختلف می تواند نقش مهمی را در توسعه شهری و رشد هرچه بیشتر شهرها داشته باشد.
وی افزود: مطبوعات نقش موثری در توسعه شهری داشته و ضرورت تمرکز رسانه ها بر چالش های موجود در بستر کلانشهرها را یادآور می شود.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه تاکید بیشتر بنده در شورای شهر ، پرداختن به ” شهرهای خلاق “است افزود: یکی از  مهمترین عناصر شهرهای خلاق ، مطبوعات هستند که چندین وظیفه مهم برعهده دارند:اولین شرط شهرهای خلاق ، توسعه مشارکت شهروندان در اداره شهر با ارائه نظرات و ایده هاست و نخستین نقش آفرینی مطبوعات در توسعه مشارکت شهروندان ، انعکاس نظرات و ایده های آنها برای عملیاتی شدن در شهر است.دومین وظیفه مطبوعات در قبال شهروندان ، تحلیل نخبگان از مسائل شهری است ، مطبوعات به خاطر نزدیکی با جامعه نخبگان ، بهترین جریان رسمی تحلیل شهر را می توانند مدیریت کنند.
وی ادامه داد: سومین نقش مطبوعات در برابر شهرهای خلاق ، بسط گفتمان شهر خلاق می توان گفت ، این گفتمان حکم روح و روان شهر را دارد و شهروندان را نسبت به حرکت خلاقیت و نوآوری در شهر ، حساس و دارای تعامل می کند. کلانشهرها همواره تهدیدها و فرصت های مشترکی دارند که به همین دلیل شوراهای شهر کلانشهرها همواره و بطور مستمر باید با یکدیگر تبادل افکار کرده و از تجارب موفق هم استفاده کنند.
سخنگوی شورای شهر تبریز گفت: بنده و دیگر همکارانم در شورای شهر ، اهتمام ویژه ای در جهت حمایت موثر از اصحاب ارزشمند ” رسانه و کتاب ” داریم و برنامه هایی در جهت بسط فضای مطالعه و کتاب خوانی داشته و امیدواریم که با حمایت های مالی مناسب ، گام های مفید و ماندگاری در راستای توسعه فرهنگی شهر عزیزمان برداریم.
وی افزود: البته انتظار داریم که رسانه ها ، اگر خدای ناکرده موردی را در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری مشاهده کردند، با صدای بلند و بدون لکنت زبان بیان کنند و محافظه کاری نکنند.
کریم صادق زاده اظهار داشت: انتظار داریم که رسانه ها با نقد منصفانه و فارغ از هرگونه جناح بندی ها، همراه و پشتیبان صدیق خدمتگزاران خود در شورای شهر و شهرداری بوده و با انعکاس اقدامات انجام یافته، در ایجاد فضای نشاط و همدلی و همکاری بین همشهریان ، به توسعه همه جانبه شهری مساعدت نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان سخنانش گفت: به یاری خدا با ایجاد مراکز فرهنگی در محلات و راه اندازی کتابخانه های هوشمند و … کودکان و نوجوانان و جوانان را با مفاهیم و الگوهای توسعه آشنا خواهیم کرد تا در آینده برای توسعه شهر و کشورمان ، مدیران توسعه گرا و شهروندان توسعه نگر باشند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.