حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سازماندهی و ارتقای بهره‌وری، در قالب برنامه‌و‌بودجه محقق می‌شود

شناسه : 7759 23 اکتبر 2017 - 9:49 160 بازدید

[ad_1] تبریز ما: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر برجسته نمودن رویداد «تبریز2018» در تهیه و تدوین بودجه سال آینده شهرداری تبریز تاکید کرد و سازماندهی و ارتقا بهره وری شهرداری از طریق بودجه و در قالب بودجه تحقق یافتنی دانست. به گزارش تبریز ما، محمدباقر بهشتی در سمینار تبیین چهارچوبهای […]

سازماندهی و ارتقای بهره‌وری، در قالب برنامه‌و‌بودجه محقق می‌شود
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر برجسته نمودن رویداد «تبریز2018» در تهیه و تدوین بودجه سال آینده شهرداری تبریز تاکید کرد و سازماندهی و ارتقا بهره وری شهرداری از طریق بودجه و در قالب بودجه تحقق یافتنی دانست.

به گزارش تبریز ما، محمدباقر بهشتی در سمینار تبیین چهارچوبهای تهیه و تدوین برنامه و بودجه سال 1397 شهرداری تبریز اظهار کرد: عدم وجود دفاتر آمار و اطلاعات از ایرادات اساسی شهرداری هاست؛ باید در ارائه آمار دقیق باشیم و بتوانیم به صورت دقیق و کامل از درستی و راستی آمار ارائه شده دفاع نماییم.

بهشتی با تاکید بر اینکه برای ثبت کلیه اطلاعات شهرداری تبریز ایجاد دیتابیس اختصاصی شهرداری تبریز ضروری است، گفت: یک مدیر شهرداری باید هر زمان که نیاز به آمار و اطلاعات مجموعه شهرداری داشت بتواند به آمار و اطلاعات دقیق دسترسی داشته باشد.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه منظور از مدیریت شهری مدیریت کل شهر است اظهار داشت: سیاست های کلی شورای شهر تبریز در خصوص بودجه سال آینده شهرداری تبریز در 66 بند به شهرداری ابلاغ شده است و برنامه و بودجه سال آینده شهر باید در راستای این سیاست های کلی تهیه و تدوین شود.

وی با اشاره به آفت سیاسی کاری در مدیریت شهری اظهار داشت: اصل کار ما در شورا و شهرداری باید این باشد که چه کنیم تا از شورا سیاست زدایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه برای بنده به عنوان عضو شورای شهر فرقی ندارد که چه کسی شهردار باشد اظهار داشت: عضو شورای شهر باید رابطه ضابطه مند با شهردار داشته باشد. اگر شهردار وظایف خود را به درستی انجام دهد قطعا باید حمایت شود مردم به بنده و امثال بنده رای نداده اند که با هوا و هوس و امیال شخصی کاری را انجام دهم بنده عضو شورای شهر تبریز هستم نه نماینده گروه خاص و یا منطقه خاصی از شهر.

بهشتی با اشاره به اینکه مردم باید روزبروز احساس کنند که در شهر راحت تر زندگی می کنند افزود: سپردن امور به افراد متخصص ضروری است و در راستای افزایش بهره وری باید افراد در تخصص های خود مشغول خدمت باشند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه آمارنامه شهرداری به معنای انبار اطلاعات نیست افزود: آمارنامه سالیانه شهرداری باید تعریف داشته باشد و تهیه آمارنامه شهرداری به معنای تهیه انبار اطلاعاتی نیست و با توجه به این مسائل شورای شهر قطعا در جریان بودجه نویسی با توجه به آمار و اطلاعات دقیق، بودجه نویسی مناطق و سازمان های مختلف را تصویب خواهد کرد.

عضو شورای شهر تبریز در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه و بودجه شهر دو ابزار مهم و اصلی داریم افزود: در مدیریت بودجه اصل نظارت شورا بر عملکرد شهرداری است. تهیه و تدوین بودجه وظیفه شهرداری، بررسی دقیق و تصویب بودجه وظیفه شورای شهر است سپس اجرای بودجه بر عهده شهرداری تبریز است و در این مرحله است که شورا باید با درایت و آگاهی کامل نظارت داشته باشد.

بهشتی افزود: سازماندهی و ارتقا بهره وری سازمانی از طریق بودجه و در قالب بودجه تحقق یافتنی است و در این راستا شهرداری تبریز شهرداری تبریز بعد از تعریف برنامه برای سال 97 شهرداری تبریز بودجه را در قالب آن برنامه ها تهیه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه سال 1397 شهرداری تبریز با برجسته کردن برنامه های مربوط به «تبریز2018» باید تهیه شود افزود: در دیداری که به همراه مسئولان میراث فرهنگی با استاندار آذربایجان شرقی داشتیم مشخص شد که برای این سال کار اساسی آنچنانی صورت نگرفته است به نظر بنده برای تبریز 2018 برنامه های نرم افزاری که عملی است  باید آماده شود زیرا با تعریف پروژه های عمرانی به جایی نمی رسیم و تنها باید به تکمیل پروژه های نیمه تمام همت گماریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در پایان سخنانش اظهار داشت: به نظر بنده اولویت اصلی ما باید تکمیل پروژه های مهم تبریز از قبیل مجموعه مقبره الشعرا، مرکز همایش های بین المللی و میدان آذربایجان باشد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.