حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

راهبرد اصلی مدیریت شهر، حرکت علمی و کار کارشناسانه است

شناسه : 12145 06 مارس 2018 - 14:33 224 بازدید

تبریز ما: نشست هم اندیشی ستاد برگزاری هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با اعضای شورای شهر و شهردار تبریز در راستای برگزاری باشکوه تبریز ۲۰۱۸ و مراسم های دانشگاه تبریز با میزبانی این دانشگاه برگزار شد. به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین باهر ، شهردار تبریز در […]

راهبرد اصلی مدیریت شهر، حرکت علمی و کار کارشناسانه است
پ
پ


تبریز ما: نشست هم اندیشی ستاد برگزاری هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز با اعضای شورای شهر و شهردار تبریز در راستای برگزاری باشکوه تبریز ۲۰۱۸ و مراسم های دانشگاه تبریز با میزبانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین باهر ، شهردار تبریز در نشست هم اندیشی ستاد برگزاری هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز، راهبرد اصلی مدیریت شهر را مدیریتی  علمی توام با کار کارشناسانه و منطقی بیان کرد و گفت: شهرداری تبریز آماده هر گونه همکاری با دانشگاه های استان و به ویژه دانشگاه تبریز است.

مهندس ایرج شهین‌باهر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین تفاهم نامه های همکاری شهرداری با دانشگاه ها است، تصریح کرد: برای مدیریت بهتر شهر باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه ها بهره مند شد.

به گفته وی رویداد تبریز ۲۰۱۸ و آیین بزرگداشت  هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه بهترین بهانه برای توسعه همکاری های مشترک و استفاده از توانمندی های همدیگر برای توسعه پایدار این شهر و به ویژه جذب گردشگر است.

شکور اکبرنژاد، رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه باید طرح ها و پروژهایی برای این دو رویداد تعریف و به اجرا در بیاید که پرهزینه نباشد، گفت: باید بستر را برای توسعه هر چه بیشتر همکاری مشترک بین شهرداری، شورای شهر و دانشگاه فراهم کرد که طرح های به تصویب رسیده حالت عملیاتی به خود بگیرد و مسئول هر طرح و زمانبندی نیز مشخص شود.

به گفته وی برای اینکه در حوزه های مختلف شهری به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، لازم است برنامه های راهبردی مدیریت شهری از سوی اساتید دانشگاه تدوین و نظارت کافی برای اجرا نیز صورت گیرد.

 رئیس دانشگاه تبریز در این آیین با اشاره به اهداف این نشست گفت: این جلسه به منظور هماهنگی و همفکری برای برای برگزاری باشکوه دو رویداد مهم شهر تبریز یعنی تبریز ۲۰۱۸ و هفتادمین سالگرد تاسیس این دانشگاه و هماهنگی اقدامات و استفاده از ظرفیت های دو نهاد برگزار می شود.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه در دانشگاه تبریز برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ حدود ۱۷ برنامه به تصویب رسیده است، افزود: از این تعداد ۵ برنامه به صورت بین المللی، چهار برنامه در قالب ملی و 8 برنامه نیز به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد.

به گفته وی برای هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز نیز حدود ۷۰ برنامه در نظر گرفته شده که از جمله این برنامه ها برگزاری همایش دو روزه، تهیه کتب مختلف و سالنامه با محوریت نخبگان،  اساتید و مشاهیر برجسته دانشگاه، ایجاد نمایشگاه دائمی تاریخچه مصور دانشگاه، چاپ تمبر یادبود، تجلیل از برترین های دانشگاه و افراد موثر در توسعه دانشگاه تبریز بویژه خیرین، تهیه سرود دانشگاه، ضرب سکه، مبادلات علمی و فرهنگی دانشگاه تبریز با شهرهای خواهرخوانده تبریز و همچنین ارسال نشان مراسم به آنها و … از جمله این برنامه ها است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به زمینه های همکاری شهرداری تبریز و دانشگاه تبریز برای رویدادهای ۲۰۱۸ و هفتادمین سالگرد تاسیس این دانشگاه یادآور شد: بازسازی و آماده سازی رصدخانه این دانشگاه برای میهمانان و گردشگران ۲۰۱۸ ، آماده سازی برج خلت پوشان برای بازدید گردشگران و عموم مردم تبریز، استفاده از ظرفیت دانشجوئی و هیات علمی مدیریت جهانگردی دانشگاه تبریز برای رویداد ۲۰۱۸ که ظرفیتی بسیار مهم است، استفاده از ظرفیت دانشجویان زبان های خارجی در راهنمایی گردشگران ۲۰۱۸، برگزاری همایش های علمی پژوهشی با موضوع توسعه و چشم انداز آینده تبریز و … از جمله زمینه این همکاری ها است.

 در این نشست همچنین محمدباقر بهشتی،  عضو و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در خصوص فرصت های تبریز ۲۰۱۸ و دانشگاه برای کسب درآمد و سرمایه گذاری، محرم محمدزاده عضو و خزانه دار شورای شهر تبریز، در زمینه ارایه راهکار برای حضور و مشارکت مردم در این برنامه ها، شهرام دبیری، عضو و نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز بر اهمیت و لزوم ادامه منظم این برنامه ها و تعامل جدی بین دستگاه ها در اجرای این دو رویداد مهم، سعید نیکوخصلت، عضو و رییس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار، در خصوص پتانسیل و توانمندیها دانشگاه و اساتید، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در راستای توسعه همکاری مشترک و جدی سایر دستگاه ها با دانشگاه تبریز و  میرعلی اصغر الموسوی، نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان شرقی و مشاور شهردار تبریز در ستاد تبریز ۲۰۱۸، در زمینه تخلیه خانه ها و اماکن تاریخی و تغییر کاربری آن ها از اداری به گردشگری و … به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

یادآور می شود: در این نشست همچنین اعضای شرکت کننده در این جلسه بر بازسازی و آماده سازی رصدخانه بیلیندی برای میهمانان و گردشگران ۲۰۱۸ ، آماده سازی برج خلت پوشان برای بازدید گردشگران و عموم مردم تبریز و معرفی موزه های دانشگاه برای جذب بیشتر گردشگر در شهر تبریز تاکید کردند.
 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.